SE Electronics 2200a microfoon probleem.

misz

Nieuwkomer
Beste mensen, help mij alstublieft!

Ik heb studio mic gekocht SE 2200a. MAAR hij doet het niet bij mij. Ik heb zelf 16-bit geluidskaart, dat is niet goed weet ik zelf - ik wil 24-bit halen. Maaaar gisteren was ik bij mijn vriend geweest en me mic meegenomen, en hij heeft ook 24-bit geluidskaart - Creative denk ik. EN TOCH nieks werkte. Ook op zyn 24bit geluidskaart. wat is dat? Moet ik myn mic speaciaal instellen ofzo. Ik wou dezelfde geluidskaart kopen - ongeveer 80euries, maar waarom zou ik hem kopen als het tog niet doet!!! Ik heb egt hulp nodig. Heeft iemand van jullie ervaring met studiomic setups enzo(liefst met SE 2200A)? Ik gebruik audacity, maar terwijl ik iets wil opnemen - gebeurt nieks. Microfoon reageert niet, ik zie alleen maar rechte lyn, geen signaal.
Ligt dat aan mijn geluidskaart 16bit? kan ik dan opnemen met 24-bit? ik moet zeker weten.

P.S. Ik heb een andere mic geprobeert, geen studiomic - gewone die je op stage gebruikt. En die werkt wel! Ook met me mixer enzo.
Waarom doet mijn studio mic niet? Hoe sterk moet de geluidskaart zyn? heb ik iets nodig? moet ik iets erbij kopen?

hier zyn wat specificaties:
Type: A FET Condenser
Capsule: 1.0” sputtered gold 6-micron** diaphragm
Frequency Response: 20 Hz to 20kHz
Polar Pattern: Cardioid
Selectors: -10dB pad and lo-cut filter
Sensitivity: 16mV/Pa or -38(±2dB)
Output Impedance: <200 ohm
Equivalent Noise Level: <17dB typical(A weighted)
THD: <0.5% at 125dB SPL
Power: Phantom power 48V(±4V)
sorry voor myn lange bericht, maar ik heb jullie hulp nodig!
bedankt
later

Je microfoon heeft phantom nodig (48V). Kan je geluidskaart dat leveren? Had je dat aanstaan?
Welke geluidskaart gebruik je?
Het aantal bits maakt sowieso niet uit.

Re: SE Electronics 2200a microfoon probleem.

Origineel geplaatst door misz
Power: Phantom power 48V(±4V)

dus.. had je daar al aan gedacht?

Hoe slecht mijn humeur ook is, dit soort topics brengt een dikke smile op mijn gezicht. Briljant :halleluja

een DI ? :D

misschien bedoel je dit

en zoiets gebruik je alleen als je preamp geen fantoom kan leveren, of te weinig.

Laatst gewijzigd:
even een paar klassieke forumstijl antwoorden

het ik-lees-het-berichtje-niet-eens-ga-arrogant-schreeuwen-antwoord:
1) SE mics ZUIGEN! ik heb er ook eentje gehad. Troep. Koop eerst een behoorlijke microfoon, iets van Neumann. Ik heb er nog wel eentje liggen, 2500eur,...

het geen-idee-is-vast-kapot-antwoord
2) ben je al teruggeweest naar de winkel met die mic? als ie het niet doet is ie kapot

het computer-nerd-antwoord
3) de computer, was dat een apple of (doh!) windows pc?

........enzenz :D

ik gebruik windows PC met XP. En ik heb mixer met 48v, maar hij neemt me mic toch niet.
Bekyk mixer: http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=60 en kyk of die goed is.
Myn geluidskaart is sleecht, ik moet zoiezo nieuwe kopen. Ouwe geluidskaart die allang in me pc ingebouwd was zeg maar.

ik HOOP dat myn geluidskaart is gewoon te zwak voor de studiomic. Anders weet ik geen oplossing.

Microfoon kan niet beschadigd zyn, omdat ik heb hem niet eens gebruikt sinds de zomer. Hij is helemaal nieuw, net uit de koffer.

heb je de microfoon met een XLR - XLR kabel aangesloten op een mic ingang op je mixer en de phantom aangezet ? just to be sure... als er dan geen signaal binnenkomt op je mixer lijkt mij dat je mic kapot is.

zoveel mogelijk proberen uit te sluiten dus zo dicht mogelijk bij de mic beginnen met testen :)

Origineel geplaatst door Stage73

het ik-lees-het-berichtje-niet-eens-ga-arrogant-schreeuwen-antwoord:
1) SE mics ZUIGEN! ik heb er ook eentje gehad. Troep. Koop eerst een behoorlijke microfoon, iets van Neumann. Ik heb er nog wel eentje liggen, 2500eur,...

Die Gemini zuigt ECHT niet! Dat is een geweldige mic.

V.w.b. de topicstarter:
Als je zeker weet dat (1) je phantom power aanstaat, (2) je mixer signaal ontvangt van je mic, (3) je mixer signaal uitstuurt naar je geluidskaart; dan is er niks mis met je mic.

Zie het geluid dan van je mond naar je computer gaat maar als een ketting. Check schakel voor schakel en kijk welke uitvalt.

Als dat allemaal in orde is maar je hoort nog steeds niet ben ik geneigd om te stellen dat het te maken heeft met je software instellingen.

Origineel geplaatst door OJS
Die Gemini zuigt ECHT niet! Dat is een geweldige mic!!!

Als dat allemaal in orde is maar je hoort nog steeds niet ben ik geneigd om te stellen dat het te maken heeft met je software instellingen.

Ik gebruik audacity voor opnemen, maar weet nieks over instellingen. Audacity is gratis opneemprogramma. Gaat dat met andere programmas werken?

Is ''phantom power'' hetzelfde als ''48v''?
ik zie 48v staan op myn mixer maar geen phantom power

ja, 48V is phantom power. Als die niet ingeschakeld staat doet je condensator mic echt niks. Schuif wel je master dicht als je phantom power aanzet. Het geeft een lelijke tik.

nee hij doet het tog niet!
Ik heb een mailtje naar de eigenaar gestuurd, en ik kan hem nog terugsturen voor een test. Misschien krijg ik een nieuwe als die beschadigd was.
Maar bedankt voor jullie tyd en reacties. Als ik vragen heb kom ik weer terug.

laterz mensen

Ik ben zo benieuwd wat het probleem is. Hou ons ajb op de hoogte!

Gr. Jimmy

Ik ben zo benieuwd wat het probleem is. Hou ons ajb op de hoogte!

Gr. Jimmy
en na 2 jaar weet je nog steeds niet wat met de mic is gebeurd...

Back