Frontplaat ontwerp software

Audiomoebe

Zocht u 'Audiomeubel'?
Voor mijn Soundlab die al bijna af is:D moet ik natuurlijk wel een leuke frontpaat hebben.
Nu heb ik gezocht op 't net en 't forum en ik kan niets of weinig vinden op het gebied van software waarmee je zelf een frontplaat kan designeren.
Dat bestaat toch wel? Iemand een idee?

FrontDesigner van Abacom of Front Panel Designer van Schaeffer.

Ik gebruik zelf gewoon Visio... omdat ik dat makkelijker vind werken. Je kunt daar met wat instellingen best goed op schaal tekenen.

in princiepe kan je dat met elk tekenpaket. ik gebruik soms coreldraw omdat ik dat het beste ken. ik denk dat zelfs de doepfer-frontjes met coreldraw ontworpen zijn.
maar meestal schrijf ik m'n frontjes gewoon met een fijne alcoholstift: staedtler permanent S
ik vind dat je eraan mag kunnen zien dat een synth zelfbouw is. daar ben ik fier op.

Attachments

• quadssm.jpg
    quadssm.jpg
    43,5 KB · Bekeken: 76
Daar heb je een goed punt,Ambi-J. Persoonlijker dan dat kan je het bijna niet maken.

En het heeft nog een voordeel . Je hoeft je niet eerst door een leerproces te worstelen wat betreft de software.Daar ben ik altijd veel tijd aan kwijt. Op een of andere manier heb ik het beter in onder controle als ik het met de hand doe.

Ik heb in ieder geval 'Front Panel Designer' gedownload en ga daar ook eens mee stoeien.

Bedankt voor de reakties.

Back