stereobeeld aanpassen

uhm

al je gewoon in de gemiddelde el cheapo Wave editor elk kanaal afzonderlijk normalised is het toch ook goed..

zo doe ik het toch ;) (in felt tip sound studio op mac)

Origineel geplaatst door KeesVerkerk

Ik gebruik de stereo enhancer in logic over een aux, zodat je niet je totale signaal erdoorheen haalt, maar mono ook nog wat over houdt, als je dan goed over je koptelefoon luistert, goed je oren gebruikt, gaat je track er breder en muzikaler van klinken.

Kijk dit zijn de truukjes!!:dj:

je moet bij het enhancen van je stereobeeld ook naar de correlatiemeter kijken,, groter dan 0 is ok. Dus hoge correlatie tussen links en rechts (goede mono competibiliteit). Kleiner dan 0 is lage correlatie tussen links en rechts, dus slechte mono competabiliteit.

ok ik zal het uitleggen waarom ik het nodig heb

het is namelijk voor opnamen die van mijn draaitafels af komen
daarbij is op 1 of andere manier het stereobeeld verstoort
ik denk dat het aan de draaitafels ligt want ik heb alles al geprobeerd (mixer, naalden, kabels... enz.)
links is altijd zachter dan rechts bij 1 draaitafel en bij de andere is het minder maar net andersom.
als ik mixen maak tussen verschillende platen krijg je dus een opname waarbij het stereobeeld steeds veranderd.

een plug-in of programmaatje die het verschil kan corrigeren zou dus ideaal voor mij zijn. dan hoef ik me er tijdens het mixen niet mee bezig te houden.

ik weet... dit is misscchien meer een vraag voor een dj-forum ofzo maar ik denk dat de kennis van masteringsoftware en plug-ins net wat beter is op dit forum.

vandaar dus :)

@#JK# dank voor de tip!
Het lijkt erop dat het bij de bron (je djbooth) fout gaat. Geeft je mengtafel ook een afwijkende output aan? Zo ja, dan kun je het beste eerst kijken naar je draaitafels. Het kan zijn dat je het element iets losser moet draaien. Vast is vast, geen kracht zetten. Vervolgens ga je naar je mengtafel. Alle kabels, aardedraden en panning gecheckt?

Als het bij de bron goed zit en alle kabels naar je pc gecheckt zijn, dan ligt het waarschijnlijk aan de instellingen van het programma waar je mee werkt. Kan het zijn dat je alles in een monokanaal probeert op te nemen? Ook hier de panning enzo gecheckt?

Anders zou ik het niet weten. Bij mij gaat het helemaal goed. Ik gebruik 2 technics een dateq, een M-audio kaart en cubase sx3.

Volgens mij had nog niemand gevraagd of je misschien draaitafels met een RECHTE arm gebruikt. Hierbij moet je namelijk je element juist scheef in de headshell monteren omdat ie anders niet recht in de groef valt!!!!!
Bij draaitafels met een S-arm monteer je ze gewoon recht.

Ik zou namelijk ook het probleem bij de basis willen aanpakken.

Remmelt heeft wel een punt, je bent nu opzoek naar een oplossing voor het probleem na dat je hebt opgenomen, maar voorkomen is beter als genezen. (scheelt een hoop werk in ieder geval)

Zou je willen posten wat voor type draaitafels je hebt, wat voor elementen en naalden (ook hoe lang je die naalden al gebruikt, die dingen verslijten ook en daar gaat je sound ook op achteruit.), type mixer enz.

Soms wil het ook helpen om je element er uit te draaien, de contact puntjes nat te maken en ze dan weer in te draaien. Zelfde doe ik ook wel eens met de naald. Zo zie je of het daar misschien niet goed zit. (en evt nieuwe naalden en/of elementen moet halen)

Als ik het goed begrijp geven beide tafels een oneven stereobeeld ? (misschien een domme vraag maar brommen/storen ze ook als je bijvoorbeeld het element vast pakt ? )

Back