Hoi allemaal,
Ik wil een toetsenbord met goede orgel- en diverse goede pianogeluiden. Dus Hammond, maar ook Yamaha Grand piano en Fender Rhodes. Nu heb ik mijn oog laten vallen (plop) op de Clavia Nord Electro 2 met 73 toetsen. Ik heb er echter (nog) niet op gespeeld. Daarom de volgende vragen:
Heeft iemand ervaring met de Nord Electro?
Zijn er vergelijkbare toetsenborden?
Alvast bedankt.
Ik wil een toetsenbord met goede orgel- en diverse goede pianogeluiden. Dus Hammond, maar ook Yamaha Grand piano en Fender Rhodes. Nu heb ik mijn oog laten vallen (plop) op de Clavia Nord Electro 2 met 73 toetsen. Ik heb er echter (nog) niet op gespeeld. Daarom de volgende vragen:
Heeft iemand ervaring met de Nord Electro?
Zijn er vergelijkbare toetsenborden?
Alvast bedankt.
Ikzelf speel een Electro61 in combinatie met een FATAR Sl880 masterkeyboard. Bijkomende voordeel is dat ik kleine cafegigs ook op alleen de Electro kan doen. Mmm 6kg keys-setup!

, dus ik begrijp dat Clavia gevoel wel; dat overzichtelijke. Vergelijk ik de Stage met de Electro, dan is de laatste toch wel een stuk ongecompliceerder. Geen zones en geen layers, dus gewoon een handige draagbare piano met wat meer geluiden er in. Simpel spelen. Improviseren! Wil en kan je veel meer, dan dus ook voorbereiden van songs en geen improvisaties op het podium, dan is de Stage erg leuk. Heerlijk om een piano in een orgelgeluid te kunnen morphen dmv after touch