SID Modulair?

D

Deleted member 18007

Guest
Weet iemand of er kits zijn om een module te maken met een SID?
Is er überhaupt een ontwerp om een SID (modulaire) module te maken?
Is het mogelijk (bedoel ik vooral voltage enzo)?

Zelf kwam ik dit tegen http://www.msc175.de/module/sid8580.htm maar dat is voor mij niet echt een optie. Ik wil de SID en zijn vele mogelijkheden kunnen aansturen met CV en het liefst ook bijvoorbeeld de LFO van de SID CV kunnen laten uitsturen.

Ik zelf denk dat met verschillende setjes van de http://www.ucapps.de/midibox_sid_manual_hw.html het wel te doen zou moeten zijn. Echter, ikzelf heb geen kaas gegeten van schema`s laat staan solderen (moet ik nu echt echt echt een keer op gaan oefenen).

Is er misschien een pionier die de lol er van in ziet om zo`n module te fabriceren? Of zijn er freaks die in deze thread mee willen denken over wat een goed ontwerp zou kunnen zijn en hoe dat voor een n00bsoldeerder te realiseren is.

Deze thread is niet uit gemakzucht bedoeld, ik heb gewoon geen idee waar en hoe ik met zoiets zou moeten beginnen :)

Het lijkt mij erg tof (misschien blasfemie voor sommigen) om een SID in m`n modulair te hangen

Goede tip. Inderdaad gewoon de MidiBox SID in modulair jasje.

Eigenlijk zou ik het zelf mooier vinden als de midi achterwege blijft en dat een deel van de settings via hardware te regelen zijn (switch voor bijvoorbeeld golfvorm osc/lfo, draaiknop voor frequencie van filter etc....)
Tsja, dan wordt het wellicht wel een hele grote module :D

Misschien dat het ontwerp van Midibox niet helemaal past bij wat ik denk te willen, maar een prima alternatief :)

Nog creatievelingen met verfrissende ideeën

Het voordeel van het midibox ontwerp is dat de software open source is en geheel naar wens is aan te passen. CV ins en outs kan bijvoorbeeld, en ik denk een switch voor golfvorm en knoppen voor filter cutoff en resonance ook wel. Het zal alleen geen eenvoudige opgave zijn, denk ik.

Een SID chip heeft voornamelijk een digitale aansturing met registers, waarop geen analoge spanningen direct als CV zijn aan te sluiten.

Een optie zou zijn om microcontroller in te zetten die analoge CV inputs en gates uitleest en de SID chip aanstuurt.

Ik heb al ooit eens een paar Commodore 64 gesloopt om de SID chips. Ik heb er 1 in een behuizing gezet samen met een microcontroller van Atmel, zelf de software geprogrammeerd. Dit werkt allemaal op zich, 1 probleem, de SID wordt erg warm en na een paar minuten bromt ie enorm. En dan is ie dood.... :( Dus mijn software werkt, de chip ook. Alleen na 10 minuten is ie dood.

Ik heb nu het project op de stapel liggen, ben nu bezig met het bouwen van een SSL compressor en druk druk met werk he. Maar als iemand tips heeft qua dit probleem, graag. Ik wil dit al heel lang goed hebben... het lijkt me heel leuk om dit weer aan de praat te hebben.

Origineel geplaatst door M01C
Goede tip. Inderdaad gewoon de MidiBox SID in modulair jasje.

Eigenlijk zou ik het zelf mooier vinden als de midi achterwege blijft en dat een deel van de settings via hardware te regelen zijn (switch voor bijvoorbeeld golfvorm osc/lfo, draaiknop voor frequencie van filter etc....)
Tsja, dan wordt het wellicht wel een hele grote module :D

Misschien dat het ontwerp van Midibox niet helemaal past bij wat ik denk te willen, maar een prima alternatief :)

Nog creatievelingen met verfrissende ideeën

Als je echt een draaiswitch met verschillende standen wilt gebruiken, dan zou je die kunnen aansluiten op een AIN module. (die modules heb je ook nodig als je CV-inputs wilt gebruiken).

Moet je denk ik wel wat in de code aanpassen om het goed te laten werken.

Overigens is het met een DIN en DOUT module wel vrij simpel om om de golfvorm en het filter te bedienen. Feedback op welke golfvorm geselecteerd is krijg je dan dmv leds bij de juiste golfvorm. (zie ook de verschillende controlsurfaces op http://www.ucapps.de/midibox_sid_manual_fp.html)

ik ben geen sid fan maar dit staat toch wel geinig in een modulair systeem moet ik zeggen :)
8580_300.jpg

Mee eens, maar ja als je dan toch nog het ding via midi moet programmeren, heb ik denk ik toch liever een standalone SID-box met CV in en uitgangen. Scheelt weer nadenken over voeding enzo :)

Maar heb je wellicht nog leuke ideeën voor het bouwen van een "analoge" SID module zonder midi-aansturing?

Origineel geplaatst door Flying Panther
Als je echt een draaiswitch met verschillende standen wilt gebruiken, dan zou je die kunnen aansluiten op een AIN module. (die modules heb je ook nodig als je CV-inputs wilt gebruiken).

Moet je denk ik wel wat in de code aanpassen om het goed te laten werken.

Overigens is het met een DIN en DOUT module wel vrij simpel om om de golfvorm en het filter te bedienen. Feedback op welke golfvorm geselecteerd is krijg je dan dmv leds bij de juiste golfvorm. (zie ook de verschillende controlsurfaces op http://www.ucapps.de/midibox_sid_manual_fp.html)

Wie kan deze maken voor mij tegen betaling:)???

Back