Lijkt me RETE-irritant!! Ik werk zelf live met click, gewoon de metronoom uit Ableton op mijn headphones.. Ik zou gek worden als ik de hele tijd naar 1 punt zou moeten kijken, plus dat het volgens mij absoluut niet strak werkt..
Ook lekker als ze tijdens je show met strobe's, rookmachines en andere lichten gaan werken..
Vraag me ook af waarom die drummer zelf het tempo bepaalt dmv triggers, dan kun je toch ook gewoon naar de drums luisteren? Of een in-ear systeem pakken en daar de drums op binnen laten komen? Ook dat lijkt me weer 3x niks, als je per ongeluk een keer dubbel mept ofzo, of de stick laat stuiteren, gaat je metronoom als een idioot aan het knipperen..
Lijkt me ook niet lekker voor de interactie met het publiek en met elkaar.. Als iedereen continue naar dat lampje moet blijven kijken.. Nogmaals, ik zou gewoon voor het in-ear systeem gaan, of ervoor zorgen dat je de drums gewoon goed hoort! Ik ben bij ons de enige in de band die met click werkt (drum) en dit gaat tot nu toe perfect! Enige nadeel dat ik kan vinden is dat ik in de stukjes zonder drums de maat moet aangeven op de hihat/ride, maar dat is dan ook alles!
Ik wil echt niet anders meer als een fijne click op koptelefoon.. Op een gegeven moment ben ik me echt niet meer bewust van het irritant-zijn van die piep, en met click speel ik strakker dan een kippe-aarsje!