Crumar stratus op marktplaats

Ik heb jarenlang een Crumar Trilogy gehad (= Stratus + stringsectie). Op zich is het een beperkte synth-orgel combinatie waar wel knappe dingetjes mee te doen zijn, maar waar je nogal snel op uitgekeken geraakt. Interessant is bv dat je naast de delay van een LFO ook de slope kan regelen, wat niet altijd vanzelfsprekend is. De oscilatoren kan je SYNCEN, maar dit houdt in dat ze gewoon in fase worden gezet en heeft dus niets met de gekende OSC-sync van bv een Moog of zo. Het orgeltje klinkt nogal eentonig (slechts een vijftal footages). Je kan de klank een beetje vergelijken met een VOX. De Trilogy had bovenop de synth- en orgelsectie van de Stratus een stringsectie die duidelijk Crumar is. Persoonlijk kon mij de klank er niet van overtuigen, maar da's een kwestie van smaak. Je kon de footages wijzigen en de klankkleur. Voorts was er nog een attack en release AG in te stellen. Een tweede verschil waren de 7 presets die je eigenlijk kon programmeren als je de wil had om het frontpaneel los te vijzen en met een diamantairschroevendraaiertje enkele potmetertjes te verdraaien en dipswitches te verzetten.

Kortom: een toestel met hier en daar wel leuke mogelijkheden, maar nou niet echt om te zeggen ... waaaauuuuuw .

Dit voor mijn 2 cts.

:doei:

ik heb z'n trigoly ook gehad, verkocht aan Astronaut toen, ikzelf vond de synth maar iel klinken

Origineel geplaatst door mr space
ik heb z'n trigoly ook gehad, verkocht aan Astronaut toen, ikzelf vond de synth maar iel klinken

zit vol met cems welke ?
dacht een aantal aardige ,...33xx nog wats geen bekende vco maar env cems

Origineel geplaatst door R-ond
zit vol met cems welke ?

Met deze....

The tone generation is totally polyphonic, however there are only six VCF / EG / VCA boards (Curtis Electro Music CEM3320 VCF, CEM3310 EG, CEM3330 Dual VCA) , so these are allocated certain groups of keys

dus...

niet zo'n boeiende synth dus, op enkele exotische functies na!

Back