Morgen: Bouw van nieuwe Tafel. Last Minute Tips??

dat een meubelmaker dat niet eens kan fixen zeg, ik heb als doe 't zelvert zelfs zo'n ding kunnen maken.. beetje meten zagen en schroeven, details afwerken en klaar, ik ben er misschien 4 uurtjes mee bezig geweest.. totale kosten zo'n 90 euro

de%20spot01rechts.JPG

trouwens, hou er rekening mee dat je speakers niet te hoog komen te staan, je kan beter een paar racks op comfortabele hoogte (kast-idee) naast je neerzetten dan met je buro de hoogte inbouwen en je speakers daardoor dus te hoog neer moeten zetten..

gamma is je beste vriend, je tekent zelf ff je gewenste maten van de platen hout op schaal op een a4'tje (uitgaande van platen mdf van 240x120 cm) en ze zagen 't zo voor je, zelfs gratis als je een kluspas hebt ! ze zagen 't weliswaar alleen in rechte hoeken maar een beetje decoupeerzagen kan iedereen

uit ergonomische overwegingen zou ik trouwens gewoon de standaard hoogtematen voor 't blad houden, dus zo'n 76 cm hoog..

Uit ergonomische overwegingen is een te hoog bureau idd dodelijk...

Het studiomeubel écureuil ziet er uit als een rsi-kweekvijver. Er werd al gerept over rugklachten vanwege modules die onder het bureau hangen. Nu is dat niet het grootste probleem als er toch dingen in hebt hangen die je niet tot nauwelijks hoeft aan te raken. Wel kan je nu niet goed met je benen onder het bureau... En het is altijd zaak om ergens recht voor te zitten, dus de modules die rechts op het bureau staan kan je ook niet zonder in een verkeerde houding te gaan zitten bedienen. Zelfs al zou je dat niet hebben is het ergonomisch niet ideaal als je je moet strekken (dus boven zitten ze te diep). Ook met modules geldt de 90 graden regel, en daar komt helaas ook bij dat je niet te veel naar beneden moet kijken, dus het liefst heb je ze flink schuin hangen.

Verder lijkt me dat keyboard onder een bureau ook een drama. Wil je op de goede hoogte zitten voor het muiswerk, dan zitten je benen klem tegen het keyboardgedeelte. Ook lijkt me het irritant dat je de hele tijd het keyboard moet terugschuiven, wil je ergnomisch achter je pc zitten.

Een kant en klaar ergonomisch studiobureau bestaat volgens mij dan ook niet...

wat ik erg belangrijk vind is dat het toetsenbord van je pc en muis goed te bedienen zijn. Vaak ligt een muis ergens tussengepropt en een toetsenbord ergens op een synth of mengtafel.
Wil je een beetje RSI tegenwerken dan is mijn tip om ook je volledige onderarm te ondersteunen.
Zithoudingen zijn op google te vinden.

Muziek maken is toch geen kantoorbaan... ;-)

Muziek maken is toch geen kantoorbaan... ;-)

Ik heb niet alles gelezen, maar;

Muziek maken is toch geen kantoorbaan? Van mij hoeft niet alles perfect ergonomisch te zijn, want ik verander toch veel van houding tijdens het muziek maken en mijn computer speelt in mijn setupje amper een rol. Soms ga ik even staan en dan weer zitten. Ik bedoel; het is toch een creatieve bezigheid? Wat zou je je dan storen aan allemaal ergonomische richtlijnen? Voor de meesten hier is muziek maken toch een hobby?

Als alles zo precies wordt afgemeten dan verwordt je slaapkamerstudiootje toch tot een soort cockpit van waaruit je alles kan bedienen zonder van je plek af te komen?

Als je het TE ergonomisch maakt... werk je dan ook niet RSI in de hand? ;-)

daan
---------------------
ps: al met al een mooi meubel ;-) Als ik geld te veel had zou ik misschien ook wel iets (laten) maken..

Re: Muziek maken is toch geen kantoorbaan... ;-)

Re: Muziek maken is toch geen kantoorbaan... ;-)

Origineel geplaatst door ZERO1985
Ik heb niet alles gelezen, maar;

Muziek maken is toch geen kantoorbaan? Van mij hoeft niet alles perfect ergonomisch te zijn, want ik verander toch veel van houding tijdens het muziek maken en mijn computer speelt in mijn setupje amper een rol. Soms ga ik even staan en dan weer zitten. Ik bedoel; het is toch een creatieve bezigheid? Wat zou je je dan storen aan allemaal ergonomische richtlijnen? Voor de meesten hier is muziek maken toch een hobby?

Als alles zo precies wordt afgemeten dan verwordt je slaapkamerstudiootje toch tot een soort cockpit van waaruit je alles kan bedienen zonder van je plek af te komen?

Als je het TE ergonomisch maakt... werk je dan ook niet RSI in de hand? ;-)

daan
---------------------
ps: al met al een mooi meubel ;-) Als ik geld te veel had zou ik misschien ook wel iets (laten) maken..

Je hebt gelijk.. Echter, ik mag de cockpit ervaring heel erg!! :) Daarnaast zie ik het muziekmaken als meer dan een hobby (helaas of niet helaas..).

Groetjes :)

Back