Roland V-Synth GT

Swafke

Nieuwkomer
Ik heb op dit moment een Roland VR-760 staan en ben op zoek naar een extra synth voor live-gebruik. Stijl is dance/rock en ik zou graag wat vettere sounds willen hebben, meer electro-kant op (hoeft niet alleen dit te zijn, mag ook meer 'n all-round synth zijn). Access Virus TI heb ik al gecheckt, maar kreeg daar niet 't gevoel bij dat ik daar live gemakkelijk/goed mee uit de voeten kan.

Ik zag dat Roland de V-synth GT uit heeft gebracht, maar heb die nog niet geprobeerd. Iemand ervaring mee?

Radikal Technologies Spectralis

Ideaal voor live en dikke sound, zeker de moeite om even te checken

De V-synth is gewoon fantastisch.
Vooral als je je eigen geluiden maakt.

Als je ook meer akoustische geluiden wil, zoals piano, viool, ...
dan moet je niet bij de v-synth zijn, daarvoor is de Fantom beter geschikt.

De V-synth in alle versies zijn cool!
Clavia Krijgt binnenkort ook weer een nieuwe telg toegevoegd die ook interessant is om even te checken. Ofschoon je voor erbij ook gen slecht figuur slaat met een korg triton o.i.d.

Gr. John 8)

De V-Synth is 1 van de beste synths die op dit moment te koop is maar of ie voor jouw geschikt is zul je in d winkel moeten testen.

Hoe zit het met de sound van de VSynth? Wat is jullie mening daar over?

Je leest van alles in de reviews, maar de globale lijn is dat de VSynth een alleskunner is, maar *soundwise* op geen van de onderdelen echt uitblinkt. Dwz, voor een goede VA sound pak je liever een Virus of een Nord, voor een goede sample sound pak je een 'echte' sampler, etc.

Bovendien geven veel mensen aan dat ze 'm nogal koud vinden klinken. Sommigen suggereren dat de FX sectie daar verwantwoordelijk voor is...

Ik vind dat de V-synth fantastisch klinkt.
Maar smaken verschillen natuurlijk.

Zowel de V-synth als de Virus zijn fantastische synths.
Je kan ze misschien eens uittesten in de winkel.
Zo kan je beter een keuze maken, welke je de beste vind.

Voor alle duidelijkheid, ik heb een VSynth gehad met OS v1.x. Ik vond 't een fantastische machine, maar ook wel koud inderdaad, en nogal digitaal. Ik gooide 'm vaak door analoge filters, en dat was helemaal feest. :)

Hij ging weg omdat ik honger had. ;) Ik overweeg nu de GT, maar ik vraag me af of de sound engine inmiddels is veranderd, soundwise.

Well...

Well...

maar ik vraag me af of de sound engine inmiddels is veranderd, soundwise. [/B][/QUOTE]

Er is een hele hoop interessants bijgekomen in de GT.
Er is veel gedaan aan de Users interface, er zijn flinke tweak opties en knoppen bijgekomen, de VC-2 card (vocal harmonizer) is geïntegreerd. Jammer genoeg niet de VC-1 D50 synth, want die had ik er ook graag in gehad.
USB functies zijn uitgebreid, een goeie PC editor is erbij gekomen en de hardware is in functie omvang toegenomen. Er is een complete SoundCore bij gekomen. En geloof me, hij is VET! Maar de Clavia telgen (lead 3, Nord G2x, de nieuwe Nord Wave) en de Virus TI zijn ook zeer zeker de moeite waard om te proberen voordat je tot kopen overgaat.

*D

Origineel geplaatst door robnet
Hoe zit het met de sound van de VSynth? Wat is jullie mening daar over?

Je leest van alles in de reviews, maar de globale lijn is dat de VSynth een alleskunner is, maar *soundwise* op geen van de onderdelen echt uitblinkt. Dwz, voor een goede VA sound pak je liever een Virus of een Nord, voor een goede sample sound pak je een 'echte' sampler, etc.

Bovendien geven veel mensen aan dat ze 'm nogal koud vinden klinken. Sommigen suggereren dat de FX sectie daar verwantwoordelijk voor is...

Ik heb al ruim 2 jaar een V-Synth...als vervanging van een Nord Lead 3. Echt nooit spijt van gehad, het is een synth die heel goed klinkt, on-board sampler en FX heeft en makkelijk te bedienen is. Zeer veelzijdig, gewoon een beest van een synth.

Re: Well...

[
En geloof me, hij is VET!

Bedoel je VET als in vol, warm, bassig, of VET als in te gek, gaaf, onwijs? ;)

Met vet bedoel ik inderdaad geweldig

Met vet bedoel ik inderdaad geweldig

Je kan nu volledig beschikken over twee sounds die je onafhankelijk van elkaar kunt manipuleren.
Layeren enz kon allemaal wel maar belangrijke functies zijn nu met een paar handelingen toegankelijk.

een goeie PC editor is erbij gekomen en de hardware is in functie omvang toegenomen.

Dat is een vergissing. Het betreft allen een USB driver voor zowel Vista als XP :Z

Nog even wat

Nog even wat

Origineel geplaatst door robnet
Bedoel je VET als in vol, warm, bassig, of VET als in te gek, gaaf, onwijs? ;)

Ik moet van de GT zeggen dat de synth zelf massieve sounds kan neerzetten. Er zitten veel arpeggio's in de patches. Weinig Brass geluiden en je zult flink aan het werk moeten om er voor jezelf bruikbare geluiden mee te vervaardigen. Veel is wel aardig maar beperkt bruikbaar on stage. Althans binnen mijn optiek...

Re: Nog even wat

Re: Nog even wat

Origineel geplaatst door Johny_Yep
Ik moet van de GT zeggen dat de synth zelf massieve sounds kan neerzetten. Er zitten veel arpeggio's in de patches. Weinig Brass geluiden en je zult flink aan het werk moeten om er voor jezelf bruikbare geluiden mee te vervaardigen. Veel is wel aardig maar beperkt bruikbaar on stage. Althans binnen mijn optiek...

Dan is er niet veel veranderd in de tussentijd. ;)

:D Als ie volgepropt zou zijn met (realistische) brass, etc. geluiden, vallen er ook weer een berg mensen DAAR weer over.. Is ook nooit goed..

Zou kunnen

Zou kunnen

Voor alle duidelijkheid; ik bedoelde overigens de geluiden hoor, niet de synth zelf wat stage gebruik betreft. En wat betreft derest gaat het mij om degene die in de eerste plaats deze rubriek is opgestart. Want een roland VR-760 (ook wel V-Combo genaamd) is wel even wat anders dan een V-synth of synthesizer in het algemeen. Je zult er tijd aan/in moeten spenderen om 1 en ander naar je eigen hand te zetten. Ik heb zelf een V-combo met 2 SRX uitbreidingen gehad en die is uiterst recht toe recht aan. Bedenk je dus goed wat je wilt voordat je tot aanschaf overgaat... :halleluja

Origineel geplaatst door Zoidsity
:D Als ie volgepropt zou zijn met (realistische) brass, etc. geluiden, vallen er ook weer een berg mensen DAAR weer over.. Is ook nooit goed..

Inderdaad. De V-synth is bedoeld als "echte" synthesizer en geen "sample player" voor realistische geluiden. Hij kan dat wel maar dan zal je ze zelf moeten maken of anders moet je gewoon een rompler kopen (Motif, Triton etc).

Als dat nu gewoon voor thuis wat te componeren is heb je die dure bak toch niet nodig.. Als hij toch superdigitaal klinkt?
Voor performers opent weer wat meer showaspect, maar voor de rest een stofhapper.

Back