Emu stelt vista drivers uit

komen er ook echt vista drivers voor de 1212m ?

Maatje van me heeft nieuwe pc samen gesteld, (asus p5b-v, e6420, xp pro)
Nu werkt dit waarsch. kut met zn echo gina20. Op zn vorige sys was dit onder xp geen probleem.

Probleem lijkt hem dr in te zitten dat de gina als zijnde oudere kaart werkt met een fixed IRQ nr. en dat leverd conflicten op, ding wil niet afsluiten en soms niet opstarten.
Aangezien de gina al wat ouder is wil die een nieuwe kaart gaan kopen.

De 1212m lijkt ideaal, echter ik zie nergens Vista onderseuning staan, bedoeling is wel dat tie tzt wel gaat overstappen op Vista, of we t willen of niet, t gaat wel de standaard worden.

mooi artikel alleen is me dat dit jaar al pijnlijk duidelijk geworden en ben ik weer naar XP geswitched.

Ik vraag me zoizo af in hoeverre emu nog ondersteuning zal gaan leveren.
Hoorde van mijn buurman die voor emu werkt dat ze de stekker er uit gaan trekken.
duizenden mensen straks werkloos.
Ik weet niet in hoeverre dit bekend is bij het publiek
Vind t wel vreemd. Emu is een grote naam in muziekland toch?
Creative gaat weer terug naar kut soundblaster kaartjes denk ik.

Origineel geplaatst door Rollie
Vista (Home Premium dan!) is NIET kut.
Je noemt ook alleen maar generieke USB MIDI interfaces hier - geen audio. Wat er volledig overhoop is gegooid is audio, en dat is nou juist het probleem.

Laat niet na dat de hardwarefabrikanten gewoon niet de consument moeten voorschrijven wat ze voor OS moeten kiezen (of er moet een hele goede reden voor zijn); die drivers moeten er gewoon komen.

Bekijk het anders ook zo: je moet niet upgraden, of je moet DirectX 10 perse willen hebben. Naja, aparte spelcomputer aanschaffen dan ;).

die foutmeldingen komen me enigzins bekend voor , zal wel het nieuwste van het nieustw zijn :)

Attachments

• testbeeldvista.jpg
    testbeeldvista.jpg
    27,8 KB · Bekeken: 113
Origineel geplaatst door Yoozer
Je noemt ook alleen maar generieke USB MIDI interfaces hier - geen audio. Wat er volledig overhoop is gegooid is audio, en dat is nou juist het probleem.

Laat niet na dat de hardwarefabrikanten gewoon niet de consument moeten voorschrijven wat ze voor OS moeten kiezen (of er moet een hele goede reden voor zijn); die drivers moeten er gewoon komen.

Bekijk het anders ook zo: je moet niet upgraden, of je moet DirectX 10 perse willen hebben. Naja, aparte spelcomputer aanschaffen dan ;).
juist daar begon ik de topic eigenlijk over

het steeds uitstellen terwijl er een half jaar is verstreken

Origineel geplaatst door dct
Dat Vista gaat hem gewoon niet worden. Baggerzooi is het.
Hoorde vanmorgen dat de consumentenbond ook al overspoeld
wordt met klachten van ontevreden gebruikers.

Ik heb windows '95 er weer opgezet. 8o)

Zelfde verhaaltje elke keer weer bij elke nieuwe versie van windows.. History's just repeating...

Heb ook Vista draaiende en ben er bijzonder "content" mee.

Heb een Q6600 quad core pc, 4 gig ram en draai cubase 4. Als geluidskaart de EMU 1820M
Ik moet zeggen; het werkt allemaal als een speer, bijna geen vuiltje aan de lucht (soms geef cubase (ook na de 4.1 update) een critical error, die ik kan wegklikken en gewoon weer doorgaan) Ik heb die beta driver van EMU geinstalleerd en het werkt gewoon zonder gejank. Ook mijn Virus TI doet het zonder enkel probleem kortom:

"I'am a happy Vista user :kimono: "

Origineel geplaatst door pass-out
Heb ook Vista draaiende en ben er bijzonder "content" mee.

Heb een Q6600 quad core pc, 4 gig ram en draai cubase 4. Als geluidskaart de EMU 1820M
Ik moet zeggen; het werkt allemaal als een speer, bijna geen vuiltje aan de lucht (soms geef cubase (ook na de 4.1 update) een critical error, die ik kan wegklikken en gewoon weer doorgaan) Ik heb die beta driver van EMU geinstalleerd en het werkt gewoon zonder gejank. Ook mijn Virus TI doet het zonder enkel probleem kortom:

"I'am a happy Vista user :kimono: "
dank u
ik ga gelijk mn kaartje eens inbouwen

schopje

20-12-07 nieuwe drivers uit

We have refreshed the E-MU Digital Audio Systems v2.0 driver on 20-Dec-2007 with recent bug fixes and in anticipation of previous driver expiration. While the Driver package has been updated, v2.0 PatchMix will continue to work properly with this driver.

Q4 2007 gaan ze dus niet redden

Ik zie dat m-audio nu ook eindelijk vista drivers heeft voor zijn delta serie.. :)

Overigens zijn de fabrikanten met brakke drivers voor Vista toch echt wel zelf de veroorzaker van dit fenomeen. Zelfs Motu had al tijdens de beta van Vista werkende Vista drivers (en ja dit wil heel wat zeggen).

Fabrikanten zijn tegenwoordig gewoon te bedonderd nog enigszins moeite in support te steken en dat uit zich in dit soort zaken.

inderdaad
en maar uitstellen en maar uitstellen ...
ach ja ze hebben nog 1 week (q4 ;) ) tot ik het wachten beu ben

Ik weet dat sommige fabrikanten alweer pc's leveren met XP vanwege de vele problemen/klachten bij kopers. Je kan je licentie ook omruilen tegenwoordig.

Als je een pc met OEM Vista koopt kan je deze downgraden naar XP mits je (ergens) een geldige XP licentie code vandaan kan halen (dit mag van de buren zijn bijv.) Vervolgens gewoon XP installeren, Microsoft bellen dat je wil downgraden van Vista naar XP. Je moet dan de product code voor activatie (zie telefonisch activeren van XP) door geven aan de telefoonmiep. Zij zal dan de code vrijgeven et voila je kan XP telefonisch activeren *D

heren
de drivers zijn uit!

Zie anders alleen de beta drivers staan, die bij mij overigens goed werken. Kan alleen de FX van de kaart niet in cubase gebruiken, wel in de patchmix. Iemand die dit probleem ook heeft?

Back