vsti ordenen,back-uppen,systeem...

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Hoe hebben jullie al je VSTi/programma's bende :D geordend binnen jullie systeem ?

Hoe hebben jullie alles, geback-uped, op HD staan, binnen jullie computer systeem draaien ?

In welke mappen rangschikken jullie alles...

Kortom, hoe hebben jullie omtrent je vstí en edit/sequence/notatieprgrammas georganiseert ?...

:dj:

1 map met alle dll's ....:confused:

En werkt dat stabiel... Heb je dan binnen; programfiles - vsti (program naam) - en alle bestanden ook nog gewoon de dll's staan?

Is dat dan allemaal gecopieerd...??

En werkt dat stabiel allemaal ... :smeris:

1 HD voor m'n downloads/opslag software
1 HD voor de audio
1 HD voor windows en cubase en in de VST map installeer ik de hele rits dll's

loopt als een trein

en dan nog een HD voor muziek en en HD voor andere data

en een backup HD voor een ghost van alle HD's

alle HD's zijn SATA2 behalve de windows, die is PATA

In cubase per map een song. Daar stopt ik de gebruikte samples/preset van die song bij. Ik heb niet zoveel VST's geinstalleerd. Verplicht mijzelf om zoveel mogelijk uit die vst te halen.

1 disk met 2 partities waarvan ik de tweede partities gebruik voor eigen muziek, foto , documenten etc. Deze partities mirror ik met een scriptje(robocopy) naar een tweede fysieke disk voor het geval een van de disken het begeeft.
alleen de verschillen worden gesynchroniseerd, dus snel backuppen .. En af toe alles naar dvd schrijven.

Gr,

Michael

Voor gebruik in Ableton Live heb ik:

C:\Music Production\VST Plugins\VST effects
C:\Music Production\VST Plugins\VST effects\Program Files

C:\Music Production\VST Plugins\VST instruments
C:\Music Production\VST Plugins\VST instruments\Program Files

De roots voor de dll's en de program files voor de installatie bende.
Heb trouwens liever dat alles in één dll zit, maar dat is nou eenmaal vaak niet anders.

Ik heb btw ook:
C:\Music Production\Program Files > sequensers en audio progsels enzo.
C:\Music Production\Samples > samples ja
C:\Music Production\Downloads > free plugs installatie files enzo

De projecten staan op de letter D. Ik heb twee schijven die RAID 0 draaien voor een gedeelte,
maar de D draait in RAID 1. Die wordt dus steeds gebackupt.

als alles klaar is ga ik denk ik als volgt mijn music vsti/programs backuppen/opslaan....

- Alles op een xterne HD (500 GB)
- wil alle dll's in een gezamelijke vsti map gaan zetten. Deze kan ik dan naar elke gewenste sequence programma slepen.....
- alle dll's bestanden (van de vsti's) ga ik apart op de zelfde 500 GB extrene HD zetten (aparte map)
- al de dll's ga ik ook apart op een cd braden.
- Maak op mijn desktop/program files/ een aparte map aan ala:

program files/studio programs en dan alles per naam/merk/serie en een aparte vsti map...

Over dit laaste ben ik nog niet helemaal aan uit. Hoe ik dat het beste kan gaan wegzetten.

En of ik alles bijv. ook nog eens apart in een vsti map ga zetten (dus geen specifieke dll's maar gewoon alles)

Verdere adviezen zijn welkom :okdan::kimono:!

Toch nog een aantal vraagjes aan...
funky dee en dsil...

* Is het mogelijk om de dll's die wel gewoon geinstalleerd zijn, maar die niet in cubase zelf in de vstpluggins venster(F11) terug komen. Om deze toch vanuit programfiles of zo te copieren?

beter gezegd kun je gewoon simpel dll's copieren en plakken/verplaatsen in:
c/programfiles/steinberg/vstpluggins ... :confused:

* Mijn probleem is dus: hoe kan ik vsti's die wel gewoon vlekkeloos en probleemloos geinstalleerd zijn en die niet in cubase verschijnen, wanneer deze opgestart is....wel uiteindelijk in cubase draaiend krijgen? (zichtbaar in mijn vstvenster: F11)

Ik heb geen idee hoe cubase omgaat met vst's want ik heb geen cubase.

Maar zoals ik het heb gedaan:

Je hebt vst's die je echt moet installeren en je hebt vst's die eigenlijk gewoon losse dll files zijn, die je gewoon in je map kunt plaatsen zonder deze te installeren.

De losse dll's heb ik in een aparte map staan, zodat ik die hele map makkelijk kan kopieren, backuppen etc.
De andere vst's staan in de map install, die heb ik dus allemaal wel echt moeten installeren.
Dit systeem werkt prima voor mij. Ik gooi m'n pc nogal vaak leeg om alles opnieuw te installeren zodat alles goed en snel werkt en dan ga je manieren verzinnen waarop je makkelijk en snel alles wat je nodig hebt op cd/dvd/ kan schrijven en snel weer kan installeren.

1: je kunt die losse dll's eventueel verplaatsen naar de map steinberg vst's...?

2; staan die losse dll's voor vsti's die je alleen binnen je sequencer kunt draaien.... en de vsti's die standalone/directX zijn degene die je ook daadwerkelijk helemaal moet instaleren ?

3: wanneer je een vsti helemaal moet instaleren hoe zie je dat terug in de mappen? Waaraan zie je dat precies ? En hoe zie je wanneer je alleen maar de dll's nodig hebt en er verder geen installatie nodig is...

Ik heb namelijk best veel vsti's en dat zijn inmiddels een behoorlijk aantal dozen met weet ik hoeveel installatie cd's geworden, dat ik het niet meer precies weet welke nu gewoon alleen de dll's nodig hebben en welke compleet geinstalleert dienen te worden :confused: Ben het overzicht wat krijt geraakt geloof ik :kont:....

Beschouw VST's even als programma's, niet als een .DLL op een eilandje dat zich naar willkeur laat verplaatsen. Uitgebreide VST's hebben referenties in je register, mapjes in je local settings etc. etc. Je kunt op goed geluk dingen gaan verplaatsen, maar ik kan je vooraf al vertellen dat je problemen gaat krijgen.

Het heen en weer slepen van de ene sequencer naar de andere is ook helemaal niet nodig omdat je bij je sequencer kunt aangeven wat de VST hoofdmap is.

Daarnaast is een 'collect 'm all'-filosofie voor VST's installeren natuurlijk al niet echt handig, het overzicht raak je dan toch wel kwijt, in welke map je het ook zet ;)

gewoon alle shit weg gooien en dan heb je nog 5 goeie vst's over en dat lijkt me toch best overzichtelijk :)

Ik weet niet waar Cubase dat neerpleurt... Ik hoop op een mooi plekje... :geslaagd:

Alles wat met vst te maken heeft staat in de Cubase map geloof ik en zo nu en dan copieer ik mn complete harde schijf op een externe disk, veilig genoeg vind ik.

''Citaat MCkwok; Het heen en weer slepen van de ene sequencer naar de andere is ook helemaal niet nodig omdat je bij je sequencer kunt aangeven wat de VST hoofdmap is.''

je bedoeld (in cubase sx) dus de device/plugin informatie en dan de map selecteren? In hoeverre ben ik daar vrij in wat keuze van map betreft...?

Misschien dat ik even een andere map selecteer als hoofdmap.

Het lijkt verder wel alsof alle vsti's staan aangevikt in de plugin information...

Waarom doe je niet het volgende:

- neem een nieuwe, lege harddisk
- smijt daar een verse Windows XP op met SP2 en alle updates
- installeer er Cubase op
- installeer er je VSTs op

en gebruik dan iets als Acronis TrueImage om een image te bakken van die schijf. Zet vervolgens die image op je externe harddisk.

Zit je schijf dan na een jaar vol met allerhande rotzooi, zet je gewoon die image terug. Sim-pel, stukken makkelijker als met DLLs schuiven want Kwok heeft helemaal gelijk; een DLL staat niet op zichzelf.

Zo werken er sommige wel zonder problemen (omdat ze al "gepatcht" zijn), maar probeer een gratis DLL als ZebraCM (Computer Music versie) aan de gang te krijgen zonder installatie en je hebt pech.

Het is eigelijk redelijk simpel...

90% van de plugins doen het prefect, is goed geinstlalleerd... werkt prefect standalone (wanneer ze directX hebben). Van de pluugins die in cubase draaien draait ook alles prefect. Alleen lang niet alles van wat ik geinstalleerd heb vind ik terug in SX.

Om een of ander reden. Niet alles is goed in de C/programfiles/steinberg/vstplugins terecht gekomen. Ik mis in deze laaste map pluggins die wel geinstalleerd zijn maar niet in deze map staan, maar elders... :confused: Ik weet alleen niet hoe,wat,waar en of ik het wel alsnog in de steinberg/vstplugins map krijg... :(

Ook wil ik zeggen dat er in de map C/programfiles/steinberg/vstpluggins: zowel gemapte vsti's staan als losse dll's (deze werken vrijwel allemaal probleemloos in cubase SX) ALLEEN IS DE MAP NIET COMPLEET...

Dus niet alle vsti die geistalleerd zijn, vind ik terug in de vsti rack (F11).

Laatst gewijzigd:
Back