Waldorf pulse editten vanuit Live6

tumult

Advanced Gember
Vraag: kan ik mijn pulse editten vanuit Live 6 in Os X. Er is van Rekon audio een vst editor voor de pulse, die kost en 30 dollar en schijnt niet te werken in live. Heb ook al een los pulse editortje van de waldorf site getrokken, maar is toch niet je van het...

Nu vroeg ik mij af, is er niet zoiets als een vst midi controller met assignable parameters enzow, of is er een andere manier om de waldorf pulse te programmen vanuit live in Os X???? zoals je ook een ingeladen vst in live style met sliders weer kan geven zegmaar? Ben me al de hele dag suf aan het zoeken .. :P

bvd

Edit: zelfde geld voor de airbase, er is een windhoos editor, maar voor OsX of als plugin of iets in live???

Laatst gewijzigd:
Ik weet niet of je de Pulse Editor (gemaakt door Wouter van Beek) hebt geprobeerd maar dat is gewoon een prima dingetje.
Daarmee kun je trouwens tevens een BCR mee programmeren. De Pulse werkt met Midi CC dus je zou die parameters zelfs direct op je BCR kunnen programmeren.
Maar dat was je vraag niet.

Je wilt kennelijk vanuit Live direct programmeren.
Ik begrijp niet goed wat daarvan de toegevoegde waarde is.
Anders gezegd, met die editor kun je je sounds maken en meer heb je volgens mij niet nodig.

Wellicht dat je je Pulse parameters wil "automaten" in Live.
Daarvoor kun je dus de Midi CC nummers gebruiken de parameters die je wilt automaten. Die zal je moeten invoeren in Live als de te automaten parameters.
Ik kan je nu niet direct zeggen hoe dat moet maar met een beetje kutten/handleiding moet daar uit te komen zijn.

Daarnaast kun je volgens mij de midi output van die Pulse Editor ook linken (bijv. via Midi Ox of Loop Be) aan Live.
Daarmee moet het mogelijk zijn om 'live' aan de schuiven van die parameter te trekken. De editor zendt de midi uit naar Live en wordt vervolgens opgenomen.
Ook hier geldt, ik heb het nooit zelf gedaan maar ik kan eigenlijk geen reden bedenken waarom dat niet zou moeten werken.

Bedankt voor je antwoord.
Heb de Pulse editor idd geinstalleerd, is best een fijn ding.

Idd om makkelijk te kunnen automaten en vooral ook omdat ik allemaal verschillende vensters open heb staan. Nord modular editor, pulse editor, ableton enz....

leek me fijn en toch niet zo moeilijk te realiseren om de pulse vanuit live te kunnen proggen. Maar na een dagje zoeken denk k dat t niet direct mogelijk is nog..

Ook voor andere synths mss wel handig, dan ben je ff druk om alle parameters in te stellen, maar heb je daarna alles binnen handbereik en kun je makkelijk automaten. Zegmaar een soort VST midi controller :p

Oud topic, maar was er toevallig vandaag weer mee bezig, niets kunnen vinden wat aan mijn eisen voldoet, behalve de Rekon vst editor, alleen die doet het niet in Live.

Ik weet dat er meer verzoeken zijn voor een pluginnetje in live met sliders waar je een CC aan toe kan wijzen. Is er al zoiets op de markt als vst (voor de mac) of heb ik nog stees pech (net als je in cubase de mixermaps hebt voor bijvoorbeeld de airbase)

Hey Tumult,

Je kan toch gewoon de midi cc's aansturen die je wilt aansturen via live en die naar de pulse verzenden ?
Dat kan gewoon ! Check even hoe je midi cc kan versturen met live en je bent er volgensmij !?
Volgensmij is het alleen maar onhandig om daar een extrene editor voor te gebruiken.

Groet Glenn

Daarnaast kun je volgens mij de midi output van die Pulse Editor ook linken (bijv. via Midi Ox of Loop Be) aan Live.
Daarmee moet het mogelijk zijn om 'live' aan de schuiven van die parameter te trekken. De editor zendt de midi uit naar Live en wordt vervolgens opgenomen.
Ook hier geldt, ik heb het nooit zelf gedaan maar ik kan eigenlijk geen reden bedenken waarom dat niet zou moeten werken.

nou bijv. omdat Ableton geen sysex opneemt

Neemt wel CC's op in arangment mode, maar niet in session mode.

Verder kan ik idd wel aansturen vanuit de envelopes in de clip, maar das niet echt handig, omdat je dan telkens aan het zoeken bent welke CC bij welke functie hoort.

Met sliders en een save functie zou het ideaal zijn, net als de mixmaps in Cubase als ik het goed heb toch...

ik werk met ableton en fruity, nu werkt deze vst niet met ableton en hoor ik bij cubase ook problemen, is dit ook het geval bij fruity?

Als je de Rekon vst editor bedoelt, is het enige wat ik weet dat hij in Live niet werkt. Met andere software heb ik nog geen problemen gehoord.

Je kan de demo-versie downloaden om te testen of die werkt in Fruity.
http://www.rekonaudio.com/Demo.php

Ik schop dit topic even omhoog, met dezelfde vraag. Is dit nu mogelijk om in Live 8 met Max een soortgelijke editor te maken voor je synth als zijnde midi-effect? Dan bedoel ik dus niet alleen voor de pulse, maar ook voor bakken als mks-50, airbase en ga zo maar door. Zou moeten kunnen toch?

Je kan dalijk met Max for Live wel wat dingen doen. Alleen kan je geen sysex gebruiken. Dat is wel een groot minpunt. Sysex wordt door Live er uit gefilterd.

Wat wel kan is sysex over OSC versturen.

Dat zal moeten kunnen, nog even wachten tot na de zomer als Max4Life uitkomt (zou september moeten zijn geloof ik). Mis dit ook enorm in Live...

Ook die Vyzor editors doen het niet in Live :-(

Waarschijnlijk is dit nu ook los in Max te programmeren, maar dan moeten je dat per apparaat gaan doen natuurlijk, terwijl iemand met verstand ervan zo een redelijk flexibele 'generic MIDI device' of zo kan programmeren, die je per apparaat als preset kan bewaren dmv toewijsbare cc's. We zullen zien, maar toch nog even geduld.

Ja das inderdaad een bult werk, maar er zijn meer mensen met Max4live dalijk en ook een community waar sjit geshared kan worden. Daar kan ik op die manier wel mijn steentje aan bij proberen te dragen en wat anderen al hebben gemaakt downloaden. Ik wacht vol spanning eigenlijk. Deze oplossing denk ik al tijden over.

Ik ben ook nog steeds opzoek naar een editor voor m'n Pulse icm Cubase 5.
Iemand nog suggesties?

Back