Varierende Hardstyle Bassdrum

bij "meer opties" zie je een witte smiley naast de paperclip van de bijlagen 8)

Thank you;)

Hier dan stukje van mij, sommige stiltes moeten nog worden opgevuld met vocals, daar ben ik nog mee bezig. ook de opbouw van begin midlead naar kick moet ik nog wat ``spannender`` maken.
Als je denkt dat ie afgelopen is, wacht dan nog even:p komt nog een stukje achteraan:)
Feedback graag:)

Attachments

• existence.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 101
Laatst gewijzigd:
?

Post reply en dan "beheer bijlagen"

Smileys zie ik nergens staan.

naamloosnj.jpg

whahahah lekker duidelijk weer :)

@Diabolic

Paar dingen die ik mis en wat ik anders zou doen.
-Ik mis sub laag
-Je percussie is erg droog op sommige momenten, maak gebruik van wat fx en eq
-Je kick staat wat hard tov de screetches, misscien wat aandacht nodig

veder lekker gedaan, vooral dat stukje bij 0:40 heb je gebruik gemaakt van een lfo oid ??

@ Homeboy

Thnx voor je feedback:)

over percussie wat reverb misschien?
en over dat laag, dat hoor ik vaker. alleen als ik er meer sub bij doe beginnen mn krk`s te flippen;{
Ligt het dan aan mijn speakers? want het knalt hier aardig:)

Stukje bij 0.40 heb ik gedaan via een granulizer, de ``HOLD`` geautomate, en daarna idd met het lfo gedeelte die soort scratchy effecten gemaakt.

beetje reverb, delay misschien, eq-en.. je kan zo gek doen als je zelf wil :)

ik heb hier krk rp8 staan dus daar ligt het niet aan haha, er is wel laag genoeg alleen het knalt niet ! probeer te layeren en de hele mikmak op elkaar af stemmen, misschien ff sidechainen !? lost een heel hoop problemen op als je het goed doet.

Nog een tip met betrekking tot kicks, sidechain kun je heel leuke dingen mee doen. Alles eigenlijk. Je hoeft 't niet alleen aan volume te linken, je kunt het aan alles linken wat je wil. Door bijv. 3xOSC te nemen, 1 toon aan te slaan wanneer je wil, de controller op muted te zetten en te spelen met 3xOSC (lengte toon, timing toon, etc) kun je doen met je kick wat je wil...

Ik ben zelf nu bezig met een weddenschap, een "zatox kick" maken :P

Ik heb nu net alleen de kraak gemaakt (moet nog punch en bass), die hoor je hier. Is nog niet ge-EQ'd, geen enkel ander effect dan Buzz Effect Adapter en Camelphat en ik ben redelijk close denk ik! Eerst hoor je de kraak zonder effect, dan met effect :)
Maybe kan ik nog een leuke kick aan mijn weddenschap overhouden...

De kick op 0:36

Ik moet met EQ'en iets het Mid/mid-hoog boosten en tevens het laag wegfilteren, wat denken jullie?

Attachments

• kick_212_edit2_body.mp3
    529,7 KB · Bekeken: 95
Laatst gewijzigd:
als je daar dezelfde lead onder zet zal je het verschilk bijna niet horen denk ik hoor..
bij die zatox klinkt het wel alsof de bass omlaag gepitched is

@Purno

Sidechaining kan je idd voor heel veel dingen gebruiken, maar kick&bass is de meest voorkomende daarvan :) Lekker belangrijk ook eigenlijk, zolang het maar knalt toch :D

Jouw kraak hoort wel goed, je moet de mid/high idd wat opkrikken zodat het wat helderder klinkt, nu hoort het wat dof. Anyway goed op weg :okdan:

Wat ik alleen niet begrijp is dat iedereen de kraak apart maakt !?
Ik maak mijn bass/laag zodat ie kraakt, en als je goed luistert naar de bass van zatox dan hoor je de kraak in de bass, dus de bass golft echt in de sinus vorm als de kraak erin komt.
Denk dat de pro's dat ook zo doen, misschien heb ik ongelijk maar het lijkt mij de meest logische manier.

Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat Purno of je ook echt daadwerkelijk in de buurt gaat komen van onze Zatox :)

@ Purno

Komt idd erg in de buurt! :D

Waarmee gemaakt?
Trouwens ff offtopic, mijn tracks klinken vaak wat zacht, wat gooien jullie op je master? Ik heb wel Maximus erop, met de preset ``clearmaster``. Maar vind hem dan alsnog erg zacht:s

Meeste plugings van ImageLine zijn ruk..

Je moet gewoon een hele goede mix hebben en die boosten, even inlezen over mixen + masteren voor juiste techineken :)

Ik geef mijn mix meer volume met cool-edit, eigenlijk doe ik een soort van kleine mastering daar.

Master in mijn DAW is leeg :)

Voor mijn "Mastering" voor zover ik het mag noemen gebruik ik TRacks3*.
Werkt naar mijn idee perfect, ook al begrijp ik er nog niet alles van, ik heb er wel een goed gevoel bij in ieder geval :)

*Aanrader

Oo, ik heb trouwens nog een kick gemaakt. Ik heb hem in een paar stukjes gestopt. Een intro en 2 met main lead. Melodie 1: JDX - Live the Moment, Melodie 2: Crypsis & Kold Konexion - Sonic Sabotage.

Ik hoop dat jullie het iets vinden.

Attachments

• moment kick test.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 99
Moet ik precies hetzelfde zeggen als voorgangers?
Ik vond dat de kritiek tot nu toe gegeven overheen kwam met wat ik er op aan te merken had. Maar ik zal voortaan wat vaker kijken op dit draadje, dan ben ik er wat sneller bij.

Ik heb ook weer wat geprobeert te maken:p

de opbouw is nog niet af maargoed de melodie ben ik wel tevreden over...

Bekijk bijlage prob8.mp3

@purno

Ik vind je kick echt goed gelukt, kzou er niet meer aan doen, je hoort ook wel dat je er je eigen twist aan gegeven hebt

Laatst gewijzigd:
gaat dit de goeie kant of of ben ik er nog lang niet?
gaat ff om de opstelling..
hardkick 10 heb ik maar ff gebruikt omdat ie "in trek" is

basje uit virus ti

Attachments

• maak het of kraak het.mp3
    139,7 KB · Bekeken: 88
D-Joriz:

Vrij snel ofniet?
Je punch staat nog te vrij van je bass.
En dat zal mede door je hardkick 10 komen....
In je bass zit wel een lekkere trilling die gewoon lekker klinkt.
Als je alles wat beter op elkaar afstemt zal er best wel wat lekkers uitkomen.
Volume van je mid-high/bass wat omlaag,punch wat aanpappen en hopen dat het wat wordt. :)

-----------
Van mij dan ook maar weer wat:
http://www.speedyshare.com/files/22041316/rendertje.mp3

:)

Laatst gewijzigd:
@radicalz,dat is wel de shit hoor.. klinkt bruut zo met die vocals.. en die kick past er ook goed in..ik hoor alleen geen laag in je kick

en mijn kick.. ik heb daar wat met sidechain gedaan maar dat moet ik beter niet doen geloof ik daardoor komtie zo los te staan denk ik

Back