Varierende Hardstyle Bassdrum

fok it ik leg me er bij neer dat ik geen hardstyle kick maker zal worden..ik moet ook zeggen dat ik liever een hardcorekick mn trommelvlies voel aantikken

@Radicalz;
Klinkt best relaxed zo ja met die screeches/vocals, de afmix klinkt alleen nog een beetje wollig.

--
Heb ook weer eens wat geprobeerd, sinds lange tijd...
Klik

@ D-Joriz-
De kraak klinkt als een sample. Hij veranderd namelijk raar als hij gepitched word.
Verder is de kraak wel lekker, als er een goede bassline onderzat. Ik hoor hier echter helemaal geen bas.
Ik weet niet wat voor speakers je gebruikt?
Ik zou er nog een andere bassline onder zetten met wat meer power, dan komt hij veel beter uit de verf.
@ Radicalz
Zoals NessPJ al aangeeft klinkt de kick wollig. Als er minder reverb of release of iets dergelijks op zit klikt hij misschien wat beter. De effecten met de screeches etc. zijn wel super. Dus misschien de kick wat minder lang door laten lopen en iets strakker maken.
Verder is hij vet. :)

@ D-Joriz-
De kraak klinkt als een sample. Hij veranderd namelijk raar als hij gepitched word.
Verder is de kraak wel lekker, als er een goede bassline onderzat. Ik hoor hier echter helemaal geen bas.
Ik weet niet wat voor speakers je gebruikt?
Ik zou er nog een andere bassline onder zetten met wat meer power, dan komt hij veel beter uit de verf.

ik heb hem indd gesampled die kraak ,dat vind ik ook de makkelijkste manier in froetieloeps om met de virus om te gaan,behalve met melodie en andere synthgeluiden

ik misbruik ms40 monitortjes.. maar ik die hardkick10 zat ook geen bas ..klopt allemaal wel,maar ik ben het hardstylekicks maken toch al zat.. weer over op de orde van de dag HARDCOREKICKS.. das t echte werk(voor mij):kroon:

Haha, toch goed geprobeerd. Wel jammer dat je je Virus zo moet gebruiken in FL Studio. Kan beter overstappen op Cubase dan, en FL Studio in slavemode gebruiken.
Ik heb ook een tijdje zitten twijfelen om een Virus TI Snow te halen, maar ik hoorde van iedereen dat er geen Automatic Delay Compensation in FL Studio 9 kwam en nu ook niet zit. Dus ik ben achteraf blij dat ik het niet heb gedaan.
Ik heb nu ook Cubase 5, maar daar ben ik pas net mee begonnen. Het is veel werk op nu nog over te stappen als je al 7 jaar met FL Studio werkt.
En ik heb het gevoel dat ik er dezelfde geluiden uit kan krijgen.

In ieder geval nog veel succes met je Hardcorekicks, misschien dat je die hier ook eens kan posten :D

Goedendag,

aangezien ik op mijn vorige stukje geen reactie kreeg heb ik toch maar besloten om er een track van te maken. Hijs nagenoeg af, nog een paar kleine aanpassingen maar ik ben wel tevreden :D

Klinkt zeker goed.

Enige wat mij raar overkomt is dat er een geluid op de 2e volle kick zit voor het hoog (hihat ? witte ruis ?) wat het een beetje fluffy maakt. Zou daar eerder een hoge korte clap oid op zetten, dan hakt ie er wat meer in, zonder gelijk hard te stampen. Of gewoon zonder, want de kicksample is verder wel goed.

Lekkere snaredrum btw, waar heb je die uit ?

Intro sound is precies hetzelfde als Showtek - Black (Sensation Black Anthem 2008 ), tenminste ik krijg er hetzelfde gevoel bij.
Ik vind de 1e kick niet echt bij de intro passen, is een beetje te Italiaans voor dat soort geluid zeg maar.
Vet dat hij gaat stotteren op het eind :D
Ik ben nu bij de volgende kick. Het lijkt wel of de kick te hoog is gepitched, ik zou hem lager doen.

Melodie lijkt erg op een andere, ik kon er niet zo makkelijk op komen als bij de intro :D
(Ik heb een uur gezocht, maar ik heb hem. DJ Zany - Delomelancum (Feat. Noisecontrollers) daar lijkt hij een beetje op; In Delomelancum vanaf 1:22)
Die reverse bass voordat de kick erin komt is echt super bij die mainlead.
Lekkere kick ook, kan wel een beetje beter afgemixt worden. Maar het is wel leuk.
Die kick op 4:02 die moet veel langer zwaarder doorgalmen.
Ik vind ook dat de intro en het midden niet echt bij elkaar passen. Heel verschillende sound.

Best een leuke plaat, kan wel wat worden.

Groeten Rick

Haha, toch goed geprobeerd. Wel jammer dat je je Virus zo moet gebruiken in FL Studio. Kan beter overstappen op Cubase dan, en FL Studio in slavemode gebruiken.
Ik heb ook een tijdje zitten twijfelen om een Virus TI Snow te halen, maar ik hoorde van iedereen dat er geen Automatic Delay Compensation in FL Studio 9 kwam en nu ook niet zit. Dus ik ben achteraf blij dat ik het niet heb gedaan.
Ik heb nu ook Cubase 5, maar daar ben ik pas net mee begonnen. Het is veel werk op nu nog over te stappen als je al 7 jaar met FL Studio werkt.

In ieder geval nog veel succes met je Hardcorekicks, misschien dat je die hier ook eens kan posten :D

ik heb cubase hier wel liggen ooit eens van iemand overgenomen,maar t3r!ng die workflow is echt belabberd,ik gebruik de virus nu via midi .. werkt in principe wel maar het is vaak wel zo dat je moet gaam samplen indd wat het dan weer treurig maakt.. delay compensation heeft bij mij nog nooit goed gewerkt. hardcorekicks post ik hier maar niet .. mischien een nieuw topic aanmaken"varierende Hardcore Bassdrum" als dat net zo,n hit word als dit topic:D

@ druiloor, vet nummer man:D alleen lijkt het alsof je de midifile van die NC & Zany track hebt gebruikt en hebt veranderd...

@ Radicalz, cool die vocals, zelf ingesproken?

Hier ff een stukje van mij, ben best tevreden over de kick en screeches, tips anyone?:)

vocals missen nog:)

Attachments

• existence.mp3
    4,5 MB · Bekeken: 100
@ Diabolic, echt lekker stukje man, bass en screetch zijn lekker, en die opbouw met dat lfo effect (neem ik aan:P) is echt goed gedaan.

Ik heb alleen het gevoel dat het wat leeg klinkt, probeer er anders wat reverb op te gooien zodat het wat voller klinkt?

avalon> wist niet dat de updates nieuwe mogelijkheden hebben gegeven, check wat ik zag (en zie sinds 2003), met je pearl pearl pearl:

attachment.php

Valt mij beetje tegen dat je niet wist dat ik de tekstverwerker op "advanced" moest zetten ipv basale tekstverwerker, omdat je wel de hele moeite nam om een printscreen te maken ;{

Oja, nu ik toch bezig ben, ik haal me bril bij specsavers, pearl zijn een stelletje !@#$%^&*()

:biertje: cheers, ik ga verder huilie doen .....

Attachments

• sfreply.JPG
    sfreply.JPG
    61,4 KB · Bekeken: 93
Laatst gewijzigd:
Haha die Niel, gelijk op z'n pik getrapt ook, lmao :D

En nee dat wist ik niet, die prtscrn die ik maakte heb ik niets voor hoeven doen, zo verschijnt SF al héél lang bij mij, zelfs na meerdere installs van windows.

Maar altijd leuk zo'n reaktie, hilarisch :okdan:

laat ik ff lekker link gaan doen(hardCORE kick)

Attachments

• Hardcore Kick Excusses heren.mp3
    39,9 KB · Bekeken: 90
Back