Varierende Hardstyle Bassdrum

@Sytam

de stem die ik gebruik heb ik gemaakt in text aloud, aanrader voor vocals, klinken heel natuurlijk. Het pitchen hoort er eigenlijk niet bij, heb ik ff gedaan om te proberen hehe.

@Niel

nu je het zegt valt het mij pas op, zal mijn synth ff nalopen vanavond.
thnx voor je reactie anyway :)

@Druiloor

De kick moet idd een stukje hoger gepitched worden, ik heb het zo gedaan omdat ie anders zijn laag verliest.

Wat jouw stukje betreft, ik kan er weinig over zeggen, je weet wat ik ervan vind. Het zit wederom perfect inelkaar, opbouw super dik gedaan, kicks zijn heerlijk, technisch lijkt het goed volgens mij denk dat het nu een kwestie van smaak is !!

Bedankt:)

ik vind je screetch wederom zeer goed, je bass ik ook lekker, alleen ik denk dat hij niet op de juiste toonhoogte staat t.o.v. de screetch, voor de rest: puik! :okdan:

Ik heb vandaag een track afgemaakt met de nieuwe reverse bass en nustyle bass die ik van de week gemaakt heb:P

YouTube- Tavian- Stereophinic (preview)

Zit wederom redelijk tot goed in elkaar.
Zou zelf de reverse base van Collab gebruiken.Deze klinkt wat rauwer.

Ps.is de nustyle base een wave die vervolgens gepitch word.

@Sytam

Dank voor je reactie, Nu moet ik er nog achter zien te komen hoe ik de laag erin hou.. de eerste paar zijn goed, maar zodra ik in toon omlaag ga verlies ik hem..

@Homeboy

Klinkt goed, aangezien ik pas bezig ben heb ik geen adviezen voor je nog :)

@Druiloor..

Erg goed.. melodie klinkt aanstekelijk, kicks mooi voor elkaar nu nog afmixen... (Ik neem aan dat je de outro weg hebt gelaten voor Youtube?? )

@Jrn1981

Thnx voor je reatie iig :)

Vrije dag vandaag, dat betekent dus muziek maken hehe.
Net nieuw probeersel gemaakt, kick is niet wat het moet zijn, het gaat mij hier om de intro. Feedback is welkom natuurlijk :koffie:

Attachments

• 13-05-2010.mp3
    3 MB · Bekeken: 110
Sinds een lange tijd heb ik hier niet meer gepost maar wel heeel veel geleerd dit is 1 van de dinge :)

Attachments

• nieuwe kick.mp3
    2 MB · Bekeken: 108
klinkt goed, je eerste synth staat te hard vergeleken met de kick waardoor de synth overheerst in het geheel. Pomp je kick eens wat op en post hem weer eens hier.

Leuke melo btw :)

Bedankt voor je reactie, ik heb er gelijk wat aangedaan.
btw de melodieën zijn van blademasterz behalve de laatste die is van mij (in de nieuwe mp3)
en heb er een Reversed bass bijgeplakt (geen samples :D )

P.s let niet op de screech da is ff snel gedaan :P

Attachments

• new rev bass_2.mp3
    738,8 KB · Bekeken: 96
  • nieuwe kick.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 100
Ik ben ondertussen ook bezig met iets nieuws, gewoon een probeersel eigelijk, ik wilde eens wat nieuws proberen:P Ik heb geen idee hoe dit in de smaak valt dus ik ben benieuwd naar jullie mening, al vrees ik het ergste :D

Bekijk bijlage 58238

Dit is mijn nieuwe ringtone :D, ik vind het echt een dikke plaat. De stijl is echt vernieuwend, en het klinkt echt fris. Komt precies op het goede moment van het jaar, heeft met het weer te maken :).
Ik zeg doorgaan, en afmaken. Dan koop ik hem wel :)

Op het begin lijkt het net of er een techno/house plaat aankomt en dan komt er zon lekker zomers hardstyle plaatje. Ik vind hem echt fantastisch :)

@Basspounderz

hoort al beter zo, je hebt er geen percussie achter of wel ??

je reverse bass vind ik ook wel erg tof moet ik zeggen, en die screetch haha wat is er mis mee ? als je er een beetje meer aandacht aan besteedt kan je hem best tof maken dnek ik. waar heb je die mee gemaakt ??

Screech is met 3xOsc :) en nee heb geen percusie dit is helemaal naturel :)

Screech klinkt helemaal niet slecht vind ik. Ik ben verder erg enthousiast over je reversed bass; hij is lekker springerig en vol energie.

@ Druiloor: dikke shit! Je tail vind ik vooral erg goed gedaan.

Als originele starter van deze thread moet ik ook maar eens wat posten. Ik heb een intro en een main stukje bijgevoegd en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Attachments

• intro.mp3
    382,2 KB · Bekeken: 92
  • main.mp3
    683,6 KB · Bekeken: 102
Screech klinkt helemaal niet slecht vind ik. Ik ben verder erg enthousiast over je reversed bass; hij is lekker springerig en vol energie.

@ Druiloor: dikke shit! Je tail vind ik vooral erg goed gedaan.

Als originele starter van deze thread moet ik ook maar eens wat posten. Ik heb een intro en een main stukje bijgevoegd en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Echt super....de break beat wel origineel.
Kick met base lekker diep.Lijkt veel op die van Headhunterz.

Zal eerdaags ook eens wat neerzetten

Ik heb vandaag een frontliner achtige kick gemaakt en ik vinnem wel goed gelukt :)

Attachments

• on the rise.mp3
    1.003,1 KB · Bekeken: 88
klinkt niet slecht man, alleen je kraak gaat niet helemaal lekker mee met de bass als je hem hoog pitcht.

ja hij loopt ene beetje achter.
Ik ben van neilio aant lere hoe je zo'n typische scantraxx pitching geluid krijgt lukt al aardig.

en heb je tips voor mij hoe ik de staart wat smoother krijg ?? alvast bedankt

en heb je tips voor mij hoe ik de staart wat smoother krijg ?? alvast bedankt

Tail exporteren in wave en dan importeren in sampler doe ik altijd. Verder kun je er een pitch envelope opdoen om hem wat punchy'er te maken, soms is dat ook een leuk effect.

@Dime73

Dat heb ik helaas al gedaan en een pitch envelope heb ik niet nodig want het is een staart met bijna geen punch.

de vorm van je kraak moet overeen komen met de vorm van je bass (sinus) meestal laat ik mijn bass kraken ipv een aparte kraak erbij te doen.

wat je in jouw geval nog kan proberen is je kraak in verschillende toonhoogtes exporteren, en stretchen waar nodig is. als je hem in je plugin laat meelopen dan kan je misschien voor verschillende toonhoogtes aparte kanalen nemen en daar wat met de adsr spelen !?

Ik heb vandaag een frontliner achtige kick gemaakt en ik vinnem wel goed gelukt :)

Mooie kraak vind ik. Ik zou wel je punch nog meer laten knallen door een wat compressie op te doen. Je punt over een soepelere tail begrijp ik wel, volgens mij heeft dit gewoon met je decay van de amplifier te maken die misschien te laag staat?

wat je in jouw geval nog kan proberen is je kraak in verschillende toonhoogtes exporteren, en stretchen waar nodig is. als je hem in je plugin laat meelopen dan kan je misschien voor verschillende toonhoogtes aparte kanalen nemen en daar wat met de adsr spelen !?

Klinkt als een goed idee, dat ga ik nu eens proberen.

In de tussentijd heb ik de volgende kick gemaakt met wat fx'jes.

Attachments

• Populaire kick.mp3
    226,9 KB · Bekeken: 98
Back