Varierende Hardstyle Bassdrum

heb eerst mn punch gemaakt, daarna gekopieerd, lage tonen weggefilterd, wat met attack gespeeld en net zolang gedistord tot ie kraakt.

Pak Junglist of Microtonic
Plak camelphat op het kanaal.
Pak de clear preset in camel phat.
Filter de lage freq weg (tot ongeveer 250)
wat met de distotion spelen.
En wa la de kraak

uiteraard naar gelang wat andere fx op het zelfde kanaal.

probeer maar uit...hoor het wel

Klinkt vet die van Diabolic. Krachtige punch maar hoor niet zo duidelijk de tail! De kraak zou wel wat minder schel mogen misschien.

Ik vind dat mijn sound steeds beter begint te worden. Ik heb in de onderstaande snippet ook wat sounds geplaatst voor het geheel. Hoe klinkt het?

Attachments

• kadeng.mp3
    587,6 KB · Bekeken: 99
  • 1partVirusTI.mp3
    948,9 KB · Bekeken: 89
@ Dime

De Synth loopt achter, het is maar een fractie van een seconde naar mijn idee. Of was dit de bedoeling? Het gaat om de 1ste track trouwens.

Die 2e melodie vind ik wel wat hebben. Kick is minder, kan ook aan de eq liggen. De sound van de 1e is wel super vind ik, vooral die kicks die verspringen etc.
Jammer van die synth die niet goed loopt, verder is hij wel goed. Kick is ook wel leuk.

@ dime73

Ik vind je eerste snip persoonlijk 't beste van de 2, lekker die FX kicks die rondvliegen.

Je tweede klinkt een beetje vlak in mijn oren..

~Ik ben zojuist aan iets nieuws begonnen, alleen wat sounds en een kick gemaakt, ik denk tóch maar even posten weer 's een keer :)

Attachments

• kickCrunchScreech 3.mp3
    183,2 KB · Bekeken: 81
@ Avalon

Klinkt goed :P
maar de kick moet meer decay hebben, want nu is ie te kort dan vallen er pauzes

De subbass zou idd wat meer sustain kunnen gebruiken ;)

Heb 'm inmiddels langer gemaakt, ik zal weer 's wat posten als ik wat ben opgeschoten, thanks voor je reply :okdan:

Ik vind dat mijn sound steeds beter begint te worden. Ik heb in de onderstaande snippet ook wat sounds geplaatst voor het geheel. Hoe klinkt het?

Nice.. vind de eerste kick beter, maar je melodie uit de 2e track briljant gevonden... :D

@ Avalon,

Je track blijft bufferen dus kan ik hem nog niet luisteren.. zal het later op de avond nogmaals proberen... (Ah nu opent hij wel.. )
Klinkt goed joh dit kick.. wat de pauzes tussen je kicks betreft.. vind het niet echt storend, maar is wel aanwezig

Hier alvast iets waar ik mee bezig ben, mijn grote probleem zit hem in de kick en hoe ik deze vet krijg :D

Attachments

• Mei001.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 114
Dat niet, maar wel lachen.

Hardstyle bassdrums is niet mijn afdeling.

Ik kan me er iets bij voorstellen ..

Ach en als je denkt dat ik nog niet zo heel lang geleden nog niet eens een beetje fatsoenlijk geluid kreeg valt het allemaal best mee al :P.. Ik blijf het gewoon proberen en dan lukt het vast een keer..

hey guys ik ben weer eens bezig geweest en wel tevreden met de kick waar ik al zo lang op zit :)

ps: let niet op de compositie, het is een aaneensluiting van probeersels :)

jaaaa heeyyy !!

Attachments

• dnx_hs_03.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 77
@ Avalon,

Je track blijft bufferen dus kan ik hem nog niet luisteren.. zal het later op de avond nogmaals proberen... (Ah nu opent hij wel.. )
Klinkt goed joh dit kick.. wat de pauzes tussen je kicks betreft.. vind het niet echt storend, maar is wel aanwezig

Hier alvast iets waar ik mee bezig ben, mijn grote probleem zit hem in de kick en hoe ik deze vet krijg :D

Klinkt op zich wel leuk idd :)

Wat je kick betreft, probleem is.. dat je bass hard is, maar niet hard klinkt!

Dus de klank van de bass zelf moet eerst aan gewerkt worden voordat je deze boost... :)

Back