Varierende Hardstyle Bassdrum

@ Radicalz:
Je kick heeft wel een lekkere sound, maar je moet iets meer het gevoel krijgen dat het laag je omver blaast zeg maar. Je screech zou ik wat voller maken (mssn ook ietwat andere klank) hij is erg schel op de oren en niet erg fijn om naar te luisteren vind ik.

Thx voor je feedback,
Betreft het laag, dit heb ik express zo gehouden aangezien hij wel veel "laag" in het midden heeft, ander type kick. (luister bijv eens naar B-front - Sleepwalker , die precies hetzelfde heeft)
Een flinke boost in het midden maar weinig laag.
Dit komt wellicht wat minder fijn over thuis maar reken er maar op dat je in een club omver word geblazen. ;)

Betreft de screech, wellicht inderdaad dat je wel gelijk hebt.
Ook al denk ik dat het meer een smaak kwestie is.
Heb hem ondertussen al opgevult met wat andere sounds erbij! ;)
Omdat ik het sowieso te kaal vond.

------------

Over jou stukje:

Je synth mag een stuk scherper.
Er ontbreekt een goede punch in je kick, je hele kick word omver word beblazen door.....jawel je bass. :P
Hier zit absoluut teveel laag in.
Als je deze 2 punten al aanpast heb je al veel meer een kick-gevoel.

Eq je sound van je bass ook wat meer zodat dit ook wat meer naar voren komt. ;)

Laatst gewijzigd:
ten eerste: d-tunerz is me forum naam ik produceer onder de naam Randy Kampoz

@ Radicalz

wat noem je punch? 2 lagen is genoeg om een hardstyle kick te maken: Attack (tok, punch ook wel genoemd) en Decay (tune, bass ook wel genoemd) te veel layeren verlies je impact of wordt je kick te groot in je mix. uit 2 lagen moet je wel de gemiddelde hardstyle kick verkrijgen. en het is een voorbeeld van mijn kicks ;)

@ NessPJ

Klopt wat je zegt, de kick heeft te veel bass. heb hem ge pre-masterd maar vergat me subwoofer te gebruiken. (dit verklaard voor radicalz waarom de punch mist. de bass drukt me attack weg, hoorde het op me sub in de auto!!)
filter kick is de zelfde kick met quadfromage en step-filter.

over jouw kick:

probeer ook eens je kick uit 2 lagen te maken. voor je attack een korte 909 met EQ en distortion. voor je decay gebruik een synth maak een 808 na, gooi daar een LFO op voor de kraak. verder is het een kwestie van EQ, dist, EQ. samen smelten tot 1 kick sample en rammen maar.

Dat sowieso, + ik heb het nergens over lagen. ;)

Maar neem maar van mij aan dat je wel meer dan 2 lagen nodig hebt!
Je hebt dan sowieso meer controle over elk aspect in je kick.

En nog eentje voor D-Tunerz..
Als ik jouw stukje zo hoor. Het is gwn véél te veel laag. Niet alleen je punch word weggedrukt , van je lead blijft ook gwn niks over. Kijk mss eens wat tut's over afmixen. ;)

En pre-masteren? Masteren laat je beter over aan prof's , zorg maar eerst dat je mix goed zit! :)
Dit zeg ik niet om je neer te halen ofzo maar om te helpen.

@NessPJ : Ik vind dat je kick en bass wat power missen. Voor de rest klinkt het niet slecht! ;)
@Radicalz: Ik vind het goed klinken. Zou wel wat meer laag in mogen maargoed dat is nog altijd je eigen keuze. :D

voor je decay gebruik een synth maak een 808 na, gooi daar een LFO op voor de kraak. verder is het een kwestie van EQ, dist, EQ. samen smelten tot 1 kick sample en rammen maar.

Dus de LFO is het geheim van de kraak in een kick? En dan wel over het volume neem ik aan? En hoe laat je de frequentie dan mee gaan op de toonhoogte bij gepitchte kicks?

Ik snap trouwens niet waarom iedereen alles exporteert naar 1 kick sample, ik laat alles gewoon los in m'n mix staan dan kan ik achteraf nog wat aanpassen als ik dat wil... Ook met kicks die je pitcht is het toch makkelijk om alleen de staart te pitchen terwijl de 'tok' gelijk blijft, anders moet je dus voor iedere toonhoogte een aparte kick sample exporteren?

Ik gebruik meerdere LFO's eigenlijk.
Eentje met pitch modulation voor de vorm van de kick (een pitchdrop aan het begin waardoor je dus de kick vorm krijgt).
Daarnaast nog een LFO die de cutoff aanstuurt (met de juiste ADSR) om de kick nog meer te kunnen shapen en beter te bepalen welke frequentie hij aantikt.

Het mee laten pitchen is voor mij niet echt moeilijk omdat ik (en waarschijnlijk ook anderen hier) een synth gebruiken voor de kick en geen drum machine / sampler.

Nieuw kickje :

(ja het getik erdoorheen is een soort watermerk :dubbel: , niet dat de mensen op dit forum hem zullen stelen want de meeste kunnen het beter dan mij maar meer voor de n00bs die af en toe langs komen :P)

EDIT : FX kick staat mischien iets te hard :P

Attachments

• Kickje11-10.mp3
    807,2 KB · Bekeken: 107
@Joeyjoey

dit is gewoon kick zonder sub neem ik aan ?! want die hoor ik totaal niet hier !
en ja, je fx kick staat te hard :D

ik heb vanavond ook ff wat inmekaar gknutseld, stelt niet veel voor klinkt nogal droog etc. maar misschien toch iemand tips oid =!

Attachments

• kick1.mp3
    290,8 KB · Bekeken: 108
  • kick2.mp3
    290,8 KB · Bekeken: 107
  • kick3+screetch.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 111
@D-tunerz

Het kan best uit 2 layers zoals jij zegt, maar om meer power te krijgen en controle zoals Radicalz zegt ben je helaas wel meer als 2 nodig. De samples die ik hierboven gepost heb (kick1 & kick2) bestaan ook uit 2 layers, kick3 bestaat uit 4 en je hoort duidelijk meer kracht in de laatste !

@Condance

LFO op mijn kick gebruik ik echter nooit, ik maak altijd een eerst een punch aan, dan de sub (zonder attack, gebruik sidechain) de sub layer ik 2 á 3x vervolgens EQ erover voor het boosten van mijn lage frequentie, bij één layer filter ik het laag weg en pleur ik daar een dikke distortion over naar smaak ! Voordeel van sidechain is dat de sub niet in de weg gaat zitten op de punch.. Soms 3 layers, soms 6 layers bla bla bla, het hangt er gewoon vanaf hoe je basis is en wat je ermee wilt maken ! En ja, soms lukt het en soms lukt het niet. Oefenen dus !

@ Homeboy

Je begint al ergens te komen, alleen ik merk dat de bass / sub een te korte decay heeft (als dit bij de soort kick hoort heb ik niks gezegd :grijns:)

kzal mijn nieuwe kick wel eventjes kaal laten horen zonder elementen, screeches en andere dingen.
Zit 1 sample punch in voor zo'n lekkere plof, bij die sample heb ik z'n laag helemaal weg gehaald en et hoog goed ge EQ'ed.

Attachments

• Kick_1.mp3
    248 KB · Bekeken: 118
Klinkt goed! Kvind het alleen weer zo'n 1 uit de 1000-kick. :D Niet erg origineel dus. :P

Mensen, bedankt voor de feedback, trouwens. :P
Er zit wel degelijk een 'tock' in mijn kick maar deze is zeer subtiel.
Het is nog niet helemaal de juiste sound dus ik ga daar nog even aan sleutelen (als ik daar deze week nog aan toe kom *GRMBL*...werk).

@ Joeyjoey:
Je filterkicks vind ik wel goed klinken, maar het lijkt alsof alle kicks net een tikkeltje te lang zijn.
Als de kick die je continue hoort de mainkick moet zijn dan heeft die nog wel een beetje werk nodig denk ik, die maakt wel een hoop herrie maar een echte impact is er niet.

@ Homeboy:
Kick1 vind ik eigenlijk nog het beste, alsje die nog iets rauwer maakt heb je wel een goeie kick voor een intro misschien.

@ TheBassPounderz:
De kick klinkt goed, maar toch als ik hem zo kaal hoor is het anders dan uit een track.

@BP

Heb je goed gehoord, bij de eerste 2 kicks iig, de 3de heeft wel een redelijk goede deacay vind ik, mijn voorkeur gaat ook uit naar de 3de kick :D

Over jouw kick, geen komentaar eigenlijk, jammer van je punch (sample) klinkt goed maar hoor toch liever eigen creaties.. En wat Basiq zegt over jouw laag ?! wtf dude, laag zoals jij maakt wil ik ook BP erg naais !
Trouwens, jij hebt ook al zo'n piep door je audiofile.. Waar exporteer je mee ?

@NessPJ

Thnx voor je comment !

Standaard :) Ik bedoel eigenlijk of je exporteert via FL of gebruik je AdobeAudition voor de mixdown van je tracks ?!

Ik luister hem nu nog een keer (op goeie speakers:P) nu hoor ik wel degelijk laag:$ Erg mooie kick dus

@ TheBassPounderz: Erg lekkere kick, ben het wel met Homeboy eens dat je beter zelf een punch kan maken. Maar hij klinkt er niet slechter om. Ben vooral weg van je kraak. Wil je kwijt welke effecten je voor de kraak hebt gebruikt?

Back