Varierende Hardstyle Bassdrum

@homeboy: Het geheel klinkt een beetje dof, iets meer eq op je synth, krijgt je kick meer ruimte
@NessPJ: Niet gek maar mis nog meer laag.

Hier mijn nieuwe kick:

Attachments

• dnx_hs_13.mp3
    1 MB · Bekeken: 115
@Homeboy: idd een beetje early hardstyle maar wel goed gelukt! beetje technoboy -achtige kick.
@NessPJ: klinkt goed hoor! waar heb je trouwens de punch mee gemaakt? past goed bij de tail namelijk.

hier nog een nieuwe edit van mij, melody van wildstylez (put this on youtube)

Attachments

• wildstylez_youtube.mp3
    700,9 KB · Bekeken: 98
@deniax

dof ?? hier klinkt het wel goed, oh wacht ik weet het al, krk hé (sucks) maar thnx voor je feedback, hoe vind je de kick trouwens, laag veel aandacht aan besteedt dit x aangezien mijn kicks meestal laag missen !

jouw stukje: kick hoort wel goed, de punch mag wel iets strakker want hij komt er niet helemaal lekker door vind ik.
je screetch mag wel iets minder chorus hebben, hij heeft totaal geen klank kleur en warmte of hoe je het ook noemt..
anti-climax wel leuk gedaan maar besteed wat meer aandacht aan je synth !

@erol

thnx voor je reactie, ik heb er ook flink mijn best op gedaan gister :D

jouw stukje: ook jouw punch mag wel iets harder qua volume vind ik, laag zit goed, kraak past er mooi bij alleen één klein min puntje.. als je bassdrum gaat pitchen hoort hij bij de noten 4/8 vals !!

@erol

Misschien moet je nog ff je sub sidechainen. Pakt een stuk mooier uit denk ik.

Hier nog een nieuw kickje, feedback is welkom :okdan:

Attachments

• NK3.mp3
    487,3 KB · Bekeken: 108
@ Erol; verder processen..

@ Static; leuke klank wel, beetje heavy met de bass wel.

Even een drop van mij, melo is kut, is opvullig ;)

Attachments

• new crunch 10.mp3
    945,1 KB · Bekeken: 106
@deniax, mooie strakke, toch harde kick. Het laag dreunt lekker weg, de punch vind ik goed, niets mis mee.
De screech klinkt inderdaad iets te digitaal (kill en geen warmte), maar het klinkt alsof het zo bedoeld was, dat vind ik wel vet. Het klinkt wel.

@erol, goedgevormde kick, hij klinkt wel wat dof, en waarom hoor ik de punch nogmaals op het eind? De punch kun je beter door later komen als je iets minder rel op je kick zet.

@statiq, teveel ruis (teveel het hoog geboost) in je synth, kan ik mij niet echt goed door concentreren (storend). Heb er dan ook een filter overheen gezet. De kick luistert wel redelijk weg, de heavy bass vind ik mooi, de punch kan wat strakker. Zeker mee doorgaan!

@avalon, lekkere klank, kraak is mooi, er mag iets meer laag van mij in. Maar dat is persoonlijk ik omdat ik van veel laag houd (zoals deniax zijn kick bijv. )

Your On

Your On

Ik post ook maar eens een kort stukje.
Lijkt nog nergens op, het gaat vooral om de kick.

Ik heb het gemaakt met de Nord Modular G2 8)

Ik zal hem morgen afmaken, met een lead er in :)

Attachments

• hs.wav
    1.017,2 KB · Bekeken: 104
@youron: Lijkt net of de punch meepitcht, of een ander geluidje, in iedergeval, als je dat weghaalt klinkt het een stuk beter denk ik. :okdan:

Ik heb ook nog ff me kick aangepast. Feedback is welkom 8)

Attachments

• NK4.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 97
@ Deniax

Klinkt zeker goed ! :)

@ Statiq Klinkt goed hoor alleen ontzettend veel treble, maar niet slecht :).

-----------

Nieuw snippetje van mijn hand is een duo project maar totnu heeft m'n maat nog niet zoveel gedaan door school.
nieuwe techniek toegepast op de kick (medemogelijk gemaakt door de almachtige barry).

Feedback over de kick zou wel fijn zijn :D
(btw dit is nog een simpele rauwe build up zonder vocals of background & support sounds).

Attachments

• Alex & Xander.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 102
Laatst gewijzigd:
@ statiq: klinkt lang niet slecht, alleen je hele stukje clipt enorm. Daardoor gaat er veel van de dynamiek en blans verloren. Ik zou hem een stuk zachter afmixen, en dan een compressor op t einde om 'm wat meer volume te geven.

@basspounderz: lekkere kick, ik hou hier wel van.:) Als we dan ff gaan mierenneuken, hij zou eventueel een iets langere tail kunnen hebben.

@statiq

je lead en kick bevalt mij wel, opbouw is erg nice.. Vocals zijn ruk, welke plugin gebruik je ? AT&T Natural Voices is een aanrader ! Jammer dat het geheel mekaar wegdrukt.

@avalon

kick hoort goed, mist een klein beetje laag vind ik.. maar wat lijken die kicks met kraak opelkaar :( niks nieuws of verrassends !?

@BP

oké, nieuwe techniek is cool, er is één maar aan.. is het niet zo dat je de bassdrum in het midden hoort en de rest van het geluid verdeeld over je stereo headroom (hoe je het ook noemt) je kick hoort niet echt zoals het moet, klinkt echt niet slecht hoor maar er zit iets niet helemaal goed ! het is net of hij uit fase is of zo !?

(heb je mijn laatste kick nog gehoord trouwens) ?

@deniax
Dat is een dikke kick :D ga zo door. Hoeft wat mij betreft niet meer veel aan te gebeuren.

@Statiq
Klinkt inderdaad allemaal wegegdrukt etc. met wat mastering etc. kan het wel wat worden. Opbouw is ook goed.

Ik heb de vorige even verbeterd, er werd aangegeven dat er geen laag was, die heb ik wat meer aanwezig gemaakt, ik merk wel verschil. Bedankt

Edit:
Nog 1 toegevoegd, deze is met de melodie van Yellow Minute, en hij is nog iets getweaked. :)

Attachments

• Intro kick_3.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 119
  • Intro kick_ test.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 107
Laatst gewijzigd:
@ RvH:
Heel aparte sound. Vraag me niet waarom, maar ik moet steeds denken aan een eend met een veel te lange snavel als ik die kick hoor (ie. vreemd laag kwakend geluid). :D
(Maar neem mij niets geks kwalijk... door je avatar denk ik ook steeds dat ik een reply typ voor Willie Wartaal).
Die Yellow Minute lead sound vind ik opzich niet slecht klinken (Zelfgemaakt, of is dat Nexus?).
Ieder zijn ding, maar ik denk dat als je er een hardstyle kick naast legt ter referentie dat je toch merkt dat hij te weinig drive heeft.
Is dit echt de eigen sound die je wil maken? Of heb je een voorbeeld van het soort kick dat je wil maken misschien?
In het tweede geval, zou ik je de tip geven dat de tails die je hoort in huidige hardstyle kicks niet gemaakt worden door hele lange geluiden.
Het is juist een hele korte kraak welke vlekkeloos lijkt over te vloeien in een Bass tail.

@ Radicalz:
De ruk kwaliteit van zippy share buiten beschouwing latend, klinkt die intro echt goed! :)

--

Hier nog een iets andere versie van mijn kick:
Deze heeft wat meer bass en vind hem zo wel goed eigenlijk (de volgende kick ga ik voor weer een iets andere sound...niet de zoveelste tweak op dezelfde kick :P).

Attachments

• Kicktest20102010-fin.mp3
    2 MB · Bekeken: 102
Laatst gewijzigd:
@ NessPJ

Klinkt goed maar ietsjes meer sub is welkom :D
Probeer je tail eens te layeren met verschillende hydra's met andere wave forms beetje lfo op de tail en je hebt iets unieks :D.

----

Ben bezig met 3 tracks die ik naar hardcopy recordings ga sturen (samen met een duo kameraad).
Omdat ik zulk goeie reacties (en aanbevelingen) op de anthem had gehad van: Krusaders, Atmozfears en de Beat Providers hebben ze me aangeraden om 3 tracks naar hardcopy te sturen.

Hier een snippet van een lekkere 303 Anti Climax nummer van mij (btw alles klinkt zacht omdat het zo perfect is om te mastere dus draai je volume redelijk open en er komt wel een climax met KICK :D)

Alles is ook nog magertjes omdat we pas in de begin fase zijn waar we alles rauw opstellen en dan opvullen.

Attachments

• SNIPPET_1_Anticlimax.mp3
    2 MB · Bekeken: 110
Laatst gewijzigd:
@ BP:
Thanks. :)
Maar waar luister je op?
Heb echt 4 verschillende tracks vergeleken met de mijne (voor het sublaag) en ik heb telkens evenveel of zelfs meer laag in de track zitten nu. :P

Over je snip:
Hij klinkt goed. Mag nog wat meer hoog hebben vind ik en de Acid synth klinkt nog erg kaal (Iets meer body en iets meer hoog misschien).
Zelf vind ik Anti-climax trouwens nog steeds erg onnatuurlijk luisteren. Ik vind zelf juist dat ene moment net na de Climax het mooiste (wanneer alles los gaat).
Bij al die Anti Climax tracks krijg ik dan juist een "Oh, shit! hij gaat niet los!" moment. :P

@ Radicalz , Jou stukjes klinken altijd een beetje raw, klinkt erg goed ! :)
Heb je trouwens nog hele tracks online staan ?

@ NessPJ , Vind zelf je punch iets te licht , maar voor de rest klinkt hij erg lekker!
----

En volgens mij moet er op de Yellow minute lead een beetje een sidechain :P(is trouwens gemaakt met 2x zebra2)
Zoals dit :

Attachments

• yellow1.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 97
Back