Varierende Hardstyle Bassdrum

Allemaal een fijne kerst gehad ?
Ik wil jullie allemaal nog wel een gelukkig en gezond 2011 wensen !

Op naar de topic:

Iets nieuws :D
Reacties en kritiek zijn welkom ! :okdan:

Speciaal bedankje gaat uit naar barry voor z'n vocal :)

Lead klinkt lekker , kick klinkt lekker (gaat de bass nou van links naar rechts of komt het omdat ik net wakker ben ? :dubbel:) klinkt iig wel vet

:okdan:

Nee de sounds erin echter wel. :P
Edit: je was me al voor.....

Klinkt nice. niet heel veel op aan te merken.
Neem aan dat wanneer de intro verder vordert hij spannender en voller wordt?

Nee de sounds erin echter wel. :P
Edit: je was me al voor.....

Klinkt nice. niet heel veel op aan te merken.
Neem aan dat wanneer de intro verder vordert hij spannender en voller wordt?

Ja, dit is alweer een oude versie.
De nieuwere versie is veel energieker en vol met spanning :)

@Kanuzo
Dankjewel man!:D (de melodie is geinspireerd op die van Deadmau5, dat klopt)
@Diabolic,
De bass zelf is wel chill, alleen hij klinkt nog wat te 'schoon' ;)

Ik heb zelf ook weer wat geprobeert met wat vocalen die ik laatst op internet vond :)

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=66219&stc=1&d=1293984426

Bass is gemaakt met 4 layers microtonic, tok is gemaakt met een aantal vervormde samples (snares, kicks, claps)

Attachments

• Hate & Love preview.mp3
    7,9 MB · Bekeken: 107
Laatst gewijzigd:
@ Druiloor;
Ik vind hem echt super lekker. :D Afmaken die handel! :)

--

Hier nog een intro waar ik mee bezig ben:

Attachments

• Parsnip04.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 122
Laatst gewijzigd:
@NessPJ: Kick klinkt goed qua klank, alleen heb het gevoel dat de screech de kick wegdrukt. Volgens mij zitten er veel lage frequenties in de screech die hem wegdrukken, of elkaar gewoon in de wegzitten. Voor de rest zit er veel energie in het stukje en beukt het behoorlijk lekker!

Zelf heb ik ook nog wat gefrutselt:

Attachments

• SCJ.mp3
    1.009,3 KB · Bekeken: 99
@ Statiq;
Thanks voor je feedback. De 'screech' die je hoort daar heb ik met een automation het laag al uitgehaald wanneer de kick erin komt.
Bij die kraak op de achtergrond nog niet helemaal.
Ben niet ontevreden over de kick alleen klinkt hij nog vrij standaard, dus wil er nog wat unieks aan toevoegen zodra ik weer tijd heb..

Jouw snip klinkt wel cool, ik zou alleen die 'screech' (dat jankend geluidje) wat rauwer proberen te maken anders klinkt hij nogal speels imo.
Kick klinkt wel goed, filterkicks ook.

Ik ben ook weer effe verder gegaan aan een kick in de vakantie!

Statiq : Lekkere prev! ik vind je kraak wel lekker klinken

NessPJ : Klinkt lekker rauw! mid intro?

Attachments

• Alpa2 midi.mp3
    506 KB · Bekeken: 116
Ik ben ook weer effe verder gegaan aan een kick in de vakantie!

Ik zou er zelf nog wat distortion over heen gooien :)

_________

FF een algemeen vraagje , is het nou de bedoeling om de bass uit je lead te halen ?
Ik geloof het ooit ergens gelezen te hebben maar weet het niet zeker meer , want soms willen de melodie en kick/bass niet goed samen gaan tijdens het pitchen..

Heb het nu zelf gedaan maar dan klinkt de lead nogal dun, en nu klinkt hij nog niet helemaal goed als hij omlaag pitched :(

Attachments

• kick20111.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 110
Ja natuurlijk je moet altijd het laag''bas'' uit je lead weghalen anders verzuipt alles,of je komt het tegen met masteren.
Gewoon een EQ er over heen gooie! wat je wel kunt doen om je lead dik te laten in een break (iig een stuk zonder kick net zoals je met cutoff werkt,kan je precies het zelfde doen met de laag van je lead. Beetje lastig uit te leggen.

Damn, kijk je ook ff op sf meteen zin om beats te maken :P

Hier het resultaat. Rauwe kick en één Reversed maar beide met dezelfde punch.

Attachments

• Rauw 2011.mp3
    560,2 KB · Bekeken: 99
  • Reverse 2011.mp3
    560,2 KB · Bekeken: 107
Damn, kijk je ook ff op sf meteen zin om beats te maken :P

Hier het resultaat. Rauwe kick en één Reversed maar beide met dezelfde punch.

Okee, om het simpel te houden; Ze klinken alletwee gruwelijk!! vooral de reverse, echt perfect, well done:D

Ja natuurlijk je moet altijd het laag''bas'' uit je lead weghalen anders verzuipt alles,of je komt het tegen met masteren.
Gewoon een EQ er over heen gooie! wat je wel kunt doen om je lead dik te laten in een break (iig een stuk zonder kick net zoals je met cutoff werkt,kan je precies het zelfde doen met de laag van je lead. Beetje lastig uit te leggen.
je kunt je fase ook nog draaien...

Oke dan heb ik het altijd fout gedaan , als het bij mij botst dan ga ik meestal met de volume spelen ,, maar ok dus altijd de bass laag eruit :)

Bedankt voor de duidelijk uitleg :okdan:

@Homeboy, Reverse klinkt idd het lekkerste (vind hem iets voller klinken dan de 1e) maar alle 2 vet gemaakt :okdan:

En de melodie is (helaas) niet van mij :P

Thnx voor je reactie dude, reverse vin ik zelf ook lekkerder klinken :)
Dit x met sidechaine compressie geprobeerd, toch iets meer controle.

@Homeboy: Vind ze allewtwee echt dik! Good job!

Heb ook nog wat aangepast aan me kick. Iets minder distortion and iets kortere decay.

Attachments

• Jne.mp3
    512,3 KB · Bekeken: 89
Back