Varierende Hardstyle Bassdrum

Thanks iedereen voor de positieve feedback. :) Heb ondertussen hem zo gemaakt dat die op hoog pitchen lekker zo'n 'Poing' effect maakt
Nice kick!

Maar, je timing in het begin klopt volgens mij niet helemaal.

Yellow

Yellow

Hoorde hem ergens en geprobeerd na te maken...... ala Yellow (NC)

Attachments

• YELLOW.mp3
    309,3 KB · Bekeken: 85
@ nu-style

Nogal erg dunnetjes.
Maar het is een goeie basis !

----

Oud dingetje wat al stukken verder is uitgebouwd.

Attachments

• melo.mp3
    503,1 KB · Bekeken: 87
@TheBassPounderz:
Klinkt heerlijk! Hoe krijg je die punch zo aansluitend op de rest, ik zit daar al een tijd mee te kloten.
Tips? (ook andere feedback is welkom:engel:)

Attachments

• hs1601.mp3
    380,3 KB · Bekeken: 73
@ nu-style

Nogal erg dunnetjes.

----

Wat vind je dunnetjes alles of de melo of de kick!!!!!

Kick base is alleen 1 x junglist en 1 x microtonic

Maar het moet en zal me lukken.
Ben nu ook in het bezit van een Virus TI, daar moet toch een vette lead uit te halen zijn maar, die ben ik na aan het ontdekken.

grtz...

Ben nu ook in het bezit van een Virus TI, daar moet toch een vette lead uit te halen zijn maar, die ben ik na aan het ontdekken.
als je uit een vst al geen goede sounds kan halen, dan haal je dat uit de ti(2) al zeker niet :okdan:

Een update van mijn kant:
(Let niet op de melodie...die gaat nog niet echt ergens naartoe).

Attachments

• Nwsnp1.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 76
Statiq, synth nog wat scherper maken.. springt nog niet genoeg uit je mix.

hou toch je kop het gaat hier om de kick...

en die is FANTASTISCH!!! Doe er wat mee gast maak ff een vette nummertjes van 4 minuutjes ofzo!:okdan:

@ Barry

Klopt helemaal !
Software is echt de basis, lukt het daar niet mee dan kan je het met hardware wel vergeten.

----

klein rauw stukkie van een net begonnen track.
Feedback plz :D

Attachments

• Opposite Enemies - TBA.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 78
@Iedereen

Thanks voor de goeie feedback, kan helaas niet echt tracks maken doordat mijn pc het echt niet meer trekt. Als ik meer dan 4 vsts laad loopt het boeltje al zowat vast.

@NessPJ
Kick is erg goed! Vibreert lekker door :D Nu nog een goeie lead erbij :okdan: En de punch mag nog wat harder en krachtiger.

Ik heb ook nog me kick wat aangepast, ik heb het laag nog wat dikker gemaakt en nog wat met de equalizing gespeeld.

Attachments

• NBK.mp3
    510,2 KB · Bekeken: 71
Laatst gewijzigd:
@BP

Heel nice dude, beetje de stijl van DB&STF - Alone.. Alleen je mist wel wat opvulling, je kick mag wel iets meer opgepompt worden.. Synth em intro zou ik niks meer aan doen, klinkt lekker, alleen misschien iets spannender maken voordat de kick erin komt.

@Statiq

No comment :D

@Iedereen

Thanks voor de goeie feedback, kan helaas niet echt tracks maken doordat mijn pc het echt niet meer trekt. Als ik meer dan 4 vsts laad loopt het boeltje al zowat vast.

@NessPJ
Kick is erg goed! Vibreert lekker door :D Nu nog een goeie lead erbij :okdan: En de punch mag nog wat harder en krachtiger.

Ik heb ook nog me kick wat aangepast, ik heb het laag nog wat dikker gemaakt en nog wat met de equalizing gespeeld.

Op een 1 of andere manier zit er toch iets in die punch wat niet helemaal lekker klinkt.
Zit er een highhat in ofzo, want zo klinkt het.

Klinkt voor de rest toppie !

Laatst gewijzigd:
als je uit een vst al geen goede sounds kan halen, dan haal je dat uit de ti(2) al zeker niet :okdan:

niet zo snel oordelen....:engel:
ik heb alle tijd.

We zitten niet voor niets op dit forum.

Ben sinds kort met FL bezig, met Cubase ben ik al jaren bezig maar dan met trance.

no hard feelings

en het is een ti keyboard

@ nu-style

Nogal erg dunnetjes.

----

Lekker hoor vooral als hij omhoog pitch.
Dat poing geluid (weet niet hoe dat heet) komt dat nou van een drum synth of is dat i een geluid van een synth wat mee loopt.

dat zou ik nou wel eens willen weten

succes

Lekker hoor vooral als hij omhoog pitch.
Dat poing geluid (weet niet hoe dat heet) komt dat nou van een drum synth of is dat i een geluid van een synth wat mee loopt.

dat zou ik nou wel eens willen weten

succes

Tis niet een synth die mee loopt maar het "karakter" van de kick.
Kwestie van knoppen draaien en testen :D

Om de een of andere reden....heb ik het idee dat het laag niet goeg genoeg tot zijn recht komt in mijn mix. Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

B4 is een snip met een iets andere afmix. Ervaren jullie deze ook als beter?

Attachments

• B3.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 68
  • TheSP - SnipB4.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 78
@NessPJ: Klinken beide goed, maar ik mis inderdaad wat laag. Kan zijn dat je sub weggedrukt wordt (door EQ of andere sounds).

Ik heb ook nog een snippet.

Attachments

• Tonighttest.mp3
    405,2 KB · Bekeken: 82
Hmmzzz... Ik wil zulke kicks krijgen als ThebassPounderz ze heeft eigenlijk.

Attachments

• stukje2.mp3
    576,6 KB · Bekeken: 64
  • kickje.mp3
    606,2 KB · Bekeken: 61
Back