Varierende Hardstyle Bassdrum

alle hedendaagse tracks van artiesten die ik in me cubase zet, zie je zelfs boven de 0dB komen! tot soms wel +2 Maar je hoort het niet clippen. Vreemd..

zeker allemaal gedownloade mp3,s?
dat is namelijk het probleem ;)

als je nu je tracks gewoon netjes onder de 0 db houdt is alles schoon en clean.
er zijn namelijk plugins... Zoals die nieuwe van Fabfilter daar kan je je track behoorlijk mee oppompen.. zonder clippen en distrortion.

Het probleem zit hem niet in het feit of het een gedownloade mp3 is of niet.
Bijna alle tracks zijn tegenwoordig gewoon maximaal afgemixed (en daarmee refereer ik niet eens persé naar de loudness wars, al is het wel deels hieruit ontstaan).
Sterker nog, een track die lichtelijk clipped hoeft helemaal geen slecht gemasterede track te zijn er zijn veel meer dingen aan de hand dan alleen het volgen van de Master VU Peak levels.

Laatst gewijzigd:
en daar gaan we weer :) :dj:

Attachments

• dnx_down_low.mp3
    581,7 KB · Bekeken: 83
Laatst gewijzigd:
en daar gaan we weer :) :dj:

Wow man, echt zo onwijs vet, dit kan zo op scantraxx of fusion!!

Leuk die glitch fx op je vocal en die kick, man o man wat vet!!

Goede mix ook en super arrangement.

Beste 12 seconden ooit!

:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja

@ Deniax klinkt echt lekker idd, meer meer :okdan:

Zelf ook weer stukje gemaakt. stuk of 10 versies weer. Kom altijd in de knoop met hoe hard lead punch en bass etc in vergelijking met elkaar moeten staan. Als ik me boxen en sub op bepaald niveau zet klink het wel lekker zet ik ze harder niet meer.

Misschien keer tijd voor monitoren. iemand advies? :L

Attachments

• space-we-created.mp3
    1 MB · Bekeken: 93
  • space-we-created-synthanders.mp3
    1 MB · Bekeken: 82
Laatst gewijzigd:
@ The BP.

Klinkt erg lekker en fris. alleen naar mijn mening staat de punch iets te hard. Denk dat het beter uitkomt als je screech en punch iets zachter zet en bass meer naar voren laat komen. Maargoed Is maar een idee : )

@ Deniax klinkt echt lekker idd, meer meer :okdan:

Zelf ook weer stukje gemaakt. stuk of 10 versies weer. Kom altijd in de knoop met hoe hard lead punch en bass etc in vergelijking met elkaar moeten staan. Als ik me boxen en sub op bepaald niveau zet klink het wel lekker zet ik ze harder niet meer.

Misschien keer tijd voor monitoren. iemand advies? :L

Echt bizar dat je geen monitoren hebt, want je kick vind ik wel lekker!!

Ik heb mijn punch een beetje aangepast en dit is het resultaat. Lijkt er een klein beetje op vind ik.

Attachments

• tralala2.mp3
    92,2 KB · Bekeken: 75
Trackje waar ik mee bezig ben :):
(Gaat met name om het gedeelte na de break... de climax is nog niet wat het moet zijn).

Attachments

• frdsnip03.mp3
    3 MB · Bekeken: 80
Trackje waar ik mee bezig ben :):
(Gaat met name om het gedeelte na de break... de climax is nog niet wat het moet zijn).

Lekker hoor! Goede melodie en lekker rauw alles. Misschien de punch wat meer body geven nog?

Ik heb een paar melodie'en en kick toegevoegd aan de post.

Attachments

• melodietjes limiter.mp3
    409,7 KB · Bekeken: 81
nee ik gebruik cubase. Sample zelf geknipt

Heerlijke kicks hoor ik weer !
@ Deniax , Klinkt echt lekker ! , vocals ook goed "bewerkt" en je kick is ook dik!

@Rockzorr , De kick pitched opzich heel lekker alleen op een stuk hoor je veel ruis (als de kick net begint) de rest klinkt erg goed :)

@NessPJ , De kick vind ik wel goed klinken alleen de lead is af en toe een beetje scherp ofzo , klinkt een beetje te hoog.

En een nieuw stukje van mij , staat iets te hard want kwam in het rood dus even je geluid iets zachter zetten :dubbel:

Hier word het ook is tijd om monitoren te kopen. :P

Attachments

• kickjeding zebra.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 83
Lekker hoor! Goede melodie en lekker rauw alles. Misschien de punch wat meer body geven nog?

Ik heb een paar melodie'en en kick toegevoegd aan de post.

Thanks. :)
Je snip klinkt lekker, ik zou het hoog in je kraak nog ietsje harder door laten komen en een heel klein beetje tweaken aan de shape nog (hij is net een tikkeltje te kort nu lijkt het).
Je melodietjes klinken wel goed, maar de lead mag nog een stuk 'smeriger' (die klinkt nog te clean).

@NessPJ , De kick vind ik wel goed klinken alleen de lead is af en toe een beetje scherp ofzo , klinkt een beetje te hoog.

En een nieuw stukje van mij , staat iets te hard want kwam in het rood dus even je geluid iets zachter zetten :dubbel:

Thanks.
Je snip klinkt niet slecht. Kick sound is best lekker, maar ik merk hetzelfde probleem in je afmix als de vorige keer.
De VU meters slaan helemaal uit en toch is er geen hoorbare sublaag in je mix (alles staat te hard denk ik).
Screech sound is lekker, maar de vocal loopt niet helemaal sync.

Ja er zit wel sub in alleen staat de kraak te hard ofzo , ik ga er dit weekend maar verder aan werken.

De kick is trouwens gemaakt vanuit een init preset (ja wel met behulp van google ) dus mischien ben ik iets belangrijks vergeten oid.

Heerlijke kicks hoor ik weer !
@ Deniax , Klinkt echt lekker ! , vocals ook goed "bewerkt" en je kick is ook dik!

@Rockzorr , De kick pitched opzich heel lekker alleen op een stuk hoor je veel ruis (als de kick net begint) de rest klinkt erg goed :)

Leuk, de punch wat minder schel en voller zou nog beter zijn denk ik! Ook wat sub erbij idd. Hoe heb je de snippet zo extreem hard gekregen qua volume? Mijn snippet klinkt stukken zachter.

Weer een stukkie van mij, opbouw en melo en kick. Is de kick zo een beetje goed?

Attachments

• stukkie.mp3
    416,7 KB · Bekeken: 77
Leuk, de punch wat minder schel en voller zou nog beter zijn denk ik! Ook wat sub erbij idd.

Weer een stukkie van mij, opbouw en melo en kick. Is de kick zo een beetje goed?

Ah had jou stukje over het hoofd gezien net :o:

Bij deze dan over je nieuwe stukje :

Ik vind je bass lekker klinken (zo'n sound probeer ik ook al een tijdje te krijgen) alleen vind ik je punch iets te soft (niet zacht ofzo) maar hij knalt er niet goed uit.
Waar heb je de bass mee gemaakt als ik vragen mag ?

Hydra dacht ik. Daarna importeren, editen, exporteren, in kontakt laden.

Harder qua volume? Hoe heb je jouw snippet zo luid gekregen dan? Limiter op output?

Als hij een limiter erop had dan was de output 0db, laad die file van joey maar eens in een wave editor dan zie je zelf wat hij gedaan heeft ;)

Klinkt lekker, mooie combinatie van verschillende geluiden, pakt goed uit iig, De bass heeft een mooie sound, alleen hij lijkt iets te 'dof'. Probeer er een tikkeltje meer distortion ofzo op te gooien en dan is ie perfect;)

Dit is een track die ik af heb, de kick bestaat uit 4 layers waarvan een reverse, en komen uit microtonic.

Back