Varierende Hardstyle Bassdrum

Klinkt lekker hoor druiloor , je hele track zit netjes in elkaar :)

(alleen zou ik hem voortaan wel in HQ op youtube zetten :P)

Als hij een limiter erop had dan was de output 0db, laad die file van joey maar eens in een wave editor dan zie je zelf wat hij gedaan heeft ;)

Ben benieuwd naar jouw expertise dan ;) Ik weet het niet goed, compressie wellicht? Limiten is ook maar een vorm van compressie met een oneindig grote ratio...

Ook weer iets gemaakt , moet eigenlijk een "donkere" lead onder maar dat lukte niet helemaal :P

Attachments

• Kickjezondag.mp3
    555,2 KB · Bekeken: 74
@Druiloor: Klinkt echt super!

@ Joeyjoey: Nice! Vind alleen je punch iets teveel aanwezig.

Zelf ook nog wat ge-edit aan mn vorige snippet:

Attachments

• 2222011.mp3
    593,4 KB · Bekeken: 80
Mijn aller-, aller-, allereerste kick van scratch gemaakt:
http://soundcloud.com/kevv1990/kick-v0-0-0-1-2

Gemaakt met een bass drum in Drumazon, en bestaat tot zover nog uit 1 laag/spoor. Heb een aantal dingen om een microtonic bassje toe te voegen, maar dat klonk voor geen meter.
Op- en aanmerkingen/tips zijn van harte welkom! :D

Edit: Heb nog niet de kennis om een screech o.i.d erbij te maken

Volgens mij valt het niet onder het genre hardstyle maar mijn complimenten. Zit netjes inelkaar :)

@Garuve , vind je tail nog niet helemaal lekker klinken maar hij pitched wel goed.

@Kevv1990 , klinkt nog een beetje hardCORE achtig :P ,

-------------------------------------------------------------
Heb me eigen kick maar iets aangepast , de punch heb ik niet veel zachter gezet want daar moet deze kick het juist van hebben vind ik :P

Attachments

• rawkickofzo.mp3
    976,6 KB · Bekeken: 82
Hmm.. In welk opzicht vind je dit te hardcore achtig? Teveel distortion? EQ niet goed?
Mijn idee voor een/deze kick is dat het wat rauwig mag zijn en dat dacht ik te doen met (genoeg) distortion, maar misschien is het iets te veel. Hoor graag wat tips hoe ik het zou kunnen verbeteren, het is immers mijn eerste kick die ik ooit in m`n leven heb gemaakt.

Vanochtend zat ik me wat te vervelen en kwam per toeval een hardstyle midi-pack tegen. Van de week, toen ik vast liep op de kick, eens aan de slag gegaan met sylenth1 (demo). Natuurlijk klinkt het random op je toetsenbord rammen sowieso nergens naar, dus kon ik mooi even het geluid testen met een bestaande melodie: Wildstylez - Complex situation. Ik heb wel de kick gebruikt die ik hier een paar dagen geleden gepost heb, omdat ik nog er nog niet verder mee ben gekomen.
http://soundcloud.com/kevv1990/complex-situation-test

Edit: Weet niet of dit helemaal de juiste sectie is, maargoed.. Het bevalt wel een varierende bassdrum :P

Laatst gewijzigd:
@Joey

Kick klinkt gewoon goed, al vind ik hem wel scherp. Wat meer laag en iets minder boosten in het hoog zou je kick goed doen denk ik maar misschien was dit wel je bedoeling.

@Kev

Té veel is nooit goed, combinatie van eq en distortion is erg belangrijk. Jouw laatste snip: kick is goed, sub kan ik weinig over zeggen, je synth bevat nog veel laag waardoor de freq met de sub elkaar in de weg gaan zitten.

@Kev

Té veel is nooit goed, combinatie van eq en distortion is erg belangrijk. Jouw laatste snip: kick is goed, sub kan ik weinig over zeggen, je synth bevat nog veel laag waardoor de freq met de sub elkaar in de weg gaan zitten.
Ik ga eens spelen met de distortion op de kick, misschien als ik er wat vanaf haal het wat beter gaat klinken.
Wat betreft de sub, dat kan misschien kloppen. De kick bestaat uit 1 layer en een echte sub zit er nog niet onder. Dit kreeg ik dus niet netjes voor elkaar, en daarom ben ik met de synth aan de gang gegaan om de motivatie erin te houden.
Ik ga eens kijken naar de lage frequentie van mijn synth! Bedankt voor je op- en aanmerking. Daar kan ik wel wat mee denk ik!!

Wat je moet proberen is eerst de sub goed laten aansluiten op de kick, gebruik hier nog geen fx, pas als je dat goed hebt ga je met fx klooten. Je wil vaak te snel van alles erover heen pleuren zodat het snel uit de hand loopt als je ff niet weet wat je doet (bij mij het geval haha)

Niet te veel in 1x, het komt wel.

Weinig op aan te merken, behalve je kraak.. Die mag wel iets langer denk ik, voor de rest nice.

@Garuve , vind je tail nog niet helemaal lekker klinken maar hij pitched wel goed.

-------------------------------------------------------------
Heb me eigen kick maar iets aangepast , de punch heb ik niet veel zachter gezet want daar moet deze kick het juist van hebben vind ik :P

Probeer er wat meer sub aan toe te voegen :)

Back