Varierende Hardstyle Bassdrum

@BP

Je bouwt het heerlijk op, jammer van die kick.. Bn benieuwd naar je eindresultaat !

@ Homeboy

Thanks man :) Kick word vollop aan gewerkt hij word echt fantastisch als ie klaar is :)
(vocal is dj barry's stem btw :P)

@ Homeboy

Als je je punch cut is het nog redelijk bruikbaar :)

----

Om alvast in de zomerstemming te komen:
Kick is nog niet helemaal goed maar het gaat om het idee en de sfeer :)

Netjess,

Ik zou de tok net ff een tikje harder zetten en de staart sowieso beter masteren want ik hoor nog gekraak waarvan ik niet zeker weet of dat de bedoeling is, maar verder :okdan:

@ Homeboy

Als je je punch cut is het nog redelijk bruikbaar :)

----

Om alvast in de zomerstemming te komen:
Kick is nog niet helemaal goed maar het gaat om het idee en de sfeer :)
Mooi sfeertje:D
Ik zou alleen je intro (de 1e 15 sec.) wat meer invullen, dat stukje klinkt wat kaal.

Nog maar ff één van mij, deze x een andere manier van kicks bouwen uitgeprobeerd..
Dit is gedaan met:
eq/distortion/eq/distortion/eq/distortion/eq/distortion/eq/distortion/eq/distortion/eq/distortion/eq/distortion/eq/distortion/eq/distortion/eq/distortion/eq/distortion :D

Normaal gesproken laat ik mijn kicks in de synth maar nu alles exporteren etc..

Hieronder het resultaat van ongeveer uurtje werk.. Let niet op de rest want dat heb ik er zo ff ondergeplakt :okdan:

Attachments

• kraakmaarraak.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 69
@BP

thnx voor je comment :) punch is hol idd, bedoeling was een beetje zatox punch..

jouw stukje: wederom weer leuk gedaan, kick klinkt goed maar hoort té simpel vind ik..

@ Homeboy

De punch is nog een beetje hol, gooi er anders een ondersteunende punch onder met wat laag.
Screech klinkt wel leuk :)

Ben verder gegaan met het zomer nummer, heb een reversed gemaakt en een intro geluid.
Het resultaat:

klinkt goed, alleen de reversed staart mag van mij een stuk voller, maar dat is een kwestie van smaak

Komt ie nog eens, iets duidelijkere punch en wat meer drive in de kick :okdan:

Attachments

• 20Maart2011 clip.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 78
Wtf ? 41x beluisterd en geen feedback haha... We worden steeds lakser hier.!

Wtf ? 41x beluisterd en geen feedback haha... We worden steeds lakser hier.!
Nou, komt ie dan.:P
2e versie vind ik stukken beter, het holle van je punch is hier juist wel lekker, beetje zatox achtig zoals al eerder gezegd maar das denk ik ook de bedoeling.
Ik zou je kraak, of de bass (de losse bedoel ik dan, niet die van de kick) een tikkeltje harder in je mix zetten maar dat is misschien ook mijn persoonlijke smaak.

Al met al, nice one!

Thnx voor je feedback, het was idd de bedoeling om dat holle er een beetje in te houden.
Distortion meer naar voren laten komen overheerst in de mix, mocht van mij ook wel wat meer kraken namelijk haha. Ook heb ik het idee dat de decay een tikje langer mocht zijn.

ook weer eens hardstyle gemaakt. Graag wat comments op de kick maar vooral ook de melodielijn. Standaardopbouw dient nog meer gedifferentieerd te worden.

Attachments

• SFprob.mp3
    3 MB · Bekeken: 85
Huisman: je kick is lekker qua drive. Mis alleen veel hoge tonen. Vage (metaalachtige) toontje erin vind ik erg fijn! is je kick nou enigszins stereo? Vind em nogal breed..

@sytam
Kick met opzet niet te hoog geboost ivm andere geluiden, maar daar kan verandering in komen met wat betere EQ. KIcK is idd breed, 1mono en 2x gepand.

@JRD

Thnx mate xD

Edit: @sytam

Jouw stukje geef ik vanavond feedback, ben aan het werk :)

Laatst gewijzigd:
@sytam

klinkt niet slecht, begin spaced lekker weg.. dat stukje dat je synth erin filterd vind ik niet zo mooi, denk dat het beter klinkt als je hem wat verrassend in laat komen, je filter-envelope pikt te fel als je snapt wat ik bedoel.

kick mag meer laag hebben.

Aan de hand van reacties op mijn vorige kick, heb ik geprobeerd wat te veranderen. Het klinkt mij wel redelijk goed in de oren, maar ik zou natuurlijk weer graag feedback horen van de experts hier! :)

Melodie is trouwens redelijk snel ingespeeld om het gewoon wat opvulling te geven en loopt niet helemaal synchroon met de kick. Eigenlijk ben ik over de melodie an sich ook best tevreden, dus misschien ga ik hem wel fatsoenlijk uitwerken zodat het allemaal wat gelijk loopt.

Alvast bedankt! :)

Attachments

• Kick.mp3
    493,2 KB · Bekeken: 82
Back