Varierende Hardstyle Bassdrum

@Homeboy klinkt opzich wel lekker lomp unieke sound. maar kmis een beetje het tail geluid. Punch overheerst iets te veel "vind" ik.

@sytam klinkt een beetje langzaam. wat is BPM. mooie richtlijn is 150

@Kevin. Klinkt erg soft. weet niet of je beetje rawstyle wilt maken of wat wat minder "harde kicks" Melodie vind ik persoonlijk ook niet echt, misschien kick meelaten pitchen met grondtonen van de melodie, want dat heb je volgensmij nu niet.

Je moet deze tutorial is proberen

Is goede tutorial.

En btw hier nog een nieuwe intro van een maatje van mij. wel lage kwaliteit maar is dik _0_
Neroz (misschien bekend bij sommige van samenwerking met neilio)

http://www.twitvid.com/RBHU1

Overigens zelf ook nog wat gemaakt maar niet echt veel inspiratie. En Ik vind dat het punch mist maar krijg het niet voor elkaar om punch passend te maken :)

Attachments

• voices20111.mp3
    2 MB · Bekeken: 80
  • voices2011-2.mp3
    2 MB · Bekeken: 86
Thnx voor je comment, punch twijfel ik zelf ook nog wat over maar als ik hem luister in mijn auto dan doet ie het erg goed over de sub xD

@Kevin. Klinkt erg soft. weet niet of je beetje rawstyle wilt maken of wat wat minder "harde kicks" Melodie vind ik persoonlijk ook niet echt, misschien kick meelaten pitchen met grondtonen van de melodie, want dat heb je volgensmij nu niet.

Je moet deze tutorial is proberen
YouTube - FL Studio Hardstyle Kick Tutorial #3 - part 2 - By Yhimself

Is goede tutorial.
Erg soft zeg je. Daar kan ik me wel in vinden, zou dit kunnen komen doordat ik de lage tonen iets te veel geboost heb? Ik heb nu de lage tonen wat minder geboost, en het klinkt nu een stuk droger, rauwer (lastig te omschrijven).
Wat betreft de melodie, ik heb deze er snel bij gegooid en niet echt geperfectioneerd, omdat ik eerst de kick goed wil hebben. Zonder melodie bij de kick klinkt het zo saai hé.

Ik ga straks eens kijken naar de tutorial die je hier geeft. In ieder geval bedankt daarvoor!

@ Jouw kick: Ik vind hem wel lekker. Als ik niet beter zou weten, zou ik denken dat het gewoon een stukje van het origineel is geknipt, haha!

Erg soft zeg je. Daar kan ik me wel in vinden, zou dit kunnen komen doordat ik de lage tonen iets te veel geboost heb? Ik heb nu de lage tonen wat minder geboost, en het klinkt nu een stuk droger, rauwer (lastig te omschrijven).
!

Probeer er is iets van een punch op te zetten. Kan een sample zijn maar beste is uiteraard als je er zelf eentje maakt. Anders gewoon wat tutorials op youtube zoeken zijn er veel meer leer je veel van.

Wat betreft dat van dat je de lage tonen teveel geboost heb ik weet ik niet of het daar aan ligt maar gewoon veel proberen.

gegroet allemaal,

na een tijd niks te hebben gedaan heb ik weer eens een kick proberen te maken.
De melodie is van Wasted Penguinz - Resistance en het gaat om de kick dus de rest is niet echt afgewerkt ofzo.

Laat maar ff weten wat jullie der van vinden.

Attachments

• resistance.mp3
    775,2 KB · Bekeken: 75
ik heb ook weer wat geexperimenteerd met wat kicks en er een track omheen gebouwd.:D
de opbouw van de climax moet nog wat veranderd worden.

laat maar weten wat julie van de kicks vinden.

Attachments

• All night (demo edit) - Outsider.mp3
    6,4 MB · Bekeken: 79
@Rockzorr , nummero 2 klinkt echt goed , komt dicht in de buurt van het echte nummer !

@Zwoeleman , In het begin met je melo klinkt het goed , maar dan als de kick erbij komt lijkt net of je in de kamer ernaast met een mic staat op te nemen ?:P

@Gele rakket, kick is zeker goed alleen vind ik de tail een beetje laag-gepitched klinken.

Attachments

• basspreda.mp3
    1 MB · Bekeken: 84
@Yello Rocket

klinkt mooi zuiver, nice job.. Enige wat ik miss anders zou doen is de fx-kicks iets minder fel eqen, beetje doffer maken om ze beter in je mix te laten passen..

@JJ

nice, punch iets minder hard doen..

@Rockzorr

Klinkt goed, kick is lekker rauw..

@resistance. je kick pitched een beetje raar. OOk vind ik je lead in vergelijking met je kick beetje zacht. Waarschijnlijk limiter aanstaan of niet?

@yellow rocket. vind intro erg lekker met FX-kickjes ook en mooie reverse. Vind alleen je main lead niet echt vol.

@joeyjoey. intro klinkt erg pro. Wat je met die vocal gedaan hebt ook. Ik zou zo niet weten wat ik er persoonlijk anders aan zou doen hehe. die screech op het laatst is ook dik.!

Keep it coming

Zelf trouwens ook nog ff stukje van E-force- remote control nagemaakt wat een heerlijk zomernummertje. Vocal die in orgineel is ook gewoon via google gevonden : ). Veel geprobeerd met compressors op leads etc om de lead voller te krijgen etc, maar niet heel erg geslaagd. Overigens op het moment zelf ook bezig met wat eigen tracks !

Attachments

• remotecontrol2011testt.mp3
    2 MB · Bekeken: 87
Laatst gewijzigd:
Thanks Homeboy & rockzorr , zal de punch wel iets zachter zetten ja en mischien de bass iets meer na voren laten komen.

@rockzorr , Vind je kick gewoon weer lekker en je lead opzich ookwel maar hij klinkt een beetje scherp in de oren :P

Welke synth gebruik je ? (ik dacht ergens zebra2 gelezen te hebben) maar dan zou ik hem layeren met een andere synth , ik gebruik zelf zebra2 ook veel maar je krijgt hem niet al te vol (nja ik iig niet) probeer Dune eens van Synapse!

@joeyjoey thx.

Ja ik gebruik vooral zebra deze lead is 2x zebra en 1 sylenth 1. Dat die beetje scherp klinkt ligt vooral aan hoe ik hem equalize. thx voor de tip in ieder geval en zal Dune ook is proberen.

Gistere eindelijk de sound gevonden waar ik naar zocht , hij is alleen nog niet helemaal af. (btw hij kan een beetje te hard staan :P)

Attachments

• micro12.mp3
    753,1 KB · Bekeken: 73
Hallo allemaal!
ik ben net nieuw op dit forum, en ik produceer ook hardstyle.
wat vinden jullie van mijn Preview?

Attachments

• Distorted Noise - Preview.mp3
    737,8 KB · Bekeken: 66
@Rockzorr

nice synth dude, je kick mag wel iets voller..

@JJ

Nice sound, screetch is lekker en de kick ook. Kick mag wel wat meer laag hebben.

@ joeyjoey

klinkt allemaal zeer dik! goed bezig.
je bent wel flink vooruit gegaan vergeleken met een langere tijd geleden (dat ik me nog zo kan herinneren):okdan:

@ distorted noise

je moet nog wel wat werken aan je kick probeer de kraak meer te laten kraken ipv ruizen.
en mooi gebalanceerd te maken zodat het ook weer niet te hard kraakt

ik heb zelf ook gewerkt aan een nieuw stukje. ik ben ook zeer tevreden over de kick.
wat vinden julie?

edit/ ik heb de kick even ge update

Attachments

• kick 63 + melo_edit 3.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 81
Laatst gewijzigd:
@rockzorr Klinkt goed, lead is perfect alleen de kick mag idd iets voller.

@JJ Lekker rauw, hoewel ik daar niet echt van hou, klinkt het toch erg professioneel

-------

Ik heb ook weer even zitten werken aan mn kick, andere lead gemaakt, deze keer 3x Zebra en 1x Dune en ook de afmix heb ik iets aangepast.
Ik hoor graag wat jullie der van vinden.

Attachments

• resistance2.mp3
    991,4 KB · Bekeken: 73
@Distorted Noise , je kick klinkt zeker niet slecht maar ik zou hem iets korter zetten en meer een Punch met bass erachter/bij ipv alleen een stuk bass (als je me nog kan volgen :P)

@Homeboy , Thx kzal er zeker nog verder aan werken!:)

@Yellow Rocket , Thx man het klinkt idd al wat beter vergeleken met de oude stukjes.

Jou stuk klinkt erg goed! Je kick zou ik niet meer veranderen alleen de lead iets meer na voren laten komen mischien. Nice job.

@Zwoeleman , Je bass klinkt goed alleen moet je er nog een punch aan toe voegen denk ik :P

@ Yellow Rocket:
Klinkt vrij goed, maar imo zou het hoog van de kraak nog net iets harder door mogen komen.
Je lead lijkt ook wat hoog te missen...of juist erg veel te 'blazen' qua sound waardoor het net wat minder mooi klinkt.

@ Zwoeleman; de noten die je gebruikt (voor de kick) zijn alleen wel de verkeerde voor de melodie. :)
Mijn probeersel:

Attachments

• resistsnip.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 81
Laatst gewijzigd:
@ Yellow Rocket:
Klinkt vrij goed, maar imo zou het hoog van de kraak nog net iets harder door mogen komen.
Je lead lijkt ook wat hoog te missen...of juist erg veel te 'blazen' qua sound waardoor het net wat minder mooi klinkt.

@ Zwoeleman; de noten die je gebruikt (voor de kick) zijn alleen wel de verkeerde voor de melodie. :)
Mijn probeersel:

:halleluja

Kijk, zo wil ik mn kick nou ook laten klinkenn, t lukt nog niet echt haha.

Wat heb je precies gebruikt voor de kick (VST, aantal layers, effecten etc.), dan ben ik al weer net wat verder op weg.

Ik heb ergens in dit topic al eens de basis uitgelegd van de manier waar op ik dit soort kicks maak (ah.... hierzo: klik).
De bovenstaande kick heeft 4 layers.
- Subbass (Sylenth1, enkele sinus, lowpassfilter, pitch envelope > EQ)
- Kick (Sylenth1, enkele saw wave, bandpass filter, pitch envelope > EQ > Camelphat distortion met bandpass filter > EQ > Camelphat distortion met lowpass filter > EQ).
- Tock (kopie van de kick layer, maar met de pitch envelope, ADSR en filtering anders zodat hij de juiste sound heeft om bij de kick te passen).
- Tock 2 (Kontakt 4 sampler, een goeie Snare + closed hihat > EQ > Camelphat voor wat distortion > nog een EQ).

Back