Varierende Hardstyle Bassdrum

Verder zelf ook weer stukje gemaakt. Nu nieuwe sub/bass gemaakt in hydra. vind het wel voller klinken dan voorheen. Vind nu de bass een beetje eentonig klinken in de hoogte vooral iemand miss tips daarvoor> Verder sorry dat ik steeds geen eigen melodie heb. ben wel met wat dingen bezig maar ben niet zo''n talent in zelf melodien maken :) GR[/QUOTE schreef:
LFO ? juist zo mooi bij hydra!

@rockzorr:

vind je lead nog wat dunnetjes, verder klinkt t best nice zo te horen op mn koptelefoon. Zal morgen eens ff de speakers aanslingeren :P

En btw geen emporium dit jaar, te laat met kaartje kopen :( Wel intens, defqon, decibel, dominator en misschien nog anderen :P

Kan blijkbaar mn post niet meer editen, nouja dan maar een nieuwe :P

Ff op de speakers geluisterd. Je kick kan nog wel wat sub gebruiken, zeker als ie de hoogte ingaat wil ik hemm meer 'voelen'
En zoals ik al zei over die lead, ik denk dat je de originele wil na maken tenminste? Dan mis ik nog wat body, hij kan wat voller. Niet dat het een slechte lead is hoor ;) maar die echte gold lead klinkt wat dikker.

Jo Basiq. die feestjes staan hier ook op de planning haha. beetje hopen dat het zaterdag niet teveel regent :). Thx voor de tip heb de sub harder gezet. en een compressor aangepast. Wel weer dat ik bepaalde hoogte de bass wat eentonig vind klinken :). Volgensmij staat hij trouwens nu weer net wat te hard ;p
.
Scheelt veel tHX man.

Verder nog mensen die meedoen aan defqon 1 australie contest.
http://q-dance.com.au/producerscomp/

misschien idee om met de mensen hier samen een anthem te maken haha kwam ineens bij me op maargoed : ). zal wel lastig worden :p

Attachments

• voller.mp3
    731,7 KB · Bekeken: 82
Jo Basiq. die feestjes staan hier ook op de planning haha. beetje hopen dat het zaterdag niet teveel regent :). Thx voor de tip heb de sub harder gezet. en een compressor aangepast. Wel weer dat ik bepaalde hoogte de bass wat eentonig vind klinken :). Volgensmij staat hij trouwens nu weer net wat te hard ;p
.
Scheelt veel tHX man.

misschien idee om met de mensen hier samen een anthem te maken haha kwam ineens bij me op maargoed : ). zal wel lastig worden :p
Alweer? Vorig jaar aan meegedaan, maar luisterde laatst weer eens die track en maak nu toch echt 10x betere shit:P Vooral qua kicks, maar geen zin om m aan te passen.

Vind dat wel een vet idee trouwens, want 2 horen meer dan 1 en 3 horen...etc.
Ik ben voor:)

OVer je kick: vind m wel beter zo :) Klein detail, lijkt nu dat de sub een beetje de rest van de kick wegdrukt. Een beetje eq zou dat moeten oplossen volgens mij!

Lol idd , alweer :P

Maar is wel altijd leuk om een anthem te maken , ookal krijg ik hem nooit af :D

En trouwens : *Flights and accommodation will not be provided for winners outside Australia

BOEH!! :erm:

@ avalon. Erg lekkere rauwe kick. Niks op aan te merken vrij professioneel :). alleen tis niet echt mainstream maar dat iseigenlijk alleen maar goed :). Benieuwd naar een mid stuk of qlimax van jou.

Bedankt voor de comment, mischien dat ik er binnenkort weer 's mee gaan stoeien dan, dit is een anti climax, of dat moest het gaan worden moet ik eigenlijk zeggen.
Zoals ik eerder schreef ben ik over het algemeen niet meer zo van het posten & sharen van snips, maar als ik een recent project tegen kom waar ik niets meer in zie, wie weet :)

En btw @ avalon. de discussie was over reverb op je tail

Heeft jouw tail geen bass dan? :)

.
Scheelt veel tHX man.

Gaat de goeie kant op mien jong hahaha :okdan:

@rockzorr

Om nog even feedback te geven :D , je kick vind ik echt goed klinken!(eigenlijk niks op aan te merken) alleen je lead is iets te schel :P

______
Ik heb zelf eindelijk een redelijke hardstyle kick gekregen uit drumazon (ook al zeg ik het zelf)
Alleen klinkt hij nog vrij dun, iemand daar tips voor ?
Er zit nu EQ,Dist,Eq,ist op.

Attachments

• drumazon.mp3
    659,3 KB · Bekeken: 80
Ik heb zelf eindelijk een redelijke hardstyle kick gekregen uit drumazon (ook al zeg ik het zelf)
Alleen klinkt hij nog vrij dun, iemand daar tips voor ?
Er zit nu EQ,Dist,Eq,ist op.
Nice, ben zelf de laatste tijd ook bezig met de drumazon :) Het enigste nadeel eraan vind ik dat ik veel boventonen mis in de cleane kick. Zodat oversturen en eq'en minder makkelijk gaat. De juiste sound creรซren wordt daardoor erg (te) ingewikkeld. Maar goed, dat is natuurlijk ook een uitdaging. ;)

Over je kick: Vind m zo eigenlijk wel lekker klinken, mag idd iets dikker. Daar zou ik ten 1e goed voor layeren. En soms wil, bij mij, een beetje tube distortion wel helpen. Of natuurlijk vst's zoals waves Rbass of maxxbass (ook op je kraak of tok :P)

Nice, ben zelf de laatste tijd ook bezig met de drumazon :) Het enigste nadeel eraan vind ik dat ik veel boventonen mis in de cleane kick. Zodat oversturen en eq'en minder makkelijk gaat. De juiste sound creรซren wordt daardoor erg (te) ingewikkeld. Maar goed, dat is natuurlijk ook een uitdaging. ;)

Over je kick: Vind m zo eigenlijk wel lekker klinken, mag idd iets dikker. Daar zou ik ten 1e goed voor layeren. En soms wil, bij mij, een beetje tube distortion wel helpen. Of natuurlijk vst's zoals waves Rbass of maxxbass (ook op je kraak of tok :P)

Thanks voor de tips, :)

En met layeren, wat layer je dan precies ?
Gewoon de zelfde kick een aantal keer maar dan andere FX erop, of de zelfde FX maar dan elke keer minder ?(dus elke keer een dist+eq weg halen ?)
En ik zal Rbass en maxxbass is proberen :)

EDIT: Al een verbetering :D , Maxxbass klinkt er wel lekker op,
Heb nu 3 de zelfde kicks , een waar de bass uit is gehaald en alleen distortion erop , 1 orginele , en 1 met Maxxbass erop (zit mischien te veel bass in nou maarja :P)

Attachments

• drumazonfixed.mp3
    300,1 KB · Bekeken: 89
Laatst gewijzigd:
@joey

het is een kwestie van layeren en nogmaals eq-en.. luister goed naar je kick, soms moet je 2 layers punch hebben en 3 layers sub, gewoon net zolang tot het lekker klinkt.

@Basiq

die hoge tonen bereik je juist met eq en distortion, probeer eens een schone 909 uit drumazon en overstuur hem met distortion, later vang je die schelle overstuuur weer op door je eq.

Kleine tip:

Staar je niet blind op layers, hoewel je vaak/soms moet layeren is het belangrijker wat je hebt vet te laten klinken zonder door te gaan naar een zoveelste layer die het zooitje moet recht strijken.
Hetzelfde met plugins, nog een distortion en nog รฉรฉn en nog รฉรฉn en nog รฉรฉn...
Hey ik krijg geen cleane vette sound, wat gek?!

Just my 2 cts.

ik ben het helemaal met avalon eens, vaak is 1 synth voor de subbass, 1 voor de kraak, 1 voor de tok en evt. , 1 voor de punch genoeg.

En effecten, bij mijn kicks gebruik ik meestal maar een paar eq,s en iets van 2 of 3 distortion effecten, bij meer oversturen verkloot je het geluid vaak alleen

ik ben het helemaal met avalon eens, vaak is 1 synth voor de subbass, 1 voor de kraak, 1 voor de tok en evt. , 1 voor de punch genoeg.

En effecten, bij mijn kicks gebruik ik meestal maar een paar eq,s en iets van 2 of 3 distortion effecten, bij meer oversturen verkloot je het geluid vaak alleen

Ligt eraan hoe je basis is, soms kan je het prima redden met 1 layer, soms moet je er wel 3 of 4 gebruiken, soms red je het met 2 รก 3 distortions soms moet je er wel een stuk of 6 over gooien.. En dat je het geluid verkloot dat is de bedoeling ook zolang je er een goede eq op los laat is er niks aan de hand lijkt mij :P

Thanks voor de tips, :)

En met layeren, wat layer je dan precies ?
Gewoon de zelfde kick een aantal keer maar dan andere FX erop, of de zelfde FX maar dan elke keer minder ?(dus elke keer een dist+eq weg halen ?)
En ik zal Rbass en maxxbass is proberen :)

EDIT: Al een verbetering :D , Maxxbass klinkt er wel lekker op,
Heb nu 3 de zelfde kicks , een waar de bass uit is gehaald en alleen distortion erop , 1 orginele , en 1 met Maxxbass erop (zit mischien te veel bass in nou maarja :P)
Tja, die layers. Soms maak ik een kick met 5/6/7 layers en soms maar 2 of 3. En hoe, meestal 1 voor de sub, 1 punch en 1 a 2 voor de kraak, elke keer dezelfde basis uiteraard. Ligt er helemaal aan hoe ik m wil en ook wat de basis is.
Bijvoorbeeld een synth met een enkele sinewave en filter als basis layer ik meer als een 909 sample omdat die laatste al meer power van zichzelf heeft.
Maar, wat ik de laatste tijd heb ondekt, en daarin ben ik het volledig eens met avalon, dat de beste kicks eigenlijk de minste layers hebben. Als je een goeie kick als basis hebt dan heb je niet veel tools en lagen nodig om m vet te laten klinken.

Nou klink ik een beetje als de kick expert ofzo, wat ik natuurlijk absoluut niet ben. Maar door mijn beroep luister ik wel analitischer dan de meesten denk ik, helpt veel ;)

Anyway, vallen en opstaan is the key!

EQ maakt alles weer goed, ooooooh was dat het! :P

Niet alles maar wel veel, denk aan hardcore overdrive met een distortion, de pieken kan je weer opvangen met eq zodat het niet te schel klinkt.. Ben ook geen expert roep ook maar wat haha Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen lijkt mij :D

Ik had een tijdje geleden dat stukje met die nikkita vocal geplaatst. De track is nu af en ik wou hem graag met jullie delen. Ben er best tevreden over en heb uiteraard de tips die eerder gegeven zijn meegenomen.

Er zitten trouwens wat kraakjes/saturation op de miux, dit ligt niet aan mijn afmix maar aan de audiokwaliteit (bij wav klinkt ie normaal).

Ook nu is feedback uiteraard van harte welkom! Graag zelfs :P

Attachments

• Yellow Bass - music for a lifetime (master 16 bit) cut.mp3
    4,9 MB · Bekeken: 72
Back