Varierende Hardstyle Bassdrum

Kick

Kick

Vorige wat ik stuurde was mislukt:S Sorry

nu is het gelukt.

Attachments

• Fanjus - Demo Intro 1.mp3
    657,7 KB · Bekeken: 81
Laatst gewijzigd:
@ fanjus: Je kick is te lang en klinkt in mijn orgen erg hydra-achtig. Hij heeft veel meer body nodig en subbass. Je andere sounds vind ik wel goed.

@ Basiq: In de climax lijkt er toch een en ander mis te lopen. Het lijkt of de punch van je kick niet altijd samenvalt met het ritme. Ik weet niet echt wat het is... Goeie opbouw en sounds wel.

-

Ik heb net zelf nog een kickje gemaakt en er een melodietje ondergegooid. Wel zonder speakers (met hoofdtelefoon) gemaakt dus ik weet niet hoe dat klinkt op een deftige installatie. Wat denken jullie ervan?

Attachments

• wildstylez_eigenkick.mp3
    255 KB · Bekeken: 72
Quantum

Bedoel je zeg maar dat die staart te lang door galmt op de punch?ja als ik eerlijk moet zeggen heb ik hem ook met hydra gemaakt:p maar voor de rest ben ik ook heel slechts met kicks maken probeer het al beswel lang maar lukt me nog steeds niet:S. okee thanks:D

Bedoel je zeg maar dat de punch en de kick zelf niet goed op elkaar lopen of niet goed op de lead melodie?, Okee bedankt:D

Ik heb nu ook koptelfoon op,maar voor de rest vind ik je punch kick wel goed:D ik kan aleen nu niet goed sub/bas voelen hooren.

Ik ben nu toch al best lang bezig om een fatsoenlijke kick te maken, en het begint ergens op te lijken, maar het (bijgevoegde snippet) mist iets. Ik weet alleen niet precies wát. Heb al veel geprobeerd (of eigenlijk meer gegokt) in de EQ (piekje hier, dalletje daar, etc.) en met de distortion. Toch krijg ik de kick niet voller, krachtiger.. Wellicht dat jullie er eens naar kunnen luisteren en wat tips kunnen geven?
Thanks!

Attachments

• Kicktest.mp3
    256 KB · Bekeken: 62
@Kevv1990: De kick heeft idd weinig power. Layeren zal al veel doen, mits de nodige EQing en wat ik meestal doe is eerst tamelijk zwaar oversturen om daarna door EQing de te felle frequenties er opnieuw uit te halen. Dat werkt meestal goed, maar ikzelf ben er ook nog lang niet met mijn kicks.

Ik, persoonlijk, ben geen voorstander van layeren. Ik zie dat meer als het plakken van een poreuze band. Je kunt mijns inziens beter de band vervangen (ander bron geluid). Uiteraard kun je eens rond testen met layers, om te luisteren hoe het klinkt. Bij mij klinkt vaak de pitch niet mooi. Dat is echter mijn persoonlijke mening.

Ik heb hier een voorbeeldje van hoe ik vaak te werk ga, ik probeer zo min mogelijk effecten te gebruiken en probeer per effect, het resultaat echt te sturen in wat ik als eindresultaat wil horen.
Iedereen werkt anders, maar wie weet help ik er iemand mee.

Attachments

• kick_327_distbass_no_effects.mp3
    189,9 KB · Bekeken: 65
  • kick_327_distbass_onlycamelphat.mp3
    189,9 KB · Bekeken: 67
  • kick_327_distbass_camelphat_ohmicide.mp3
    189,9 KB · Bekeken: 60
  • kick_327_noeq.mp3
    196 KB · Bekeken: 68
  • kick_327_yeseq.mp3
    196 KB · Bekeken: 65
@fanjus

Om te beginnen zit er totaal geen goede sub in de kick, maak eens een stevige sub en plak die eronder.
Daarna jou tok, die klinkt totaal niet, probeer die eens goed te tweaken / eqen om de irritante frequenties eruit te halen of als het echt liet lukt, gebruit een sample tok en kom er later nog eens op terug. Ook de Tail heeft veel eqing nodig, probeer maar eens wat uit en kijk hoe het dan klinkt.

@Quantum

Kan je die kick eens posten, maar dan als je hem pitcht?

@Kevv

Ik denk dat je al veel kunt verbeteren door zwaar te oversturen en dat dan op te vangen door een eq, probeer met camelphat eens de tube en de mech distortion op iets van 75 %

@Niel

Ik weet niet of dit eigenlijk onder hardstyle valt, ik vind t best vet, maar tis niet echt mijn smaak zegmaar.

----------------------

Ik heb ook weer iets geknutseld, eigenlijk is het al een tijdje af, het is de kick van mijn nieuwste track, maar ik dacht van ik deel hem ook even met jullie :D

Melo is Wasted Penguinz - Crea Diem

Attachments

• Kick0043.mp3
    501,1 KB · Bekeken: 73
Laatst gewijzigd:
purno: doe us wat minder compressie op je master !! :bekdicht:

Ik kon niet slapen, dus wat te doen :? ----> :dj:

Nergens wordt compressie gebruikt, niet op de master, niet op de individuele channels :)

Klinkt wel leuk, maar niet mijn smaak.

Nee, heb ik allemaal niet :)

@ZwoeleMan, welk volume bedoel je precies? De kick? Of bedoel je dat de laatste 2 stukjes een stuk harder gaan?
Je zult denk ik het stukje bedoelen waar de kick een aantal korte herhalingen maakt, dat heb ik gedaan door op dat stuk een extra punch mee te laten spelen. Dat vond ik zelf mooi klinken.

Ik heb ook geen dynamics controller :)

alles, de punch van de kick drukt de attack van de synth weg, en aan het einde van de kickstaart komt de synth weer wat omhoog in hardheid. En dat alles vrij ongecontoleerd, dus niet via automation of sample edits.

alles, de punch van de kick drukt de attack van de synth weg, en aan het einde van de kickstaart komt de synth weer wat omhoog in hardheid. En dat alles vrij ongecontoleerd, dus niet via automation of sample edits.

Ah, zo. Dat is niets bijzonders, dat is gewoon niet afmixen en alles te hard hebben staan... Leek mij niet nodig als voorbeeldmateriaal.

@ Purno: Ik ben zelf ook geen voorstander om de boel te redden met layeren, de kicksound zelf moet al goed klinken uit zichzelf. Daar heb je gelijk in.

Wat zwoeleman vroeg: Dezelfde kick als de vorige keer, maar dan gepitched (wel nog steeds niet kunnen beluisteren door men goeie speakers, maar met men koptelefoon klinkt het tamelijk goed)

Attachments

• kick_pitch_0506.mp3
    630 KB · Bekeken: 66
@Quantum , hij is idd vals, luister eens goed , op zich klinkt het pitchen niet verkeerd alleen naar beneden klinkt niet geweldig vind ik , de tok die pitcht mee en dan vind ik maar niks.

Back