Varierende Hardstyle Bassdrum

vorige week ook weer even aan het knutselen geweest, vond hem zelf aardig gelukt

Attachments

• 2.24 Nieuw.mp3
    252,1 KB · Bekeken: 54
Heb je al geprobeert om eerst de decay in drumazon helemaal open te zetten, dan je kick opslaan en via zon plugin kijken op wat voor toon die nu echt staat (weet niet hoe je zoiets noemt) en dan de zany manier van pitchen proberen.
Nee heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk, wel ooit de tip van iemand gekregen hier dat bij de pitch van de drumazon, 1 stapje voor 2 uur een c3 noot is. Dit klopt wel, naar mijn idee.
Maar wat voor plugin bedoel jij dan? Een soort virtuele gitaar stemmer ofzo?
Maar daar heb ik in principe voor het pitchen nog weinig aan, aangezien ik altijd pitch vanuit de wav sample, dan neem je distortion e.d ook mee, volgens mij was dit ook ooit gezegd hier dat dat beter was, ipv je kick op verschillende toonhoogten sampelen en dan distortion, eq enzo erop.

@djdemian: Klinkt al best aardig, in ieder geval genoeg power. Nu gaan eq'en zodat ie wat meer hardstyle klinkt ipv hardcore. Om te beginnen zou ik er rond de 200/250hz een boel uithalen, wordt ie wat minder zwaar van. Verder is het gewoon goed luisteren naar wat voor sound jij wil, niet bang zijn om die bepaalde frequentie helemaal open te zetten of juist helemaal dicht.

Ik zou niet weten hoe je zoiets noemt, maar in Edison (Zit in FL studio) heb je een optie "Detect pitch regions" dan kun je zien op welke (noot?) hij nou echt staat.

En dit kwam ik op het fusion forum tegen : "I export my kicks with the pitch knob on drumazontuned to C5 (about 0.65 on the dial) and then it pitches perfectly "

Ben nu zelf een microtonic kick aan het pitchen op de edison/slide notes manier, en het komt al aardig in de buurt vind ik.

Attachments

• pkickpitch.mp3
    1 MB · Bekeken: 64
Ik vind die van jou best profi klinken :) Zou nog iets warmer en dieper mogen misschien maar verder, nice!

Ik zal even laten horen wat ik bedoel:

Het gaat niet zozeer om de toon, maar om de klank van de kick als ie de hoogte ingaat.
Anyway, thnx voor de info :)

Attachments

• universe 1-02.mp3
    909,5 KB · Bekeken: 53
Ik vind die van jou best profi klinken :) Zou nog iets warmer en dieper mogen misschien maar verder, nice!

Ik zal even laten horen wat ik bedoel:

Het gaat niet zozeer om de toon, maar om de klank van de kick als ie de hoogte ingaat.
Anyway, thnx voor de info :)

Wat heb je precies gedaan kwa pitchen bij deze kick?

Want het lijkt alsof je de punch ook mee pitched, en hij pitched vrij hoog.

Zou je de kick zonder melodie eens willen laten horen?

Ik heb eerst een drumazon sample geladen in mn sequencer, deze vervolgens bewerkt met distortion, eq etc. Deze kick weer geƫxporteerd, geladen in mn sequencer en opgezocht waar de punch ophoudt. De rest van de kick gepitched met gewoon de standaard pitchter van cubase (proces, pitch shift).

Attachments

• universe 1-03 kicks.mp3
    428,7 KB · Bekeken: 54
het zou helpen als je hem een octaaf naar beneden pitcht als hij de hoogte in gaat

En dit kwam ik op het fusion forum tegen : "I export my kicks with the pitch knob on drumazontuned to C5 (about 0.65 on the dial) and then it pitches perfectly "

Weten jullie misschien zo'n pitchcontrol a la fusionlabs 4 in FL? Werkt 100 keer makkelijker dan knippen en plakken van de punch en staart. Wellicht in Kontakt ofzo?

Attachments

• KICK052snippet.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 56
ik heb een melodie gemaakt die meer zeer bekend in de oren klinkt. Kan alleen niet op het nr komen. Iemand?

Attachments

• trala.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 51
ik heb een melodie gemaakt die meer zeer bekend in de oren klinkt. Kan alleen niet op het nr komen. Iemand?

Hij lijkt een klein beetje op (de intro)

Edit: Hm of toch niet :P
Lekkere lead en kick btw :)

@joeyjoey: thx voor de tip van edison. kende die functie nog niet. Werkt een stuk beter dan de gitaar tuners. Je kickstaart mag van mij wel wat meer brullen. layer met distortion :D en een clapje er eventueel op.
@basiq: bij de hogere kicks zou ik het 'gat' tussen de klap en de staart weghalen/verkleinen m.b.v. een crossfade.
@mach2: niet echt mijn favoriete type kick. Hij klinkt verder nog een beetje dun naar mijn idee. wel leuke sounds :) fusion labs 4? die is er toch nog niet of mis ik iets. Wat is de tool die je gevonden hebt?
@sytam: kick mag een stuk luider in de mix. klinkt wel goed volgens mij, heeft zeker potentie!

Iedereen bedankt voor de reacties, ga eraan werken! (hoewel ik ondertussen ook nog steeds druk ben met het defqon anthem :P)

@Juul: ze zitten al bij nummer 6 of 7 geloof ik met fusion labs

Het deuntje klinkt als uit een of andere intro van een italian hardstyle track uit 2004-2005. :P

Hier een drumazon kick berwerkt in kontakt.

Jullie mening en feedback?

Sub zit er nog niet bij hier nog tips voor?

Attachments

• 909 loop.mp3
    518,9 KB · Bekeken: 63
Weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik ermee moet dit is een dag werk geweest met drumazon.

miss wat feedback uitwisselen?

Back