Varierende Hardstyle Bassdrum

ben ook weer bezig geweest met een stukje track.
ik denk dat het wel wat kan worden:P

Attachments

• dark melo & kick 103 edit 2.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 69
@nesspj: thx 4 feedback. Het sublaag krijg ik nog niet goed in orde. Op mijn luisterpositie voor mijn monitors klinkt het goed (bij de lagere kick althans). Maar op andere systemen klinkt het minder. Heel vreemd aangezien ik hier normaal geen last van heb. Ik heb wat aanpassingen gedaan maar

@basiq: je hoort bij de eerste kick van je kickreeks dat het filter nog niet aanslaat. Wel bij de rest die er achteraan volgen. Dit klinkt een beetje vreemd. Ik draai hem meestal (bijna) dicht. Je melodie is niet mijn smaak. Een ander kan hem wel degelijk fijn vinden :) Wat mijn snip betreft, ik heb de tok harder gezet en wat rond de 540 hz geboost. Ook een clap erbij.

Nieuwe snip: weet niet of het nou echt een verbetering is..

Attachments

• 3hardstyle 25072011 step 2.mp3
    1 MB · Bekeken: 59
ben ook weer bezig geweest met een stukje track.
ik denk dat het wel wat kan worden:P

Lekker zuivere kicks, wel wat te hoog en mis de kracht in de punch..

@Juul, heeft wel wat overload joh.. ff wat zachter zetten, kunnnen we wat beter beoordelen

Net ook even een nieuwe kick gemaakt. Bijgeluiden zijn wederom weer om te kijken of de kick goed is :)

Attachments

• kick080+bijgeluidjes.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 53
@juul: wat mach2 ook al zegt, staat allemaal erg in het rood/clip volgens mij.

@mach2: Gewoon netjes, lekkere kick. Ik zou dit gewoon ff uitwerken. :)

@dime73: Ik zou deze kick wel eens onder een melodie willen horen, nu klinkt ie best oke. Maar denk dat ie onder een melodie zijn kracht verliest.

-----------------------
Mijn defqon anthem is zo goed als af, dus wou ik die graag met jullie delen.
En feedback uiteraard van harte welkom, ik heb nog even voordat ik hem moet opsturen :P

Attachments

• Yellow Bass - wasteland (defqon1 2011 australia anthem).mp3
    6,5 MB · Bekeken: 51
Ben sinds dinsdag ook weer terug van vakantie =).

@radicalz. erg dik. echt een kick om flink op te beuken ;). kan er verder niet veel op aanmerken

@juul. die melo van god music en leads zijn erg nice moet ik zeggen. Je kick klinkt een beetje overstemd van de eerste. Rest echt veel potentie!

@joeyjoey. Lekker darke sounds bij dat stukje. Bij het melodieuze stukje vind ik de lead iets te zacht instaan in vergelijking met je kick :) verder lekkere pitch

@yellow rocket. lekkere sounds als gewoonlijk. Melo is ook nice. Blijf er toch bij dat het geheel een stuk
voller mag. Probeer is een echt dikke lead erbij te plaatsen denk dat het dan al
een stuk voller klinkt

@basiq :).

haha dat is idd zelfde ideetje als dat ik had voor defqon anthem ben er alleen neit mee verder gegaan
zoals gewoonlijk =(, verder is opzet netjes. Kick is alleen niet mijn smaak, bass en punch is goed. Vind alleen de
kicksound niet erg mijn smaak een beetje blikkig.

@dime73. Kan dik worden mooie tail

@mach2. erg dikke kick niet veel op aan te merken eigenlijk !!

Zelf ook nog snel ff wat geknutseld nieuwe kick ook. vind hem vrij lekker.

Let niet op lead die had ik er snel ff onder gezet. Melo is trouwens 2nd part van nieuwe wildstylez track- lonely. zit in Hard with style 3. Ben overigens benieuwd of hier iemand handig is in het namaken van melodieen. Zou graag Bioweapon - Tear You Down in midi format hebben <3.

Attachments

• test-kick-juli-2011.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 66
@yellow klink weer echt lekker, wel is het weer niet echt dik, lead mag idd echt dikker.

@juul, stukken beter dan de vorige. Heb je een limiter op je master staan? Je lead wordt door de kick eruit gekraakt namelijk. Ook mis je een hoop sublaag.

@Mach lekker man, een stevige kick, hij klapt er mooi in. Niks meer aan doen!

@Basiq De climax kick klinkt goed, de bassline in het begin vind ik wat minder, idd een beetje blikkerig. De lead is ook niet mij smaak, hij mag een stuk dikker in het midden want de lead bestaat bijna alleen uit hoog. Fx is wel echt vet gedaan.

@Rockzorr , Wat een dikke track is lonely hè! haha. Het staartje van de kick klinkt in maat 5&6 een beetje irritant maarja dat is smaak, maar over t algemeen is de kick lekker. Hij klinkt nu ook een stuk beter in het laag dan jou vorige kicks. Wat heb je hier voor gebruikt, een 909?

Laatst gewijzigd:
Ik heb mn kick geupdate. Zo is die krachtiger dan de vorige post volgens mij! Kick 2 is de nieuwe.

Attachments

• kickje2.mp3
    130 KB · Bekeken: 52
Bedankt voor de reacties!
Ik zal nog eens naar die kick kijken dan, ik neem aan dat jullie de 1e (mid 1) kick bedoelen die naast de reverse loopt? Had dit ook al van andere mensen gehoord.
Lead wordt aan gewerkt, ik heb alleen geen nexus/virus oid tot mijn beschikking helaas, dus moet het met de de predator doen ;) Maar zal daar nog eens goed voor gaan zitten, hoorde het zelf achteraf ook.

Bij deze ook mijn 1ste hardstyle kick probeersel :)
Ik heb dit topic aandachtig doorgelezen en ben ook eens aan het proberen gegaan.
De kick bestaat uit 4 lagen
*attack zijn 2 samples tegelijk afgespeeld
*Hydra voor de body
*2 maal Microtonic voor bass.

Uiteraard diverse plugins eroverheen+eq.

Het melodietje is even een standaard midifiletje van internet

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Attachments

• HSkicktest.mp3
    752 KB · Bekeken: 67
Hej,

effe snel een vraagje, ik krijg mijn kick maar niet uit het rood, of ik moet er al een limiter gaan opzetten.
Ben redelijk nieuw in heel het produce-gebeuren. Het begint aardig op te schieten maar toch is dit nog een struikelpunt. Iemand handige informatie om te delen misschien daarover?

thx!

Hej,

effe snel een vraagje, ik krijg mijn kick maar niet uit het rood, of ik moet er al een limiter gaan opzetten.
Ben redelijk nieuw in heel het produce-gebeuren. Het begint aardig op te schieten maar toch is dit nog een struikelpunt. Iemand handige informatie om te delen misschien daarover?

thx!

Wat ik heb gedaan met de kick van de post hierboven is alle 4 de "layers" van de kick allemaal uitsturen naar 1 dezelfde groupchannel (in Cubase) en daar het volume van de gehele kick regelen. Verder heb je dan de mogelijkheid om de volumes van de layers zelf ook appart te kunnen regelen. Als er daarvan 1 in het rood staat, kan dat juist ook lekker klinken. Maar misschien zijn er wel betere methoden?

Thx, voor de snelle reply, zeker informatieve uitleg dat je daar hebt, maar toch als ik dat ga doen verliest mijn kick sterkte en klinkt ie wat meer op de achtergrond. Maar hoe ie nu is kan ik hem echt niet gebruike want dan moet ik echt een paar oordoppe kopen;p. Nog tips zijn altijd wel ontvangen.

Zie mijn kick... vrij kort maar goed...

Attachments

• test33.mp3
    252,3 KB · Bekeken: 67
en nog 2 .... :)

Attachments

• test44.mp3
    252,1 KB · Bekeken: 53
  • test55.mp3
    252,1 KB · Bekeken: 55
ook weer even een beetje aan mn kick getweakt, wat denken jullie, is hij zo goed? Ik vind van wel en ik moet er maar eens een track omheen gaan bouwen.
Melodietje van Arkaine - Voice of Desire

Attachments

• Kick0049.mp3
    501,1 KB · Bekeken: 61
ook weer even een beetje aan mn kick getweakt, wat denken jullie, is hij zo goed? Ik vind van wel en ik moet er maar eens een track omheen gaan bouwen.
Melodietje van Arkaine - Voice of Desire

vet! misschien nog een iets rauwere laag erop?

hoe is deze kick icm met de sound van de lead? punch moet er nog bij vind ik, maar dit vind ik ook wel wat origineels hebben.

Attachments

• Output 1-2.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 53
@Liq
Alles is wel heel zacht. Is 44 bewust reversed? Die kraak klinkt wel het lekkerst!

@Zwoeleman
Klinkt lekker strak, zo op de oordoppen. Thuis nog even op de koptelefoon luisteren. Ik zou zeggen laat maar komen die track!

@Dime73,

Ik zou toch even de punch er weer onder zetten ;) Het doet me nu iets te veel denken aan zo'n Amiga space shooter. Ook vet! maar een kick is alleen een kick als hij schopt. Anders is het een alleen een bass.

Ben benieuwd, plak je hem er dan gewoon bovenop of doe je iets met sidechain compressie?

Laatst gewijzigd:
@Dime73, ik hoor er toch wel een goede kick in maar hij mist idd een goede punch.

@Rockzorr, je kick klinkt lekker alleen als hij NIET pitched dan hoor je hem wat minder, als je hem pitched hoor je die lekkere "kraak" erin.

@Zwoeleman, de tail klinkt nog wat "blikkerig", maar verder een goeie kick :)

Een van me eigen kicks :) (gemaakt met drumazon) :

Attachments

• Di di discorecord.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 66
Ik ben weer even back to basic gegaan.

Opnieuw begonnen met Fruityloops in plaats van te hard van stapel lopen met Reason en Cubase.

Ben benieuwd wat men vind. :)

Attachments

• Fruityloopsdemo.mp3
    3 MB · Bekeken: 53
Back