Varierende Hardstyle Bassdrum

@ Distuberz:
Kick klinkt best lekker, lead mag wel wat meer layers hebben.

@ Quantum:
Die melodie vind ik niet echt passen bij een kick die niet mee pitched.
Opzich best een goede kick, zou een iets rauwer randje van de kraak mogen hebben.

@ Joeyjoey:
Klinkt goed! Je afmix is ook wel erg hard, clip je nergens?
Ik zou persoonlijk de kraak in het mid gedeelte wat zachter zetten en ietsje meer sublaag toevoegen.

--

Ben zelf ook bezig met een nieuwe kick (is lang geleden dat ik tijd had om te sleutelen).
De afmix is was zacht, maar als je hem wat harder zet luistert/knalt hij best lekker imo. :)

[Bijlage komt zo... synth viel 1 tel weg tijdens de render]

Laatst gewijzigd:
Zucht na 60 min. kan je je bericht niet meer aanpassen (lol).
Dan maar zo :) :

Attachments

• Uni-Snip17.mp3
    2 MB · Bekeken: 61
@Distubers

Beetje moeilijk te peilen idd, leuke melodielijn btw :)

@Joey

Thnx dude, hij pitcht soms op sommige noten niet helemaal lekker.

Jouw stukje: je bass mag iets lager en dieper, kick is prima zo voor de rest ben ik helemaal weg van jouw screetches.. Like that style :okdan:

@Kevv

Thnx :D

Hier nog een nieuwe snip, zelfde kick alleen wat andere EQ toegepast en nieuwe melodie.. Oh ja, BPM staat nu weer goed haha

Attachments

• 03-09-2011.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 63
@DistubersHier nog een nieuwe snip, zelfde kick alleen wat andere EQ toegepast en nieuwe melodie.. Oh ja, BPM staat nu weer goed haha
Klank van de kick vind ik lekker. Het enige wat ik wat minder vind, is als de kick omlaag pitched (5e-8e tel). Ik kan niet echt omschrijven wat ik er precies niet lekker aan vind, eigenlijk.

Gisteren studiomonitoren (KRK Rokit 6) opgehaald, en vandaag meteen mee aan de slag gegaan. Wát een groot verschil zeg, tussen m`n oude 2.1 setje!
Anyways, hier weer een hele nieuwe creatie van me. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, en al helemaal wat er beter kan! :D

Edit: Oh, hij pitched nog niet. Dat komt wel als ik de klank helemaal naar m`n zin heb! ;)
Edit2: Ook even een snippet met melodie toegevoegd (puur om te kijken of de geluiden niet in elkaars weg zitten), melodie is absoluut nog niet naar wens :P

Attachments

• NewKick3.mp3
    256,2 KB · Bekeken: 49
  • NewKick3Melo.mp3
    1 MB · Bekeken: 57
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de tips mensen!
Ik heb wat minder mid gedaan, kick staat wat zachter,het geheel ook wat zachter, wat meer bass toegevoegt, en hij is iets omlaag gepitched.

Heb de veranderde versie hier onder neergezet (hij klinkt wel heel anders)

@NessPJ, Je bass klinkt heel lekker! maar staat misschien iets te hard vergeleken met je kick/punch.

@Homeboy, Het pitchen klinkt al een stuk beter! In je vorige klonk hij ook een beetje vals :P
Klank van de kick is nog steeds lekker.

@Kevv1990, Ik vind het nog een beetje appart klinken, net alsof ik hier de kick luister en in een andere kamer de melodie word afgespeeld (als je me nog kan volgen :P)
Maar de kick zonder melodie klinkt niet slecht, gewoon nog een beetje aan verder werken!

Attachments

• kickedit.mp3
    815,4 KB · Bekeken: 61
@Kevv

wat jij bedoeld bij de 5e tel is dat de kick helemaal inmekaar zakt, beetje jammer maar hoor je vaak in tracks..
Is nu eenmaal niet anders haha

Jouw stukje: net wat joey zegt, misschien de kick wat meer hogere tonen geven let wel op in welke frequenties je dit doet natuurlijk..

@Joey

Thnx, in de vorige waren de toonhoogtes niet helemaal zuiver gepitched, heb de kick ff iets andere EQ gegeven en het geheel ook ff opgekrikt in de hogere tonen :)

Jouw stukje: Niks op aan te merken, hoor nog steeds niet genoeg laag maar dat ligt aan mijn monitoren.. Klinkt lekker man..

joeyjoey,

Technisch klopt hij redelijk.
Ik zou je bass alleen wat minder "statisch" maken.
Het is nu meer 1 lange staart... wat ten koste gaat van je drive.
Ook zou je de algehele mix wat voller kunnen maken, het klinkt nu nog redelijk droog.

Maar goed bezig verder. :)

@Homeboy, nja ik werk met een logitech 2:1 setje :dubbel:, dus je kan best nog wel eens gelijk hebben hoor :P

@Radicalz, Zo, feedback van Radicalz :)

Maar wat minder statisch (eentonig?) hoe zou je dat kunnen veranderen met een bass?

Moet ik dan echt iets met de bass zelf doen of gewoon wat meer variatie in de kicks maken? (en wat geluidjes hier en daar enz..) of bedoel je dat niet ?:P

En wat voller maken moet wel lukken,

Bedankt voor jullie feedback iig :okdan:

Ja met de bass zelf, meer verloop bijv.
Kun je bereiken door nog meer te eq-disten op dezelfde laag of door een layer toe te voegen.
Geef wat meer karakter aan je bass. :)

Je hebt nu nog een bass die vrij clean en veilig is, al een goede basis.

Bedankt voor de tips mensen!
@Kevv1990, Ik vind het nog een beetje appart klinken, net alsof ik hier de kick luister en in een andere kamer de melodie word afgespeeld (als je me nog kan volgen :P)
Maar de kick zonder melodie klinkt niet slecht, gewoon nog een beetje aan verder werken!
Ja, dat verschijnsel blijft bij mij terugkeren, het blijft een probleem om de kick en de melodie als "één" te laten klinken zonder dat ze elkaar in de weg zitten.

Heeft dit misschien te maken (naast EQ waarschijnlijk) met stereo imaging? Ik zet vaak een "spreader" op de melo, om deze wat naar buiten te drukken en dus in principe ruimte voor de kick te geven in de mix. Misschien daar iets te fanatiek mee bezig geweest. Of denken jullie dat het echt puur bepaalde frequenties die elkaar in de weg zitten?

Joey, ik zou aan jouw kick vrij weinig doen. Klinkt gewoon heel lekker (en professioneel) in mijn oren!

@Kevv: Idd niet overdrijven met de spreader, dat ding is voornamelijk een LFO op je phase, samen met snelle panning. Dat is wel handig voor een 2e layer van je lead maar gebruik het niet op alles. Ik heb ondervonden dat het probleem van een slechte mix dikwijls komt van de kick zelf, eerder dan de lead. Ozone is ook een handige plugin om je lead dik mee te krijgen zonder dat hij iets in de weg zit.

Ik heb er zelf ook dikwijls problemen mee, maar gwn zoeken naar een goeie mixdown is tot nu toe gwn de beste manier gebleken. Als je een goeie EQing op lead en kick gebruikt kan het eigenlijk aan niets anders meer liggen denk ik. Ik ben zelf ook nog op zoek naar de beste manier op een nette mix te hebben, dus alle tips zijn welkom

@Kevv: Idd niet overdrijven met de spreader, dat ding is voornamelijk een LFO op je phase, samen met snelle panning. Dat is wel handig voor een 2e layer van je lead maar gebruik het niet op alles. Ik heb ondervonden dat het probleem van een slechte mix dikwijls komt van de kick zelf, eerder dan de lead. Ozone is ook een handige plugin om je lead dik mee te krijgen zonder dat hij iets in de weg zit.

Ik heb er zelf ook dikwijls problemen mee, maar gwn zoeken naar een goeie mixdown is tot nu toe gwn de beste manier gebleken. Als je een goeie EQing op lead en kick gebruikt kan het eigenlijk aan niets anders meer liggen denk ik. Ik ben zelf ook nog op zoek naar de beste manier op een nette mix te hebben, dus alle tips zijn welkom
Vanavond eens opnieuw kijken dan. Ozone is wel rete duur, dus ik ga voorlopig nog even andere oplossingen proberen te vinden :) Bedankt voor je reactie in ieder geval. Jullie horen nog van me (met hopelijk een verbeterde kick :P)

Kheb m`n kick iets meer in het hoog geboost, heb de spreader van de lead gehaald (die lead zuigt toch gruwelijk vind ik!), maar nu lijkt het nog iets van kracht te missen ofzo.

Feedback is weer van harte welkom. Mede door jullie feedback hoor ik vooruitgang :halleluja

Attachments

• NewKick3Melo(2).mp3
    1 MB · Bekeken: 62
@Kevv: Nu lijkt het of je over de volledige kick een faseverschil hebt gestoken. Ik weet niet echt wat het is, het klinkt in ieder geval zo. Je lead klinkt ook nogal hoog en niet echt hard, geen kracht zoals je zegt. Je kan het volgens mij dikker krijgen door het geheel op een lagere toon te zetten, met de octave van je oscillator. Met EQing kun je dan altijd hoge tonen terug op de voorgrond brengen. Maar daar gaat dit topic niet over, de kick heeft een goeie klank, maar er zit iets fout met je fase volgens mij

@Kevv1990,

De lead staat nog steeds veel te veel op de achtergrond, wat doe je er allemaal mee ?:P

En waar maak jij je leads mee?
Om echt dikke leads te krijgen vind ik Dune echt een aanrader (is ook een demo van te vinden!)

@Kevv: Nu lijkt het of je over de volledige kick een faseverschil hebt gestoken. Ik weet niet echt wat het is, het klinkt in ieder geval zo. ..de kick heeft een goeie klank, maar er zit iets fout met je fase volgens mij
Enige wat ik heb veranderd, is na distortion wat hoge frequenties geboost, en de distortion wat aangepast. Meer is er niet aangepast.
@Kevv1990,

De lead staat nog steeds veel te veel op de achtergrond, wat doe je er allemaal mee ?:P

En waar maak jij je leads mee?
Om echt dikke leads te krijgen vind ik Dune echt een aanrader (is ook een demo van te vinden!)
Geen flauw idee wat ik verkeerd doe met die leads. Dat is het probleem juist :P
Ik heb deze in ieder geval gemaakt met Sylenth1, zou je volgens mij hele dikke leads uit kunnen halen (mits je het goed doet :P)

Is dat "uit fase"probleem" nu verholpen? Heb wat kleine aanpassingen gedaan.
Ik hoorde het zelf niet (weet ook niet precies wat het is though).

Attachments

• NewKick3Melo(3).mp3
    1 MB · Bekeken: 58
Back