Varierende Hardstyle Bassdrum

Op mijn iphone speaker klinkt ie goed

Hier op de ''gewone'' speakers klinkt em ook wel goed maar wel een beetje hoog , als je hem wat lager pitched zal hij wat beter/rauwer klinken! :D

Ik ben veranderd van aanpak en toch ook eens de '909' methode gaan proberen.

Deze pitched niet. Ik zoek nog naar een methode waarbij de klank het mooist blijft. Kontakt behoudt de klank beter dan cubase pitchshift. Maar misschien doe ik het wel handmatig met Adobe Audition.

Graag jullie feedback.

Attachments

• kick_5_FIlterTest 2.mp3
    751,9 KB · Bekeken: 65
Laatst gewijzigd:
liq, ik vraag me af, komt deze kick uit een tutorial of ben je er zo mee begonnen. Want als hij uit een tutorial komt zou ik er meteen mee ophouden en opnieuw beginnen. Je leert namelijk veel meer als je gewoon probeert en probeert.

ik probeer continue.. wat je dus probeer te zeggen is dat het een waardeloze kick is ?
Deze kick komt niet uit een tutorial.. gebruik een tok / punch / 1x Dist bass. met Hydra.

Kick van Phye klinkt lekker:)

ik vind de kick zeker niet waardeloos, de kraak is wel goed, alleen wat na de kraak komt niet, ik denk dat het komt door te veel distortion. Ik vroeg me af of t van een tutorial kwam omdat je al zo veel effecten gebruikt, wat ik in veel tutorials ook zie. Gebruik je een aparte subbass, of alleen 1 staart zegmaar?

@D-Joriz

best lekker, screetches uit virus ?

@Phye

niet slecht, alleen ik mis de sub.

@Phye

niet slecht, alleen ik mis de sub.

Thnx, misschien iets meer volume opendraaien ;). Het is ook geen super diepe kick. Dan ha ik hem heel anders moeten behandelen. Maar ik wil sowieso nog iets aan de tok/punch bij draaien en iets meer 'Toowwwmm' klank in. En met name in het "wwmmm" stuk kan dan meer sub komen. Haha, leuk altijd die klank omschrijvingen.

Edit: net nog even gechecked. Mist inderdaad toch wel veel sub. Ga er weer mee aan de slag. Thnx

Laatst gewijzigd:
ik vind de kick zeker niet waardeloos, de kraak is wel goed, alleen wat na de kraak komt niet, ik denk dat het komt door te veel distortion. Ik vroeg me af of t van een tutorial kwam omdat je al zo veel effecten gebruikt, wat ik in veel tutorials ook zie. Gebruik je een aparte subbass, of alleen 1 staart zegmaar?

in principe alleen de tail.. ( hydra ).

Gebruik kwa. distortion.. eigenlijk alleen buzz effect ( en camelphat )

Phye, begint ergens op te lijken! :)

Nieuwe snip van mij. Heb de decay wat verder open gedraaid, op aanraden van een vriend van me. Graag hoor ik jullie reacties.

//Edit
Wow, even bijlage verwijderd. Clipt als de nete, terwijl dat niet zo is in Logic :P

En weer toegevoegd :)

Attachments

• NewKick5.mp3
    1 MB · Bekeken: 51
Laatst gewijzigd:
@Phye, Klinkt opzich wel goed, en ik vind dat er genoeg sub inzit hoor.

Hier nog iets waar ik aan gewerkt heb, ook voorlopig het laatste wat ik hier plaats want ik moet me bezighouden met andere dingen ..

(niet schrikken de kick begint vrijwel meteen..)

Attachments

• kickjaja.mp3
    653,1 KB · Bekeken: 67
@Phye, Klinkt opzich wel goed, en ik vind dat er genoeg sub inzit hoor.

Hier nog iets waar ik aan gewerkt heb, ook voorlopig het laatste wat ik hier plaats want ik moet me bezighouden met andere dingen ..

nu het eindelijk een beetje goed te worden heb jij andere dingen:o:
haha

klinkt best geinig :D

grtzz

@Kevv
Hij klinkt op zich best goed. Maar het lijkt wel alsof hij helemaal gecompressed is. Opgesloten in een vierkant doosje. Misschien omdat hij eerst zo clipte heb je iets gedaan waardoor het leven er een beetje uit is. Zou je nog eens het origineel op een andere manier kunnen exporteren? Of klinkt hij voor jou hetzelfde als in logic?

@Joey
Lekker kort en droog, maar toch genoeg body. Klinkt goed zeker voor een midintro kick. Ik zou heb labelen en in de kast zetten. handtekening eronder.

Over het algemeen denk ik dat er een gevaar zit in te lang door sleutelen om een zogenaamde Ultimate kick te maken. Maar persoonlijk vind ik het als luisteraar wel mooi als er een beetje variatie zit in de kicks in een track. Intro of mid intro reversed + eventueel Pitch/Nu style (die niet pitched) dan een meer begeleidende kick die de overbrugging maakt tussen de break en climax. Dan natuurlijk de climax kick.

Ben met jullie feedback aan de gang gegaan, om wat meer sub-body te geven. Daarvoor eigenlijk weer een paar samples/stappen terug in mijn proces om een cleaner werk bestand te gebruiken. Velvolgens deze gelaagd met de eerdere.

Mijn excuus voor de wat schelle arpergio synth, wilde alleen even wat contrast hebben in de snip. Daarnaast zit er een compressor op de master (was te lui om even goed te mixen, kick had misschien iets harder gemogen)

Attachments

• Conqreet_KickTest_3.mp3
    751,9 KB · Bekeken: 51

Dikke kick dude! :okdan:
Krijg meteen zin om hardstyle te maken. :D

@ Joeyjoey:
Lekker kickje hoor, maar imo zou er net iets minder mid en iets meer laag doorheen mogen komen.

@ Phye:
Oeh deze vind ik ook erg lekker. Tock zou misschien ietsiepietsie harder mogen en de kraak misschien ook een piepklein beetje (maar beide niet te veel anders verlies je dat 'bassy' gevoel dat je kick nu heeft).
Je melodie vind ik eigenlijk wel cool, ook orginele lead sound alleen vloeit hij nog niet helemaal lekker in je mix (misschien nog een keertje layeren, die 2de layer zachter zetten, iets smeriger maken en wat meer reverb geven ofzo).

--

Heb zelf ook nog wat aan mijn kick van laatst lopen sleutelen:

Attachments

• TheFunk02.mp3
    2 MB · Bekeken: 59
@Nesspj: Ik vind ten 1e je kick erg op de achtergrond, hij valt een beetje weg in je mix.
Ik zou er ook nog een goeie punch aan toevoegen, nu is het bijna alleen bass en kraak. Die klinken overigens niet verkeerd, misschien wat meer eq'en nog (250hz?!), klinkt wat onbewerkt op een of andere manier.

Ik heb zelf na tijden eindelijk weer eens tijd gehad om wat te maken. Het is niet geheel nieuw, de break had ik al. Maar de melodie en lead + (uiteraard) de kick zijn helemaal nieuw.
Kick bestaat uit 1 laag drumazon sample met een eq-distortion ketting. En nog 12 hihatje erbij voor het hoog.

@ Joeyjoey:
Lekker kickje hoor, maar imo zou er net iets minder mid en iets meer laag doorheen mogen komen.

@ Phye:
Oeh deze vind ik ook erg lekker. Tock zou misschien ietsiepietsie harder mogen en de kraak misschien ook een piepklein beetje (maar beide niet te veel anders verlies je dat 'bassy' gevoel dat je kick nu heeft).
Je melodie vind ik eigenlijk wel cool, ook orginele lead sound alleen vloeit hij nog niet helemaal lekker in je mix (misschien nog een keertje layeren, die 2de layer zachter zetten, iets smeriger maken en wat meer reverb geven ofzo).

--

Heb zelf ook nog wat aan mijn kick van laatst lopen sleutelen:

Thnx voor de feedback. Ben blij dat je in ieder geval het 'Bassy' gevoel had. Dat was wel hetgeen waar ik op stuurde vanuit het eerdere commentaar. Die lead is kut, Was eigenlijk bedoeld als achtergrond arpegio. Als lead is het te trancy. Maar zal vanavond iets nieuws uploaden.

Jouw kick heeft een mooie klank en kraak, wel passend bij die track. Is ook een mooie kick om te proberen na te bootsen. Ik hoor in de achtergrond inderdaad een wat zachte 'tjoep' punch. Vind ik niet zo goed passen. Zoals BasiQ al zegt. Leg er eens een dikke punch op. Zodat de kick echt trapt.

2ekeer voor mij ksnap dr nog niks van die hardstyl kick

Attachments

• NEW.mp3
    64,9 KB · Bekeken: 51
Laatst gewijzigd:
Back