Varierende Hardstyle Bassdrum

Why ? Je moet het vorige resultaat altijd proberen te overtreffen !
Punch van de kick klinkt nergens naar en de staart vind ik ook niet lekker klinken. Morgen logic aanzwengelen en weer opnieuw beginnen :)

@Ness

Wat mij meteen opvalt is je EQ op je lead, betje dof en laag maar tegelijkertijd ook hoog.. Beetje lastig om uit te leggen..
Kick klinkt wel lekker, persoonlijk vind ik die tik op je punch niet zo goed klinken..

Dank voor de feedback... mijn lead had idd een beetje overkill aan laag (laat maar weer eens zien hoe belangrijk referentie is). Ik ben nog steeds bezig met de afmix, heb nu een versie met iets andere EQ die beter klinkt imo (ik twijfel nu nog een beetje over de afmix van de kick; distortion vs. sublaag).

@ NessPJ: leuke melodie! De lead is alleen nog naar mijn mening te dof. De tail van de kick vind ik erg goed, als je nog een andere punch erop zet heb je een toffe kick denk ik! Nu zit er een soort ride op (of high hat?)...
Voor de melodie kan ik helaas niet met de eer strijken. Is een track van Wildstylez die nog gereleased moet gaan worden. :)
Afmix van de tock is ook verandert (is nu iets meer, één geheel met de rest van de kick).

--

Attachments

• msth11.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 64
@ness

je lead is wat statisch, voor mijn gevoel komt je kick mede door de lead niet helemaal lekker door.. Zou nog ff naar je EQ kijken, kick mag wel wat meer laag, body is nice..

Ik heb ff wat geknutseld de laatste paar dagen, er moet nog genoeg aan gebeuren maar op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer.. Feedback please !? Loop een beetje vast..

Attachments

• mix 0002 (2).mp3
    8,7 MB · Bekeken: 68
@ Homeboy:
Persoonlijk vind ik anti-climactic niet altijd even leuk maar goed....:)
Je afmix mist wel wat hoog. Je lead klinkt leuk maar zou wat dikker mogen (nog een laag smerige zaagjes erbij ofzo).
Je kick heeft wel wat power maar ik vind de sound nog een beetje vreemd (rare filtering/distortion).

Thnx voor de feedback, de mix mist idd hoog, heb de hele mix geboost in laag en hoog beetje gecut kom in net achter..

Kick is wat blikkerig, krijg die ook niet meer goed, al eerder gesampeld.. tijd voor nieuwe !

@nesspj kick klinkt best ok ik hoor alleen op de tail een maf bibber geluid?

heren hierbij ook mijn allereerste probeerse, ben benieuwd naar feedback

Attachments

• test001.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 51
@ Homeboy Cut eens wat smalbandig rond 135 Hz. Klinkt ie al wat minder zoemerig i.m.o.

@ NessPJ. Je attack heeft een lekkere sound. Ik zou alleen je staart d.m.v. filtering en timing anders aan laten sluiten op je attack, zodat 'ie kwa klang meer overeen komt. Die 'gong' mag wel wat meer doorwerken in de gehele kick. Je lead springt een beetje heen en weer, is dat de bedoeling? Of komt het door je harde limiting.

@ DJDemian Ik zou je kick inc. melodie lager pitchen. Wat meer distortion mag wel hoor. Het is nu nog alsof je op een regenton slaat.

Het gaat ff om de kick :P

http://soundcloud.com/noassassin/mucho-mambo?utm_source=soundcloud&utm_campaign=share&utm_medium=facebook&utm_content=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fnoassassin%2Fmucho-mambo

@Juul

thnx voor de tip, ga ff uitvogelen zometeen :)

Jouw stukje: kick klinkt goed, lekkere punch alleen het pitchen hoort wat kort !

Ik vraag me af hoe jullie aan de basis komen. Ik gebruik nu Microtonic als basis kick en ga daar mee verder werken. Eq-distort-eq-distort-eq enz. Maar ik heb het idee dat Microtonic mij niet de juiste basis geeft. De kick blijft veel galmen als het ware. Wat gebruiken jullie als basis? Is dit een 909 sample kick of een vst en zo ja welke? Kan iemand mij misschien vertellen waar ik bruikbare 909 kicks kan vinden om hiermee verder te experimenteren?

@Juul: Klinkt lekker! :D Beetje meer decay op je bass dan sluit ie mooier aan. ;)

@Condance: uit de microtonic zou je normaal goeie kicks moeten kunnen halen. EQ-distort-EQ-distort-... kan er altijd voor zorgen dat je power eruit gehaald wordt. Meestal ligt dit aan slechte EQing of teveel distortion in 1 keer. Gewoon blijven uitproberen tot je iets bruikbaars uitkomt. Wil je een 909 dan kun je best drumazon of EKS Pro gaan gebruiken. Ikzelf werk liever de EKS pro.

Bedankt voor de tip Quantum! Zal eens kijken of ik 1 van de 2 programma's kan vinden en of dit lekker werkt. En anders blijf ik lekker klooien met Microtonic.
Dit is wat ik tot nu toe voor elkaar heb gekregen met een Microtonic kick en daarna EQ-Distort-Distort enz. Vind hem zelf niet heel slecht maar wil eigenlijk nog wat meer *Pwoaam Pwoaam*
En een betere punch. Iemand tips?

Attachments

• Alien Worlds kick.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 55
@ DJDemian:
Je melodie is niet slecht alleen je afmix mist wat power en Eq'ing kan beter. Piano klinkt ook goed, alleen iets betere EQ'ing en hij lijkt bijna te verdrinken in de reverb.
Je kick is een redelijk goede basis, maar kan nog een hoop werk gebruiken.

@ Juul:
Klinkt niet slecht, alleen je snippet lijkt wel van superlage kwaliteit?
Het laag in je kick is nog heel erg statisch en dat komt mede omdat de decay idd erg kort is.

@ Condance:
Klinkt ook niet slecht. Je afmix mist wel wat hoog. Screech ben ik niet helemaal weg van maar dat is persoonlijk (hij zou ook nog ietsje meer body mogen imo)..
Die herhalende vocal op de halve tel vind ik wel goed, maar het doet me sprekend denken aan een Hardstyle track van een aantal jaar terug (kan zo niet op de naam komen).

Je kan trouwens een hoop dingen gebruiken als basis, ik pak zelf altijd een saw of pulse kick die ik maak met Sylenth1 (dat heeft te maken met de karakteristieken van het signaal).
Maar als je blijft distorten/EQ'en dan worden uiteindelijk alle signalen blokgolven dus maakt het niet zoveel meer uit (Headhunterz gebruikt in zijn filmpje bijvoorbeeld een 909 kick).

@ NessPJ

Thx! Screetch is misschien wel wat leeg idd. Ging ook eigenlijk meer om de kick.
Ben nu opnieuw bezig met Microtonic maar ik heb wel gemerkt als je té lang bezig bent hoor je niet meer goed wat je doet.
Wat doen jullie eigenlijk om de punch vlak en strak te krijgen? Extra layer van een wat hogere gedistorte korte kick er overheen? Of klinkt hij gewoon al goed in de 1e laag en heeft hij geen extra punch layer nodig?

@Condance: ik vind jou stukje goed klinken. Over de punch: wat ik meestal doe is de punch van je kick knippen in een andere layer gooien en daar dan een andere EQing op toepassen. Dus als je hem vlak en strak wil kun je hem best minder distorten dan je staart..

Ikzelf heb wat zitten experimenteren en geprobeerd zo'n gimme love-kick te bouwen. Het probleem is om zoiets hard te laten klinken, het is gwn softstyle geworden van mij. Iemand een idee?

Attachments

• trial.mp3
    380 KB · Bekeken: 59
@ Quantum

Thx! Knip je hem dan vanaf het begin al of pas als hij al lekker gaat klinken? Want wanneer je hem meteen al een andere distort & eq geeft, klinkt het dan nog wel als 1 geheel?

Jouw stukje klinkt meer als een soort reverse bass, dus de bassline los van de kick. Ik zou de bassline sneller na de kick laten komen zodat het meer als 1 geheel klinkt. Maar het klinkt zeker niet verkeerd, goed te gebruiken als intro of vlak na een break voor het échte beukwerk begint :)

Het resultaat na een avondje knoppenkutten, let op hij is nog niet gemasterd of netjes afgemixt.
Ben er best tevreden mee 8)

*edit: nog iets aangepast*

Attachments

• Test kick hard 2.wav
    4,8 MB · Bekeken: 65
Laatst gewijzigd:
Condance, goede basis voor een kick wat mij betreft. Hij klinkt nog wel wat blikkerig, hol.. Maar dat kun je volgens mij heel goed fixen door nog even naar je EQ te kijken (welke frequenties verlagen/verhogen, laat ik even aan de experts over, dat kan ik zo niet zeggen).

Zelf ook weer even bezig geweest. Kreeg het niet voor elkaar om met een 909 uit Drumazon een lekkere kick te krijgen, dus heb ik Microtonic even geprobeerd. Ik denk zelf dat dit wel een redelijk goed begin is, wat ik zelf al opmerkte is dat de punch nog wel een stukje harder mag (dit kan met een compressor right?). Wat vinden jullie ervan?

//edit
Lead is ter opvulling, is een standaard preset uit Sylenth1

//edit2
Misschien nog wat hoge frequenties boosten om een soort van knetter in de staart te krijgen?

Attachments

• NewKick6.mp3
    1.006 KB · Bekeken: 63
Back