Varierende Hardstyle Bassdrum

@ david vind je sample lekker klinken alleen je kick mist iets, hij is zeer goed maar mist iets aan punch vind ik.

Over je tutorial nie meer dan :halleluja lekker duidelijk en denk dat veel mensen weer wat te experimenteren hebben :)

@homeboy wederom zit ie weer goed in elkaar vond alleen de kick uit je vorige sample lekkerder deze is iets leger naar mijn gevoel

en natuurlijk ook een klein stukje van mij

Attachments

• Demian - TBA.mp3
    770,5 KB · Bekeken: 50
@ david central dat stukkie knallen is de hardstyle die zn naam eer aan doet
HARDstyle zo hou ik ook wel van hardstyle, niet dat blije gejank
dat stukkie is uber vet

Thnx voor de comments gasten!

Wat zouden jullie nog met die kick in die snippet doen dan?

Ik moet zeggen dat ik het zelf niet hoor, maar ik heb net nieuwe monitoren gekocht, waar ik nog best wel aan moet wennen ;) Maar als ik heb vergelijk met andere gemasterde tracks van anderen klinkt ie gewoon zoals ie zou moeten hier bij mij thuis..

Het probleem bij mij is dat ik vaak iets te snel naar de hardcore kant neig haha ;)

Op mijn monitoren klinkt die kick ook echt goed. De kracht zit hem me name in de punch. Deze is erg dominant en juist heel goed voor die echte RAW sound.

Op koptelefoon hoor ik toch iets licht gedetuned, ook goed voor RAW kicks neigend naar Hardcore. Daarbij lijkt het alsof er wat veel hoog ge-EQ'd is buiten de toon van de kick.

De vraag is of dat goed gaat bij het pitchen. Daarentegen haalt te veel pitchen de rauwheid uit je track. Dus is het dan misschien helemaal niet van toepassing.

Anyway zoals je hem hier toepast in dit type track, een dikke 8 voor de kick. Ook anders dan de goede kicks die we hier af en toe voorbij horen komen.

Ik denk dat in de uiteindelijk master je kick dat 'detune' (of in ieder geval dat waar ik op doelde) een beetje zal verliezen omdat alles wat dichter op elkaar komt te zitten. Let inderdaad op je volume, die kick mag best een tandje zachter.

Ben benieuwd naar de hele track!

Thnx voor de comment man! Het zijn twee gelayerde kicks van mezelf, ik ga eens kijken of het misschien wat beter samenvalt als ik één van de kicks een paar semitones bijstel :)

Verder zal deze kick niet gepitcht worden, dus blijft juist RAWWWWW haha :D

Thnx to David voor de FX tutorial, hier wat er vanavond is uitgekomen van een paar uur sleutelen.
Nieuwe kick en fx kicks.. Synth is eronder geplakt (geen fx oid)

Attachments

• Export 36 kick.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 51
Thnx to David voor de FX tutorial, hier wat er vanavond is uitgekomen van een paar uur sleutelen.
Nieuwe kick en fx kicks.. Synth is eronder geplakt (geen fx oid)

Ik vind je kick een beetje hol klinken. Misschien wat meer bass ter opvulling en meer knallen

@David: Als ik jou fimples zie krijg ik ook terug zin om nog eens Hardstyle te gaan maken. :D

Nah ik iig niet, ben nou bezig met house.. Over een maand ofzo ga ik weer verder als ik mijn apparatuur binnen heb o.a midi keyboard en hoofdtelefoon van bax..

Ik ben sinds gister weer aan een nieuw trekkie aan het knutselen :)

Zijn alleen geen varierende kicks ;)

Ben benieuwd of deze kicks bij jullie beter klinken dan de vorige, hier op mijn monitoren klinkt het fijn, maar moet nog een beetje wennen aangezien ze nieuwe zijn..

Attachments

• PreviesPillzGrazz.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 60
@DavidCentral , Klinkt appart zeg, net of ze elke keer na voren knallen.
Vind het iig lekker klinken ! :)

ook weer even bezig geweest...

you judge!!!

Attachments

• kick_188.mp3
    257,4 KB · Bekeken: 59
Hoihoi. Ben ook weer terug in NL na een een half jaar buitenland :). Niet meer zo actief hier zo te zien . Kzal in ieder geval ok weer af en toe een kijkje nemen en proberen feedback te geven. Hopelijk krijg ik ok wat bruikbare feedback.

In de tussentijd wel helft van me projecten kwijt geraakt dus half opnieuw moeten beginnen. Dus ben beetje bezig met sound design en beetje met opzetten van arrangement voor eigen tracks maar is vrij lastig :>. Even snel een stukje. Remake van our music

Attachments

• ourmusic4.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 54
@homeboy. Je leads klinken in vergelijking met een tijd terug erg lekker moet ik zeggen. Kick mag wat meer naar voren komen. Misschien een fruity compressor als je FL gebruikt. mag ook wel een iets langere tail op.

ook weer even bezig geweest...

you judge!!!

Melo klinkt niet goed, ik zou eerst proberen een bekende melo te gebruiken, zodat je zowel de sound van je lead als kick kunt vergelijken.
Je punch is heel dof en is het in laag geboost, ik denk zodat je een klap denkt te krijgen.
De kraak is kort en te knisperig.

Hoihoi. Ben ook weer terug in NL na een een half jaar buitenland :). Niet meer zo actief hier zo te zien . Kzal in ieder geval ok weer af en toe een kijkje nemen en proberen feedback te geven. Hopelijk krijg ik ok wat bruikbare feedback.

In de tussentijd wel helft van me projecten kwijt geraakt dus half opnieuw moeten beginnen. Dus ben beetje bezig met sound design en beetje met opzetten van arrangement voor eigen tracks maar is vrij lastig :>. Even snel een stukje. Remake van our music

Je lead klinkt erg dik, mooi.
Je kick heeft een mooie sound vind ik, maar niet zoveel kracht en lijkt erg veel geboost rond de (pak en beet) 300-400 hz. Daardoor klinkt ' ie een beetje dof en valt de bass in het niet.
In het algemeen, als je iets naar voren wil laten komen, dan kan dat niet alleen door iets heel erg te boosten, maar ook door iets anders weg te halen...

@Rockzorr

welcome back :) je bent het nog niet verleerd iig haha, kick klinkt goed maar mist idd wat power zoals purno zegt..

Ik ben druk geweest maar wat tijd gevonden om een track te maken met dit als resultaat, heb alles in stukjes moeten knippen anders was het bestand te groot.. feedback welkom :D

Attachments

• Preview.mp3
    4,5 MB · Bekeken: 48
@Homeboy je stukje vanaf 1.25 is sick man :P. echt vet. dikke kick hoor. vette screeches

@purno thx voor feedback heb vandaag al menig uurtje besteed aan het verbeteren van vooral de bass vind het er echt op vooruit gegaan ;d

Attachments

• Anarchy3.mp3
    256,2 KB · Bekeken: 63
  • Anarchy4.mp3
    252,1 KB · Bekeken: 56
@rockzorr, klinkt nice, alleen mis nog een punch!

Probeer deze eens:

(wel even de freq enzo goed zetten zodat hij "samensmelt" met jouw kick ;))

Dit idee:

Attachments

• Addkick5.wav
    72,1 KB · Bekeken: 58
  • Anarchy4aangepast.mp3
    251,8 KB · Bekeken: 58
Laatst gewijzigd:
Back