Varierende Hardstyle Bassdrum

Dik hoor, wat is dat een E? die schuifel punch zo vind ik wel lekker. Kans is groot dat als je teveel knoeit aan de punt dat je juist dat laag wegdrukt in de staart. Maar ben heel benieuwd of het je lukt het karakter te behouden.

Thanks man.

Ja, weet niet hoor.. Ik heb door de tijd heen een aantal punches gemaakt die ik gebruik en dan aanpas aan de track.
Echt een kick verpesten lukt me niet zo vaak eigenlijk, het is moeilijker om 'm in een mix goed werkend te krijgen.
Persoonlijk denk ik dat er velen hier veel te moeilijk doen ook hoor :)

Klopt wel idd, als je weet waar je naar moet luisteren en wat welke kant je op moet word alles een stuk makkelijker. Je leest hier weleens dat een kick meer bass moet hebben of meer dit of meer dat, terwijl dat vaak een overweging is. Als er een standaard manier zou zijn dan zouden threads zoals deze overbodig zijn en hardstyle een stuk minder interessant.

Nee, ik denk niet dat ik een snip zal posten, dat vind ik niet zo boeiend meer.

Ennnn daar hebben we weer een geinig stukkie :)

Twijfel een beetje over mn kick, ben er al dagen mee bezig, en door alle effecten begint hij steeds 'digitaler' te klinken :(

Hou komt hij bij jullie over?

Attachments

• Renggeng.wav
    4,8 MB · Bekeken: 49
Nou ben ik sinds gister bezig met dit begin, wat vinden jullie? :?

Attachments

• Test Mix.mp3
    690,3 KB · Bekeken: 63
Jullie gaan richting 5000 posts en al ruim 271.000 views, en dat alleen voor een stomme kick.
Moet toch ondertussen we klaar zijn hoop ik toch?

Jullie gaan richting 5000 posts en al ruim 271.000 views, en dat alleen voor een stomme kick.
Moet toch ondertussen we klaar zijn hoop ik toch?

Ik zou je duizend en één redenen kunnen geven waarom dit topic nog steeds bestaat.
Als ik dan naar jouw post historie ga kijken zie ik enkel dat je in andere topics ook loopt te venten en dat je zelfs de moeite neemt om een apart topic te starten om moderators af te zeiken die hier in hun vrije tijd proberen om het forum voor iedereen gebruiksvriendelijk en toegankelijk te houden.
Ik zal daarom verder ook totaal geen energie steken in een reactie met een waardige uitleg aan iemand die niet eens lijkt te begrijpen dat er op een forum met hobbyisten lang en breed wordt gediscussieerd.
Want ja, zeg nou zelf... waar zijn fora tenslotte voor? Nee, ik zal de uitleg in dit geval op hetzelfde niveau houden als dat van je eigen reactie.
Als je denkt dat mensen hier hun ideeën, ervaring en tijd delen voor slechts een stomme kick dan heb ik een hele nuttige tip voor je: KOM HIER DAN OOK NIET OM TE LEZEN.

Om je overigens een bal terug te kaatsen, want ja dat is dan wel het cynisme waar ik zelf van houd:
Als het allemaal zo stom, nutteloos en eenvoudig is...maak het geluid wat je op het onderstaande filmpje hoort op 0:30 eventjes na dan wil je?

Sorry, NessPJ
Deze topic blijft maar bovenaan komen in de berichten van vandaag. Ik had er even genoeg van.
Maareh, als je mijn historie echt even had bekeken weet je dat ik niet alleen maar zt te venten. Of heb je werkelijk 10 jaar historie zitten bekijken? Ik hoop dat er binnenkort een manier komt waardoor we alle ongewenste forumonderdelen kunnen filteren dan is het probleem opgelost.
Excuses.

@ Nisei:
Excuses is niet zo zeer nodig in mijn geval, hoor. Mensen denken soms oprecht een uitspraak te doen maar weten zelf op dat moment niet dat het kant noch wal raakt.
Dit topic is om meerdere redenen populair (daarom staat het ook vaak bovenaan in dit subforum)...
Mensen die zich namelijk serieus in de productie van hardere dance stijlen hebben verdiept zullen vroeg of laat concluderen dat het sound-design van veel Hardstyle elementen vele malen complexer is dan dat van andere stijlen.
Een leek (ie. standaard feestganger) zal dit onderscheid niet kunnen maken en vanwege deze reden heerst er onder veel producers ook vaak een hele mooie vorm van 'mutual respect' (dat is niet bij iedereen zo...maar wel bij veel mensen).

Ik ken verschiedene producers die al jaren actief zijn in de (hard)dance scene en zich maar niet wagen aan de hedendaagse hardstyle omdat ze simpelweg na 40-80 uur violen, de kick sound nog steeds niet goed krijgen.
Bovendien schudden ook de meest bekende Hardstyle producers deze kicks niet uit hun mouw.
De meeste kicks zijn een voortborduring op sound-design en kennis die men heeft op gedaan sinds het maken van de eerste tracks en alsmaar verder heeft doorontwikkeld. Ook deze producers hebben meer dan 80-100 uur in hun eigen kick geluid zitten.

Joh, ik begrijp het zeer zeker.
De sfeer is de afgelopen tijd een beetje gespannen hier en vandaar mijn reactie. Toen ik mijn reactie had gepost dacht ik nog; niet doen... Maar goed, neem het dus niet te serieus.
En het is zeker niet persoonlijk bedoeld. Dus ook al gaat het niet om excuses, toch nogmaals mijn excuses om die uitspraak en bedankt voor je uitvoerige uitleg. :okdan:

Laat die Hardstyle kicks maar komen! :D

Ga mij deze week ook nog eens wagen aan een kickje te producen. :)

Joh, ik begrijp het zeer zeker.
De sfeer is de afgelopen tijd een beetje gespannen hier en vandaar mijn reactie.

Als ik hier nog even op mag terugkomen, bedoel je dan de sfeer expliciet in dit topic, of algemeen de sfeer op SF?

Ik heb in dit topic nl. nog niet echt iets van gespannenheid kunnen bemerken, maar misschien ligt dat aan mezelf? :)

Nou heb ik de kick nog meer gefilterd en extra punch toegevoegd, nu klinkt 'ie ongeveer zo

Attachments

• BAM.mp3
    598,4 KB · Bekeken: 64
@Kanuzo

1e post klinkt best gaaf, alleen is je kick wat dof, iets duidelijkere klank van attack en tail zou hem goed doen.

Ik ben ook ff aan nieuw project begonnen :) Comments are welcome :okdan:

Attachments

• BamBam.mp3
    767,4 KB · Bekeken: 69
Goedeavond allemaal, ben een flinke tijd bezig geweest met m'n eigen producties dus ik heb geen tijd gehad om hier nog wat te posten maar,
hier is iets geinigs waar ik mee bezig ben geweest. :) het is geen gehele track of wat dan ook het is een kleine snippet.

Attachments

• Iets_nieuws.mp3
    752,2 KB · Bekeken: 60
@Kanuzo: Vind de attack van je kick niet echt mooi samenvloeien met de bass. Voor de rest klinkt het wel netjes. :)
@Homeboy: Woooojooow dude! :D Jij bent flink vooruit gegaan met je kicks. Klinkt erg lekker vind k! Die synth erbij klinkt lekker alleen die mellow dat je ermee doet is beetje lame. Iig goe beziig! ;)
@BP: Klinkt gewoon goed! :D

Allereerst stel ik me even voor.

Ik ben Jordi Schoot aka Freqmaniak. Ik maak nu ongeveer zo 3 jaar muziek.
Ik maak ook nog House, dit onder de naam Funkshifter. Vorige week is er een track gereleased van mij, op Sliced Records (House).

Sinds 1 jaar ben ik bezig met hardstyle, omdat die gewoon dope muziek is. Ik heb me erg verdiept in de kicks, en denk dat er wel wat moois is uitgekomen.

Ik hoor graag kritiek!

Attachments

• Freqmaniak - Preview.mp3
    7,1 MB · Bekeken: 49
Back