Varierende Hardstyle Bassdrum

mid/side-eqing kende ik nog niet, lijkt me wel nuttig voor bepaalde sounds. De rest gebruik ik wel.
Mijn kick heeft in de analyzer van de EQ ongeveer dezelfde vorm als een prof. kick, dus ik denk dat dat wel goed zit. Hoe zit het trouwens met mijn kick, any feedback?

Ja is zeker handig om wat ruimte te maken in het midden voor de kick.

Hier een filmpje waarin het wordt uitgelegd voor de pro-q

@Kevv: Je kick blijft nogal lang hangen heb ik de indruk, het heeft iets hardcore-achtigs. Hij klinkt nu nogal vlak, niet echt punch en dan tail. Nu is het 1 dikke overstuurde kick.

Ikzelf heb ook nog eens een poging gedaan, met een blije melodie zonder opbouw.
Ik heb steeds problemen in de mix, ik krijg gewoon nooit alle sounds mooi in 1 geheel zoals ik heb wil. Je kan toch maar EQen of zijn er andere manieren om alles tot zijn recht te laten komen?

Je kick mist sub. Maar gaat zeker goede kant op :)

ben na lange tijd ook weer eens even bezig geweest met kickje.

Attachments

• Kick test.mp3
    564,3 KB · Bekeken: 99
Laatst gewijzigd:
Je kick mist sub. Maar gaat zeker goede kant op :)

ben na lange tijd ook weer eens even bezig geweest met kickje.

Ik vind het geheel echt lekker. Die harde screetch past wel bij de kick. Ik zou denk als je hier verder mee gaat na dat stukje ook een stuk doen met wat meer decay op je bass, zodat ie wat langer wordt. Iig, ga zo door;)

Ik ben ook bezig met een intro. Ik ben wel benieuwd wat jullie van de kicks vinden. Ik heb er trouwens nog expres de melodie achter geplakt die ik in de climax wil, maar ik ben er nog niet zo zeker van. Als iemand zo vriendelijk zo zijn om daar ook even op te reageren zou ik dat heel attent vinden:)

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=80468&stc=1&d=1339593143

Attachments

• introprev1.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 64
Ik vind het geheel echt lekker. Die harde screetch past wel bij de kick. Ik zou denk als je hier verder mee gaat na dat stukje ook een stuk doen met wat meer decay op je bass, zodat ie wat langer wordt. Iig, ga zo door;)

Ik ben ook bezig met een intro. Ik ben wel benieuwd wat jullie van de kicks vinden. Ik heb er trouwens nog expres de melodie achter geplakt die ik in de climax wil, maar ik ben er nog niet zo zeker van. Als iemand zo vriendelijk zo zijn om daar ook even op te reageren zou ik dat heel attent vinden:)

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=80468&stc=1&d=1339593143

wil wel een track met jou maken :D

@Druiloor

Je kicks mogen wel iets harder qua volume in de mix gelegd worden.. Lead vind ik lekker voor zover ik gehoord heb, lekkere knetter erahter :)

@JRD

Ga eens tracks maken...

Hier ook een nieuwe van mij, oud project nieuwe kick.. Vind hem een beetje hardcore, wat vinden jullie ?

Attachments

• Nieuwe kick.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 75
@Druiloor: Thanks voor de comment. Jou intro klinkt al goed. Heb het niet op me monitors geluisterd, dus heel gedetailleerd kan ik niet oordelen. Lead en melodie vind ik ook goed. Zeker afwerken.

@Homeboy: Lekker volle bass., daar houd ik wel van. Ik vind de lead niet mooi in het stukje. Maar de kick kun je zeker gebruiken.

Iemand nog commentaar op mijn kick?

Thmx voor je comment, het gaat hier ook om de kick :) Zal later deze week een lead maken en weer updaten.

Jouw stukje kom ik vanavond ff op terug, zit op mijn werk.

Voor de mensen die Reason gebruiken, de rack extension Etch Red heeft in zijn distortion sectie een HalfRect modus waar je op de Post Filter stand makkelijk een hardstylige kraakstaart mee kan maken, test 'm uit. En de gratis Softube Saturation is natuurlijk ook erg lekker.

Je sounds klinken wel lekker! Ik zou sowieso proberen een volledige track te maken.

Ik vind je lead melodie wel erg veel hier op lijken (@ 1:28 ):

@ tijnv:
Mensen in dit topic stellen het meestal wel op prijs als je ook op snippets van anderen reageert. ;)
Als je trouwens de bijlage upload als .mp3 zou Synthforum automatisch je mp3 in zo'n speler toe moeten voegen aan je post.

Over je snippet:
Het klinkt een beetje 2006-2007 qua stijl vind ik persoonlijk. Opzich zijn je sounds wel lekker al lijken je attack en tail van je kick wel een beetje los van elkaar te liggen. De tail mag ook wel iets 'rauwer' imo (en dan bedoel ik meer hardstyle, dan hardcore uiteraard).

- - - - - - - - - -
Ik ben vanavond ook weer eens bezig geweest met mijn laatste kick samples.
Opzich begint het wel leuk te klinken nu al zeg ik het zelf. De lead sound is ook nieuw, al is de melodie nog van Bioweapon (The Realm).
Ook kom ik nu wel op een punt van een probleem wat ik altijd al heb gevreesd....als je nu iets hoort in je kick wat je niet helemaal aanstaan moet je weer helemaal terug naar het begin...sleutelen, opnieuw renderen en dan pas weer in je sampler gooien (dat is ook de reden dat ik o zo lang heb gepitched rechtstreeks vanuit de VST). Maar goed :) :

Attachments

• Realm.mp3
    2 MB · Bekeken: 79
Heb de tail van de kick ietsje veranderd nu. De mix 'brickwalled' nog een piepklein beetje, maarja komt goed.
Constructieve feedback, is altijd fijn. :)

Attachments

• Realm-2.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 91
Je komt al wat dichter in de buurt, de punch bij het pitchen heeft genoeg power alleen mist ie wat laag vind ik.. Ook denk ik dat je hem iets minder mag boosten in het mid/hoog.. Kick mag naar mijn mening wel iets doffer in de mix liggen, overheerst nu een beetje en klinkt niet helemaal lekker bij het pitchen.. Constructief genoeg ?

@NessPJ: Het pitchen gaat helemaal niet goed, dat kan aan twee dingen liggen: ofwel gebruik je een slechte manier van pitchen ofwel is de EQing niet goed waardoor de gepitchte kick een heel hoge piek krijgt bij een bepaalde freqentie. Hij staat ook te luid in de mix zoals homeboy zegt.

Om te eindigen met een positieve noot: de punch vind ik zeer geslaagd.

Mijn eerste post zeg ik eigenlijk hetzelfde alleen dan in het kort, jammer dat het niet zo gewaardeerd wordt door sommige mensen terwijl ik het gewoon goed bedoel :(

Mijn eerste post zeg ik eigenlijk hetzelfde alleen dan in het kort, jammer dat het niet zo gewaardeerd wordt door sommige mensen terwijl ik het gewoon goed bedoel :(

Als je daarmee doelt op mijn (vorige) reactie dan zie je echt spoken...:?

Niet op mijn vorige wel op een andere dus. :)
Lekker belangrijk ja... als je A zegt moet je ook B zeggen. Anders moet je hem gewoon dicht houden. :>

Back