Varierende Hardstyle Bassdrum

Klinkt leuk, je hebt een leuke trukkendoos.. Alleen vind ik je vocal in de intro niet helemaal lekker in de mix passen..

Even clip distortion aan de kant gezet en camelcrusher gebruikt (a la Toneshifterz).
Het resultaat (niet gepitched!!)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en alle tips/feedback is welkom! :)

ja, waar is de variatie hardstyle bassdrum :) en je lead heeft een aardig karakter, mag wat rauwer

Laatst gewijzigd:
@NessPJ

Je moet wat voorzichteriger zijn met je distortion, je verdrinkt nu letterlijk je kick waardoor de kick dus niet warm is maar heel erg schel en daar krijg je ook een staart van die niet zo heel mooi klinkt.

@NessPJ

Je moet wat voorzichteriger zijn met je distortion, je verdrinkt nu letterlijk je kick waardoor de kick dus niet warm is maar heel erg schel en daar krijg je ook een staart van die niet zo heel mooi klinkt.

Hey, thanks voor je feedback. De sound is inmiddels een aardig eindje recht getrokken en ik vind hem eigenlijk wel lekker nu.
Al klopt het wat je zegt....vooral bij kicks van Wildstylez/Noisecontrollers hoor je goed hoe subtiel de distortion eigenlijk is die wordt gebruikt (vandaar ook de vaak, lange chains waar telkens als een malloot wordt geEQ'ed om de sound harmonisch te houden etc).

Attachments

• SPSNIPRENDER02.mp3
    1,9 MB · Bekeken: 69
Kijk.. Nu klinkt ie lekker..!! Veel minder hol, meer laag en een lekkere crunch erin.. :D

Bladiebla

lekker hoor, probeer alleen wat variatie in je fx'jes te stoppen

en uuhm, die noten die je op het laatste hoort doen me heel erg aan een plaat denken, namelijk deze:

heeft een beetje dezelfde melo, weet niet of hij daar van is afgeleid 8~

Hey, thanks voor je feedback. De sound is inmiddels een aardig eindje recht getrokken en ik vind hem eigenlijk wel lekker nu.
Al klopt het wat je zegt....vooral bij kicks van Wildstylez/Noisecontrollers hoor je goed hoe subtiel de distortion eigenlijk is die wordt gebruikt (vandaar ook de vaak, lange chains waar telkens als een malloot wordt geEQ'ed om de sound harmonisch te houden etc).
Zo, dat is inderdaad een hele verbetering! De kick blijft ook lekker overeind als je m pitched. :okdan:

Beste heren

Na goede en bruikbare tips na aanleiding van mijn laatste post van oa Phye, Eurynom3 en Nesspj hier het resultaat.

De kick is plain zonder melodie

Hoor graag jullie reactie!

http://soundcloud.com/rvdz/kick-test-more-bass

@ ikbenroy:
Wel een verbetering ten opzichte van je vorige kick. De tail zou wat langer moeten en de tock misschien net wat korter/scherper.
Ik zou nog iets meer experimenteren (EQ'en) met de sound voordat je hem de distortion instuurt. Het begint er op te lijken maar je hebt nog net niet echt een nustyle sound te pakken denk ik.

@ ikbenroy:
Wel een verbetering ten opzichte van je vorige kick. De tail zou wat langer moeten en de tock misschien net wat korter/scherper.
Ik zou nog iets meer experimenteren (EQ'en) met de sound voordat je hem de distortion instuurt. Het begint er op te lijken maar je hebt nog net niet echt een nustyle sound te pakken denk ik.

Thanx NessPJ

Ik ben blij dat je iig verbetering hoort. Moet zeggen dat het soms echt zwaar irritant begint te worden omdat het - voor mij- het gewoon moeilijk blijft. Een klein verschil in de opbouw van de kick heeft een mega groot effect op de rest. Maar ondanks dat, voor niks gaat de zon op! Ik blijf gewoon doorgaan totdat het 'goed' is.

Hoi mensen,

Ik heb laatst een beetje zitten proberen met Logic, en dit is wat eruit is gekomen:

Als iemand commentaar of tips heeft, wil ik het graag horen.

Mvg Perri

@ikbenroy
Maar ondanks dat, voor niks gaat de zon op! Ik blijf gewoon doorgaan totdat het 'goed' is.
Dat is de juiste instelling!

@Perri
Probeer je tail eens wat langer te maken. Hij is erg kort. Voor de rest klinkt het wat dof allemaal. Check je EQ even.

Zelf ben ik bezig geweest om de Infamous Code Black kick te benaderen. Niet helemaal het zelfde maar aardig in de richting. Wat vinden jullie? *D

Attachments

• dnx_dark_kicktest.mp3
    637,6 KB · Bekeken: 57
Yeeeah! Klinkt goed! :D

Bedankt voor je bijdrage koekebakker

Back