Varierende Hardstyle Bassdrum

Moet nog wat meer gepitched worden naar mijn mening... + synth voller uiteraard

Lol die synth!:D Moet idd nog wat aangedaan worden.:P
De kick vind ik al wel redelijk klinken! Sub klinkt lekker vol:okdan:

Hier nog een kick van mijn kant.:P
Ik maak precies telkens dezelfde kick , en een kraak vind ik ook maar niet... Klinkt altijd als een springende veer (toingrrr toingrrrr) en dat is het dus niet. Heb em er drm ook afgehaald , vond het maar niks.:P
Bekijk bijlage jewilthetofniet2.mp3

Iemand mss nog een tip over de kraak? De rest lukt me al redelijk...
Op dat vlak zijn hardcore kicks wel ''makkelijker'' te maken. (vind ik zelf*D)
Meestal maar 1 of 2 lagen ....That's it! Bij hardstyle zit al snel aan 5 of 6 lagen.

Lol die synth!:D Moet idd nog wat aangedaan worden.:P
De kick vind ik al wel redelijk klinken! Sub klinkt lekker vol:okdan:

Hier nog een kick van mijn kant.:P
Ik maak precies telkens dezelfde kick , en een kraak vind ik ook maar niet... Klinkt altijd als een springende veer (toingrrr toingrrrr) en dat is het dus niet. Heb em er drm ook afgehaald , vond het maar niks.:P
Bekijk bijlage 51714

Iemand mss nog een tip over de kraak? De rest lukt me al redelijk...
Op dat vlak zijn hardcore kicks wel ''makkelijker'' te maken. (vind ik zelf*D)
Meestal maar 1 of 2 lagen ....That's it! Bij hardstyle zit al snel aan 5 of 6 lagen.

Haha, niet lachen om mijn synth! Ik vind je kick niet slecht ofzo hoor. Hij mag alleen iets minder rond, dus direct boem. Even kiek, ik heb een hele makkelijke manier gevonden om dat voor elkaar te krijgen :P

Pak junglist -> wooden block, zit distort op 2/3 - 3/4, gooi een compressor erop pak een flinke transient en je kick tokt en klapt als nooit tevoren :P

Hier heb ik mijne nog iets gewijzigd, is dit beter of niet?

Een samenwerking tussen synth1 en vanguard (I know, het hoort niet, maar ik wilde het toch proberen)

Attachments

• kick_116_2.mp3
    380,7 KB · Bekeken: 113
ik vind het een beetje jumpstyle, maar ik heb geprobeerd om die kick enigszins na te maken van biosweapon. Hij is natuurlijk niet 100% hetzelfde, maar dat kan ook niet, tenzij je gaat samplen.

Sub=hydra
kraak=sylenth1 met kamelenvet
punch= een clap met 909kicksample en hoop effects, heb ik al ooit gemaakt en als sample opgeslagen.

Attachments

• bioweapontry.mp3
    1.002,1 KB · Bekeken: 121
Hier heb ik mijne nog iets gewijzigd, is dit beter of niet?

Vind dat de punch er niet meer inzit , daarjuist knalde em beter.;) Voor de rest niet slecht. Mss ook wat harder zetten , synth overheerst nogal:P

ik hoor alleen een opkomende lead en geen kick?
248 kB mp3?

Nee hoor , 192kbps.:D Purno heeft em toch kunnen luisteren.:biertje:

kraak=sylenth1 met kamelenvet.

Ik hoor wat ik verkeerd met de kraak , ik moet meer decay.
Mijne stopt telkens , jouwe niet. Ga het is testen :D

Vind dat de punch er niet meer inzit , daarjuist knalde em beter.;) Voor de rest niet slecht. Mss ook wat harder zetten , synth overheerst nogal:P

Nee hoor , 192kbps.:D Purno heeft em toch kunnen luisteren.:biertje:

Yep yep. Ben ik het mee eens.

Deze dan? :P

ja bij die bioshock heb ik dat juist expres gedaan, die decay korter maken zodat het lijkt of die kick wordt afgekapt (ben ik persoonlijk niet zo'n fan van)

Op zich kan het wel, als je een mooi eind aan de kick hebt, dat abrupt kappen vind ik inderdaad ook niets.

Attachments

• kick_116_3.mp3
    380,7 KB · Bekeken: 126
Ja klinkt al véél beter purno!:okdan: Je synth ook.:D

Hier is 1tje met ''kraak''. Volgens mij wat teveel weggefilterd maar is nog op te lossen.
Sub : junglist
Kick + punch : microtonic met clap & snare (overstuurd)
kraak : Sylenth1 is geprobeerd.
Bekijk bijlage jewilthetofniet3.mp3

Ik vind 'm wel leuk, klapt lekker hard, is eigenlijk wel wat ik wil bereiken, beetje de stijl die ik wil hebben. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Ik vind 't niet mooi als je lager pitched, pitch je de punch mee? :P
Punch zit eraan vast, omdat ik hem uit de TI heb getrokken, en daarop ook de pitch envelope heb vastgepint. Ik heb er nog geen punch bijgelayerd ook wahaha:D Anders klonk hij miss wel wat beter

Back