Varierende Hardstyle Bassdrum

Het kan zijn dat ik volledig de plank missla, maar dit topic heet "Varierende Hardstyle Bassdrum"
als er IETS is dat niet varieert maar het hele nummer lang hetzelfde doorgaat is dat wel een hardstyle bassdrum. trouwens, niet alleen de bassdrum mist variatie in dit genre, maar dat is een ander verhaal.

Om het even in een context te plaatsen: als je mij vraagt wat het verschil is tussen deze toelie en jumpstyle zou ik het je wis en waarachtig niet kunnen beantwoorden. Wat ik wel weet is dat ik in 5 minuten met een TR-909 bassdrum sample en een fijne distortion plug-in en wat EQ precies die monotone, agressieve, 3x uitgekotste kick kan maken.

LoL @ na 70 pagina's de titel van het topic gaan bekritiseren. DOEI :doei:

Maargoed het kan zijn dat IK natuurlijk de plank mis sla....LOL

EDIT: 71 Pagina's :D

Het kan zijn dat ik volledig de plank missla, maar dit topic heet "Varierende Hardstyle Bassdrum"
als er IETS is dat niet varieert maar het hele nummer lang hetzelfde doorgaat is dat wel een hardstyle bassdrum. trouwens, niet alleen de bassdrum mist variatie in dit genre, maar dat is een ander verhaal.

Om het even in een context te plaatsen: als je mij vraagt wat het verschil is tussen deze toelie en jumpstyle zou ik het je wis en waarachtig niet kunnen beantwoorden. Wat ik wel weet is dat ik in 5 minuten met een TR-909 bassdrum sample en een fijne distortion plug-in en wat EQ precies die monotone, agressieve, 3x uitgekotste kick kan maken.

Dat is wat iedereen denkt te kunnen. Time het en vertel ons je resultaat eens.
Variërende slaat op de toonhoogte die varieert. Jouw antwoord is "Dat is niet lastig, 1 notenbalk omhoog, et voilà". Dat is niet waar, om zo'n "uitgekotste kick" (ik blijf even in jouw termen) te maken, gebruik je vaak een shitload aan effecten en ook met resonance kun je veel, echter is de uitkomst hiervan dat je de kick niet goed kunt pitchen.

En overigens, als er 1 kick lastig is, is dat wel de hardstyle kick. Ik heb ook house kicks gemaakt, maar deze waren serieus met 2 minuten klaar. 2 layers, 1 pompende bass, dmv sus bepalen hoe lang deze is. Deze naar beneden pitchen, het laatste stukje van de kick omhoog pitchen, en tada, je hebt een pompende beat. Nu wellicht nog een beetje punch, korte kick maak je hiervoor en klaar.

Wat mijn vraag aan jou is, is: welk genre heeft wel een kick die in jouw ogen bewonderenswaardig is?

Overigens, dat je de variatie in de kicks niet hoort, heeft naar mijn mening meer met het muzikale gehoor dan met de kick zelf te maken to be honest.

Whooooo, er zitten wel wat valse noten in die melodie :)
Punch is aan de zachte kant, en ik voel de bass nog niet echt hier.
Het lijkt ook wel of de bass verkeerd gepitched is.
Ik zou eerst proberen om de sub-bass beter onder de knie te krijgen, zodat je bij de basis alvast een dikke sub-bass sound hebt.

Ik zal ook maar weer eens iets toevoegen, is ook alweer een tijdje geleden.
Wat ik altijd klote vind om te maken is een goede sub-bass bij hogere tonen. Jullie horen het denk ik wel bij de laatste 4 tonen van mijn bassline.

Feedback is welkom :)

Attachments

• rrrrrr.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 76
thnx voor je reply, er zitten voor zover ik weet geen valse noten in, hij begint 2 noten te hoog kom ik net achter haha..
bass is ook idd verkeerd gepitched, ik heb alles over een HP gemaakt, zal morgen mijn monitoren ff aansluiten en alles een beetje proberen aan te passen..

rrrrrrrrrrrrr:

klinkt goed, kraakt iets te veel naar mijn mening, als je hem laag pitcht klinkt ie dik in orde.. heppie melo btw !

mijn excuses ik had niet helemaal het verschil door tussen (de kick op het begin) en na een gesprek aan de bar met een paar mede-DJ's (ik maak daarnaast zelf ook muziek in een band, don't worry :D) kwam ik tot de conclusie dat die hardstyle is toch wat "muzikaler" is dan het genre dat er zo nauw aan gerelateerd is: hardcore. voor een leek in de ruige toelie is dat echt wat lastig uit elkaar te houden hoor.

zelf ben ik qua kick niet zo'n perfectionist. belangrijker vind ik het om de groove en melodie lekker te hebben. de reden dat ik hier reageerde in de eerste instantie was omdat ik het raar vond 70 pagina's (!) te discussieren over alleen maar een kick. ieder zo z'n ding natuurlijk. zoals bij ieder muziek-maak-topic geldt hier natuurlijk ook: mocht je poging mislukken kan je het altijd nog hier kwijt :D

edit: wat sjiek dat hij youtube filmpjes meteen embed!

ik heb ook wat geoefend,

Welke is beter.?

Attachments

• Welke 1.wav
    5,9 MB · Bekeken: 85
  • Welke 2.wav
    5,9 MB · Bekeken: 80
Wat kleine modificaties + partituur aangepast. Ik ben bijna tevreden :P

Nah, ik vind de kicks in je youtube filmpjes mooi. Die style moet je aanhouden, dat klinkt lekker (zoals die met je nieuwe speeltje ;) )

mijn excuses ik had niet helemaal het verschil door tussen dit (de kick op het begin) en dit na een gesprek aan de bar met een paar mede-DJ's (ik maak daarnaast zelf ook muziek in een band, don't worry :D) kwam ik tot de conclusie dat die hardstyle is toch wat "muzikaler" is dan het genre dat er zo nauw aan gerelateerd is: hardcore.

Hahaha, met deze opmerking maak je veel goed bij mij :D Eindelijk iemand die het met mij eens is dat Hardstyle muzikaal klinkt en hardcore naar herrie :D

Nog maar eens iets geprobeerd. Klapt op zich wel redelijk denk ik, wat vinden jullie ervan?

Wel grappig trouwens, als ik aan de oscillator knop draai (in de mixer) en osc1 bijv. op 0 zet en daarna op 50%, krijg ik iedere keer wanneer ik dat doe een ander geluid, terwijl ik 'm elke keer op hetzelfde percentage zet. Iemand enig idee waarom?

Attachments

• kick_146_edit.mp3
    257,2 KB · Bekeken: 83
Zo, kick aangepast, melo gemaakt, kick laten pitchen op melodie en eens even afmixen. Moet nog wel wat beter, synth wordt iets weggedrukt, maar eerst bleef er niets van de synth over :D

Attachments

• agressive.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 90
Zo, kick aangepast, melo gemaakt, kick laten pitchen op melodie en eens even afmixen. Moet nog wel wat beter, synth wordt iets weggedrukt, maar eerst bleef er niets van de synth over :D

LoL Purn Volgens Mij drukt je synth De kick weg :P

PLaats er anders even een equ op set de mid range van je punch iets hoger. :okdan: of zet gewoon de synth wat zachter (kijk anders het verschill op je mixer ) Melodie is 5 seconden werk denk :P

Pitchen klopt niet gelijk , Maar je kan er mee doorwat mij betreft:bekdicht:8o

Back