Ff offtopic: Dat nieuwe album van D-Block & S-Te-Fan vind ik maar niks. Geen enkele track van hunzelf heeft goeie kick , enkel die laatste 3 maar dat zijn 2 collabs & 1 remix.

Ben beetje teleurgesteld , had een super vette cd verw8 en dan dit...
ik vind de kick in ''letz dance'', ''sound of the thunder'', ''Shiverz'' best wel aardig, de rest van het album vind ik helemaal niets.
Wow, hoe ernstig kunnen smaken verschillen
Ik vind de kicks echt vet die ze gemaakt hebben
Supernova, prachtige kick... Lekker rauw en bol.
Same for music en why, kort, maar toch lekker.
The human soul, vind ik persoonlijke de lekkerste kick die ik tot nu toe ever gehoord heb, echt rauw en klapt hard. Ik dacht dat jullie fans waren van een rauwe kraak?!
De rest van de kicks vind ik ook wel nice, behalve ultimate high (wel lekker nummer overigens).
Nu dit toch meer een algemeen hardstyle topic is geworden. Ik ben absoluut nog niet bekend met het maken van hardstyle synths, ik loop een beetje te experimenteren, wat vinden jullie ervan en hebben jullie tips?
De synths trouwens die ik echt ernstig vind, zijn van the human soul en shiverz (enge nummers trouwens). Iemand tips hoe die richting op te gaan? Beginnend met the human soul, hij lijkt niet zo heel erg detuned, hij klinkt wel vrij lief vind ik. Hij ruist wel een beetje, dus misschien een beetje distortion? Bij de break hoor ik een square wave, maar die komt later niet meer terug, niet waar?
Ik weet niet eens wat je standaard met een synth moet doen. Wat ik doe is, detune, finetune, verschillende waveforms kiezen, daar een balans tussen vinden, fruity blood overdrive, camelphat en fruity reverb erover, that's it.