Varierende Hardstyle Bassdrum

Bedankt dat je deze synth beter vind klinken. En inderdaad de melodie zal wel niet 100% kloppen maar dat komt omdat ik hem zelf heb nagemaakt.(leer je ook weer van) Ik ben nu bezig met een nieuwere kick. En ik post hem wel als hij af is.:okdan:

Nieuwe kick gemaakt met een vriend van mij. Enigste probleem is dat hij niet klinkt als ie lager gaat. Dus ik ga em alleen als intro kick gebruiken. Klinkt wel aardig al zeg ik et zelf. Meer hardstyle dan nu style btw.

Attachments

• art of creation.mp3
    503,1 KB · Bekeken: 119
Die punches kun je gewoon van samples aftrekken en verschillende layeren, als je ze zelf wilt maken zou ik wat met snares kloten, flink oversturen en platdrukken, compressen en een filter eroverheen. :) Uiteindelijk zijn snares ook weer samples dus ;). Misschien kan je het anders doen maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan:). Als je je eigen kicks maakt uit samples van andere heb je toch je eigen kick gemaakt ;)

hmmmm...met een snare kloten??das nieuw voor mij.... tot op dag van vandaag altijd mbv een 909 een eigen punch proberen te maken.... zal eens de snare tip gaan proberen!

raceduif, ik vind je kick erg distorted. Doe je dat ook met distortion of heb je hem zo gemaakt? Post je kick eens zonder distortion dan klinkt hij denk ik een stuk voller!

en tweaker met snares kun je idd leuk kloten en ja een 909 werkt ook altijd goed!

Ik heb inderdaad wat distortion gebruikt maar niet veel. In principe heb ik hem zo gemaakt maar je kan wel horen hoe hij met en zonder klinkt. Ik wou wat eigens aan mijn kick houden daarom deed ik dat. Het is niet zo'n kick die je elke dag hoort maar weer een heel ander soort.

Zo hier is het stukje met en zonder distortion.

Attachments

• kick.mp3
    439,9 KB · Bekeken: 115
Hi Dime73 waarmee heb je de bass gemaakt? Kicks zijn samples neem ik aan?
Klinkt wel goed verder :mega:

De kick bestaat uit gelayerde samples inderdaad. De bass is diezelfde kick met een distortion erop en het hoog eruit geEQ'd. Ik heb nu alleen een probleem met het volume van mijn tracks. Alles klinkt net iets zachter dan de professionele tracks.

Ik heb een nieuwe kick gemaakt.
Klinkt wel lekker geloof ik.

Attachments

• Noisecontrollers - kramp eigen kick.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 108
hey raceduif, ik vind dat bij al je geposten stukjes. Hoe komt het dat het allemaal zo hard staat; gain je heel het mp3 stukje te veel of heb je het allemaal gewoon te hard staan:P

probeer eens wat zachter dan weet ik zeker dat het allemaal beter klinkt

Ik heb het wel heel hard staan ja. Daardoor krijg ik ook wat gekraak enzo.
En mijn kicks zijn soms(heel vaak) een beetje overpowered. Maar daar hou ik van:P Ik ben bezig met mijn eerste hardstyle track en daar zal ik de boel wel een beetje zachter zetten. Ohja en al die stukjes die ik post die exporteer ik in de hoogste kwaliteit. En ik had nog een vraagje. Als ik een track exporteer als wav bestand en het dan luister dan klinkt alles vervormd. Weten jullie ook hoe dat komt? En misschien nog een tip voor het masteren van mijn track? ( waar ik goed op moet letten? )

Ienegeval bedankt voor de tip:okdan:

Ik heb het wel heel hard staan ja. Daardoor krijg ik ook wat gekraak enzo.
En mijn kicks zijn soms(heel vaak) een beetje overpowered. Maar daar hou ik van:P Ik ben bezig met mijn eerste hardstyle track en daar zal ik de boel wel een beetje zachter zetten. Ohja en al die stukjes die ik post die exporteer ik in de hoogste kwaliteit. En ik had nog een vraagje. Als ik een track exporteer als wav bestand en het dan luister dan klinkt alles vervormd. Weten jullie ook hoe dat komt? En misschien nog een tip voor het masteren van mijn track? ( waar ik goed op moet letten? )

Ienegeval bedankt voor de tip:okdan:

Dat kan dus komen omdat het te hard staat....

Dat kan dus komen omdat het te hard staat....

Ja dat zou je in eerste instantie denken.Maar dat is het niet. Wat ik ook exporteer (ook al staat het niet te hard) als wav formaat komt het er echt heel vreemd uit.

Ja dat zou je in eerste instantie denken.Maar dat is het niet. Wat ik ook exporteer (ook al staat het niet te hard) als wav formaat komt het er echt heel vreemd uit.

Ok.. als hij de mp3 goed exporteert dan moet je ff naar je instellingen kijken van je wav. Die moet als het goed is op 16Bit int staan....bij mij doet hij het met alle wel maar misschien niet met de geluidskaart die jij gebruikt (gokje)... Is dat het niet, zou ik even het stukie posten dan weet iemand anders het misschien....

Back