Varierende Hardstyle Bassdrum

Hey guys,
Ik heb ook s geprobeerd voor zo'n hardstyle kick, maar het lukt me niet zo echt. Luister maar naar het vb. Wie kan me eventueel wat extra tips geven ?
Ik heb geen hydra en ook geen microtonic.
ik heb de bass gedaan via Trilogy.

iets meer BOENK in de kick stoppen, dan ben je goed op weg, ook met het basje erachteraan. het staartje daarvan zou ik kleeeeinnn beetje korter maken.
daarna lekker door een distortion raggen en moet je kijken waar je uitkomt!

De kick klinkt heerlijk, mist alleen de punch en een goede tail.. Niet verkeerd dus (Y) Lead = jp8080?

Deze staart beter? :P
lead is mix van virus, jp8080 en vst's.

Attachments

• dnx_low21.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 105

yo

Snel ff een nieuwe kick gemaakt.

Let niet op het melodietje want die is niet mooi.

Attachments

• Kickit.mp3
    1.016,4 KB · Bekeken: 111
tuurlijk:P had niet verwacht dat het melodietje goed was. Leuk om te horen. In mijn nieuwe track gebruik ik btw een andere kick hoor. Een wat ruige hele harde racepigeon style achtige kick.

Track is af et enigste waar ik nog aan zit te denken is om een andere artiesten naam te bedenken.

Ohja deze kick was met koptelefoon gemaakt maar dat is geen excuus:P

Bedankt voor je reactie:okdan:

kick!

Attachments

• dnx_low22.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 99
yo

Snel ff een nieuwe kick gemaakt.

Let niet op het melodietje want die is niet mooi.
Ik vind de kick best wel lekker! Misschien wat meer punch (misschien een clap of een verragde snare?) en de basstail wat meer centeren, hij staat nu nogal links gepanned, of ligt dat aan mij?

Anyway, waarmee is 'ie gemaakt?

Heey,

De kick is vooral met hydra gemaakt. En wat snares, claps. Ik ben een tijdje geleden met kicks maken begonnen. Wat ik dan doe is de bass en de kick/punch appart als sample opslaan. Deze gebruikte ik dan weer voor mijn volgende kick totdat ik hier nu ben.

Ik hoorde iemand anders ook al zeggen dat ie naar links gepanned is maar ik snap het niet want ik hoor dat niet:S Zou je kunnen uitleggen wat er precies gepanned is? De kick/punch of de bass of de hele kick.

Ohja en btw zou iemand op mijn eerste hardstyle trackje commenten?
Krijg namelijk niet zoveel comentaar maar dat komt ook omdat niet iedereen van het forum in de hardstyle richting zit.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=99642

Zou het zeer op prijs stellen.

Hoe zit het trouwens met de 'pro's'? Gebruiken Wildstylez, Headhunte, etc samples voor de tail/bass? Iemand hier die een beetje een goede producer en zijn manier van werken kent?

Ik was namelijk met Max Enforcer aan het mailen en die zei dat er veel gesampled werd. Wel moet ik zeggen dat hij dit niet heel duidelijk zei en dat ik nog wacht op bevestiging.

De "Pro's" doen het niet veel anders dan de meeste hier, bass-je hier, sampletje daar..!

Als iets goed klinkt dan ben je klaar, vaak is de kern van een goede track juiste produktie, oftewel weten wat je doet!

Of de sounds, kicks en bass dan van jezelf zijn of getweakte samples doet er dan niet toe, zolang ze dan maar van jou zijn..:okdan:

daar ben ik niet zo zeker van. Vele proffesionele producers gebruiken samples. En dan niet altijd zelfgemaakte. Hardkick 10 word ook veel in proffesionele tracks gebruikt hoorde ik

Denk dat je daar wel gelijk in hebt. Ze zullen wsl alleen zelf al hun samples maken (de meeste dan ;))

De "pro" zoals noisecontrollers (zie youtube) zijn ook gewoon "zolder-producers" ..

Ik ken toevallig een formatie van producers die wereldfaam hebben, ook zij hebben een samplebase waar je u tegen zegt.

Nog steeds moet ik een producer tegenkomen, op internet of elders die een Tr909 erbij pakt en vanaf 0 zijn ding gaat doen, waarom zou ie eigenlijk ook?

Zolang de gebruikte samples (meestal beats etc) zo gemaakt zijn (door tweaken of toevoegingen) dat ze jouw ding zijn geworden. :maffia:

Hallo,

Nadat ik deze thread had doorgelezen ben ik ook aan de slag gegaan.

Kick gemaakt met junglist in renoise.

Wat vinden jullie ervan?

Attachments

• Hardstyle kick.mp3
    1.007,8 KB · Bekeken: 93
Nog steeds moet ik een producer tegenkomen, op internet of elders die een Tr909 erbij pakt en vanaf 0 zijn ding gaat doen, waarom zou ie eigenlijk ook?

Waarom niet?! Omdat 'alle dingen ooit al eens gedaan zijn'? Dus je niet meer hoeft na te denken en maar prutsen met andermans geluiden? Bedoel je dit?

kick: sample
bass: virus c

Hij resoneert ook wel grappig :) new nu-style *D

Attachments

• dnx_low24.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 100
Waarom niet?! Omdat 'alle dingen ooit al eens gedaan zijn'? Dus je niet meer hoeft na te denken en maar prutsen met andermans geluiden? Bedoel je dit?

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar resultaat 'X' is vaak makkelijker te behalen dan vanaf 0 uren lang klooien.

Als je dan een EP en 2 remixen hebt wachten is het "lekker knus klooien en experimenteren" vaak niet een optie.

Creatieviteit is dan beperkt door tijd. (niet te breed nemen dit)

Back