Varierende Hardstyle Bassdrum

@ Purno: klopt, begin is de break. Dat van de melo snap ik niet. Kan je hier iets verder over uitwijden wat je precies bedoeld, climax? misschien kan je em na spelen na wat jij verwacht had naar de melo.
Ik moet je gelijk geven in het feit dat in de climax meer variatie moet. Net zoals ik dat op het eind ook doe. Work in progress ;)
Hoe vindt je de outro, pakkend genoeg?

@zatjans: lees ff enkele berichten terug. Eerst eens reageren op andere voordat je zomaar weer hier wat neer knalt.

systam,
sorry hiervoor, had er ff niet bij nagedacht.
verder ben ik erg slecht in het comment geven op stukjes, heb namelijk (nog) geen monitoren. ben wel op zoek naar een paar goede.
denk dat dit ook duidelijk terug te horen is trouwens, dat ik die niet heb.
tot die tijd zal ik me proberen zo veel mogelijk afzijdig te houden van dit topic :peukie:

Laatst gewijzigd:
@ Purno: klopt, begin is de break. Dat van de melo snap ik niet. Kan je hier iets verder over uitwijden wat je precies bedoeld, climax? misschien kan je em na spelen na wat jij verwacht had naar de melo.
Ik moet je gelijk geven in het feit dat in de climax meer variatie moet. Net zoals ik dat op het eind ook doe. Work in progress ;)
Hoe vindt je de outro, pakkend genoeg?

@zatjans: lees ff enkele berichten terug. Eerst eens reageren op andere voordat je zomaar weer hier wat neer knalt.

Hmm, ik luister je melo nu 3x en nu vind ik het wel mee vallen om eerlijk te zijn. Misschien lijkt dat zo omdat je synth vrij soft is?

Maar wat ik bedoelde is, je herhaalt de 1e 2 maten, dan verwacht je dus een opbouw in de melo, dat er ineens iets gaat verspringen bijv. dat gebeurt ook wel bij jou, maar heel kort.

Ik heb hier een vb melo (let niet op de synth).

De 1e maat is gelijk aan de 2e (op de hoge toon na), de 3e maat is gelijk aan de tweede (op 1 toon na), dan komt er iets constants, opbouw, afbouw en dan springt het einde van de melo erin, de climax van de melo noem ik dat.
Dat vind ik zelf erg vet. Dat is altijd het gedeelte waar ik in hardstyle nrs op wacht. Statiq heeft dat bijv. wel in veel van zijn melo's.

Je moet maar even kijken wat je ermee doet!

[EDIT]

De outtro vind ik mooi, goed gelukt, hoe je naar de outtro toebouwt is goed. Het gebruik van effecten is naar mijn mening precies goed, niet te druk, wel mooi vol.
De melo van je outtro mag misschien wel op een gegeven moment iets variëren. Vind 'm wel mooi bij de vocals en de rest van 't nummer passen.

Attachments

• melo_20_edit5.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 106
@ Purno

Die melodie kan wat bijschaving gebruiken, ik vind het niet zo mooi dat er tussen 1/2 en 1/3 maten word gewisseld. Hierdoor is er moeilijk vat op te krijgen :D hoop dat het duidelijk is.

Ik heb zelf ook nog een plaatje afgemaakt voor een feestje pasgeleden.
Graag comments. In 3 dagen tijd gemaakt, want het moest af :D desondanks heb ik er toch wat van proberen te maken.

Hij werd goed opgenomen op het feest, mensen vonden hem goed.
Een paar mensen vroegen welke plaat dat was, dus ik ben allang tevreden. :)

Groeten Rick

Attachments

• Releaser - Abnormal Activity.mp3
    8,3 MB · Bekeken: 103
RvH

wel lekker trekkie ...

heb wel een beetje het idee dat het niet 1 geheel is,
hoe leg ik dat uit,
teveel verschillende geluiden, te weinig elementen die terugkeren ... ?
er mag van mij ook wel wat meer bass in :D
wat ik wel superlekker vind zijn die "stemmetjes" en fx ?samples?
(zijn het samples?)

ga zo door! :okdan:

@ Purno

Die melodie kan wat bijschaving gebruiken, ik vind het niet zo mooi dat er tussen 1/2 en 1/3 maten word gewisseld. Hierdoor is er moeilijk vat op te krijgen :D hoop dat het duidelijk is.

Ik heb zelf ook nog een plaatje afgemaakt voor een feestje pasgeleden.
Graag comments. In 3 dagen tijd gemaakt, want het moest af :D desondanks heb ik er toch wat van proberen te maken.

Hij werd goed opgenomen op het feest, mensen vonden hem goed.
Een paar mensen vroegen welke plaat dat was, dus ik ben allang tevreden. :)

Groeten Rick

Thanks voor je feedback, kan zijn dat ik traag van begrip ben, maar er wordt nergens tussen 1/2 en 1/3 maten gewisseld... Of je moet de wisseling in melo/bassline bedoelen?

Feedback op jouw stukje, ik vind 't geheel wel lekker in elkaar zitten, beetje dark/scary. Ik vind je intro kick te magertjes, in 't begin dacht ik, lekker, dit vind ik een mooie opbouw, dan komt er zo zo'n frontliner - magic kick inklappen, dat viel mij iets tegen. De melo vind ik niet mooi, maar past toch goed in het geheel (vooral door de bassline). Ook de kick hier vind ik weer te magertjes en mag harder. Vooral om 't een beetje een duistere song is, wil je toch juist dat de kick nét wat harder dan normaal is.

Hoop dat je er wat mee kunt, in 3 dagen tijd is 't natuurlijk netjes ;)

@ Sytam

Ik heb hossen wat aangepast, nu is hij niet zo fel meer als dat ie was waardoor hij beter in mijn mix zou passen denk ik. Heb hem ook wat lager gepitched, reverb zat er al op en ga hem niet meer geven waardoor het geluid verneukt wordt om het zo maar te zeggen.

over jouw stukje:

begin klinkt echt lekker :okdan: space mode, na de vocals klap je er één kick in, die zou ik iets dikker maken met langere reverb, dat het hoort alsof een bom ontploft ofz oiets. De melodie zou ik misschien iets hoger pakken, vind hem iets te soft zo, net wat Purno zegt, de qlimax blijft weg, bouw het leuker op, speel een beetje met filters, probeer de spanning erin te bringen en dan pas knallen met die hap.

kick vind ik er ook echt heerlijk in passen, klein beetje meer laag zou niet verkeerd zijn denk ik.

voor de rest zit het erg lekker in elkaar, outro ook erg naais !!

@Purno

Bijpassende melodie is moeilijk te maken vind ik, dus heb ik kleine aanpassing gedaan op de kick, hier een klein stukje ervan.

thnx voor jullie feedback :okdan:

Attachments

• Hossen2.mp3
    255,1 KB · Bekeken: 94
@ Purno: ok, ik begrijp je. Ik denk idd, net aols Homeboy al aangeeft, dat de synth wat te soft is, hoewel ik dit niet vind misstaan in het nr. Ik ga met al jullie comments aan de slag en dan gaat het helemaal goed komen ;)

@RHV: ik vind dat er weinig opbouw, samenhang en werkelijke 'hookpoints' in jouw track zitten. Ik heb em 1 min geleden beluistert en kan nu al niet meer 1 element uit jouw track naar voren halen. Aan de andere kant vind ik het een heerlijke spacenummertje, goed in een set voor tussendoor! De kick vind ik overigens te jumpie maar past wel in het geheel.

@Homeboy: Nu die lager is, is die lekkerder. Echter mis ik nu wel het typische metale geluid wat er bij de vorige inzat. Kan die niet op dezelfde toonhoogte als de vorige?

@Sytam

het "metale" geluidje kan er wel weer bij, alleen is het erg moeilijk om een leuke melodie/screetch erbij te verzinnen. ik denk dat ik de kick eerst zo laat, ga eens beginnen met een trekkie eromheen te bouwen :)

thnx voor je comment.

17x gelezen en maar één opmerking :(

zo blijft het wel erg rustig hier.

@Homeboy, klinkt prima in mijn oren. Laat 'm eens horen met een melootje die je erbij gemaakt hebt? Ik hoor overigens een irritant hoge ruis... Even filtertje overheen gooien.

Verder even de pitch luisteren en onder een melo, daar gaat 't natuurlijk uiteindelijk om!

Even een kort stukje van mij..

Ik ben samen met een ander in totaal 3weken bezig geweest met het ontleden van bepaalde kicks, ik denk dat we een aardige resultaat geboekt hebben :)

Attachments

• NC kickz.mp3
    711,9 KB · Bekeken: 99
En dan natuurlijk even een snelle versie met wat pitch erin.. 8)

Attachments

• pitched.mp3
    210,2 KB · Bekeken: 104
Hierbij een snippetje van mijn nieuwe track. Graag niet alleen de kick beoordelen maar ook andere zaken als melodie, opbouw, enz. (ja ik weet dat dit misschien misschien misschien wel in een ander topic hoort....:P)
Maar deze is weer springlevend en daar wil ik graag een steentje aan bijdragen:W

P.s. let niet op de afmix. daar heb ik me nog niet mee bezig gehouden.

de break klink leuk. gesampled of zelf ingezongen? opbouw kan idd strakker door de melody iets aan te passen.

Ik ben samen met een ander in totaal 3weken bezig geweest met het ontleden van bepaalde kicks, ik denk dat we een aardige resultaat geboekt hebben :)

En dan natuurlijk even een snelle versie met wat pitch erin.. 8)

Klinkt zeker goed. De vorm van de kraak is mooi, is af denk ik zo.

Nu je weet hoe je zo'n kick maakt kun je experimenteren met nieuwe stijlen, daar gaat 't natuurlijk uiteindelijk om, jezelf kunnen differentiëren van de rest.

Klinkt zeker goed. De vorm van de kraak is mooi, is af denk ik zo.

Nu je weet hoe je zo'n kick maakt kun je experimenteren met nieuwe stijlen, daar gaat 't natuurlijk uiteindelijk om, jezelf kunnen differentiëren van de rest.

Thaks voor je reply :okdan:

Idd, hier zijn we op het moment erg mee bezig, andere geluiden maken dan wat je nu als mainstream hoort :)

de break klink leuk. gesampled of zelf ingezongen? opbouw kan idd strakker door de melody iets aan te passen.

Al ik zo kon zingen dan had ik er mijn beroep van gemaakt ;)
gesampled dus. Melodie komt in orde:mega:

3 weken NON-stop?!?! Wel blijven eten en drinken hè ;)
Resultaat mag er iig zijn!

Al ik zo kon zingen dan had ik er mijn beroep van gemaakt ;)
gesampled dus. Melodie komt in orde:mega:

3 weken NON-stop?!?! Wel blijven eten en drinken hè ;)
Resultaat mag er iig zijn!

Haha, we hebben 's avonds echt niets anders gedaan dan kicks maken lol :P

Thanks 8)

BTW, vette vocals auwe! :)

Ik heb ook een mixje gemaakt met me nieuwe geluiden erin, (reverse bass, nustyle bass, screetch etc. Ik denk dat ik met alles wel me gewenste geluid begin te krijgen (nu de synth nog, want dat is gewoon nexus preset:engel:

Back