Varierende Hardstyle Bassdrum

negatiefe kritiek is juist goed daar leer je juist van, maar onderbouw het, anders kan je je net zo goed stil houden vind ik. iedereen kan zeggen dat is niet goed of het klopt niet, maar WAAROM ??

Prima punt, ik zou inderdaad kunnen vermelden over hoe het dan verbetert zou kunnen worden.
Maar ik zie dit ook niet als een mening van mij maar een blik op de "technische regels" die een bepaalt genre heeft.

Ik zeg niet dat ik een bass te ver op de achtergrond vind staan omdat ik dit niet mooi vindt.....maar logisch omdat dit niet in een afmix van hs-track past.
Wanneer je nummers wilt gaan opsturen naar labels weet ik wel zeker dat ze hetzelfde gaan zeggen.

"iedereen kan zeggen dat is niet of het klopt niet"

Hardstikke leuk natuurlijk, maar dan moet het wel gezegd worden.
De producer hoort het zelf vaak niet meer want anders upload hij/zij wel niet zijn stukje.
En dat zie ik ook bij vele stukjes niet, ik probeer mensen ook alleen te helpen door even kort wat punten aan te geven.
En logisch heb je natuurlijk niet alleen wat aan: Mooi gemaakt.

Ik heb zelf ook tijden vele snippits gemaakt en vervolgens dergelijke korte antwoorden gekregen, maar die hielpen mij in ieder geval wel verder om het goed onder de knie te krijgen.
Tuurlijk zien we ook graag dat er positief over gepraat wordt, en bij deze zal ik proberen om in het vervolg wat positiever te zijn met een kritische blik.

het maakt mij niks uit als je negatiefe kritiek geeft, beter juist, weet je waar je aan toe bent, maar onderbouw het wel ff.

kijk, als ik een kick/lead maak dan zou ik het wel fijn vinden om te horen wat er beter kan, maar met een antwoord als "die lead kan echt niet hé" daar hebben we natuurlijk niks aan.

het is tenslotte geen wedstrijdje van "wie is de beste" maar hoe maak ik een HS kick !!

even goede vrienden, laten we dat voorop stellen :)

Ho ho, wie is de beste zie je me ook nergens zeggen.
Je draait me woorden een beetje om..
Ik denk dat ik een prima uitleg heb gegeven in mijn vorige reactie.

Betreft het commentaar van de lead, naar mijn Mening....ja mijn mening, klonk deze niet lekker in de oren.
Maar nogmaals wat ik in mijn vorige reactie zei " bij deze zal ik proberen om in het vervolg wat positiever te zijn met een kritische blik. "
En tevens geef je het zelf al aan, het topic gaat over kicks/basses en al dat geram binnen Hardstyle.
Vandaar ook die opmerking die vrij kort door de bocht ging over de lead. :)

dat zeg ik ook niet :) en je uitleg is prima !

ik zal deze week eens een nieuwe kick maken, jouw kritiek is uiteraard welkom :)

zowel positief als negatief :P

Allemaal leuk, maar ik wil nog steeds weten waar mijn kick vals gepitcht is.
Ik hoor het zelf niet.

Ik spam het topic wel weer even vol :)
Tijdje weg geweest, druk met huis geweest, nu weer wat rustiger, heb m'n eigen appartement nu, samen met een vriend van mij (die overigens wil samenwerken). Het is nog niet af, over 2 weken is 't klaar.

We hebben 1 kamer over waar de studio in komt. Wordt niets speciaals, maar wel leuk om een eigen ruimte te hebben.

Hier een creatie van mij.

De kraak en de bass staan wat hard waardoor de punch zachtjes lijkt te staan. Ik erger er mij niet aan, ik weet ook nog niet zeker of ik het wel ga veranderen.

Zoals je hoort klinkt 1 noot niet helemaal lekker (deze komt iedere keer terug), de hoogste pitch en de laagste vind ik zelf erg lekker klinken. Onder een synth valt 't niet op, de kraak komt ook niet helemaal naar voren onder een synth. Even kijken of ik dat nog naar voren ga laten komen, want ik vind 't wel okay met synth klinken. Wat vinden jullie?

Attachments

• kick_199_edit10.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 83
@Purno

ik hoor ook niet waar je kick vals gepitched is, vandaar ook mijn reactie.

maar ff over jouw stukje, ik vind het erg lekker horen, kraak en bass zou ik zo laten zoals het is, klinkt erg lekker.

toen ik alleen die kick hoorde dacht ik "nou purno zijn wel beter van je gewend" maar toen die synth erin kwam ben ik meteen van gedachten veranderd :)

ik zou persoonlijk de punch iets minder "tok" geven, hij klinkt wat aan de hoge kant, geef hem wat lichte distortion oid, laat hem meer raggen ipv stuiteren, de bass is iig erg lekker !?

@Purno

ik hoor ook niet waar je kick vals gepitched is, vandaar ook mijn reactie.

maar ff over jouw stukje, ik vind het erg lekker horen, kraak en bass zou ik zo laten zoals het is, klinkt erg lekker.

toen ik alleen die kick hoorde dacht ik "nou purno zijn wel beter van je gewend" maar toen die synth erin kwam ben ik meteen van gedachten veranderd :)

ik zou persoonlijk de punch iets minder "tok" geven, hij klinkt wat aan de hoge kant, geef hem wat lichte distortion oid, laat hem meer raggen ipv stuiteren, de bass is iig erg lekker !?

Thanks voor je feedback!

Ik heb 2x een kraak (hydra), 1x sub (hydra), en 3 punches. 1 snare, 1 snares/claps alles door elkaar gesampled, en 1x hydra. De punch in hydra had ik hoog gepitcht, en kort, nu heb ik 'm iets langer gemaakt, lager gepitcht en distortion overheen gegooid.

Attachments

• kick_199_edit10_4_test.mp3
    996 KB · Bekeken: 81
Klinkt al een stuk beter :okdan:

het lijkt alsof je kick&bass niet helemaal goed aansluiten op elkaar !?
je tok heeft een drukkende neiging, of zo hoort het tenminste, misschien zal het geheel beter klinken als je de tok laat klappen ipv drukken ?!

dok dok dok, tok tok tok !?

@Purno Klinkt idd alsof je punch en bass niet goed op elkaar aan sluiten. Voor de rest klinkt het lekker. :D

Zelf heb ik nog even een oude kick wat aangepast.

Attachments

• BCK.mp3
    407,4 KB · Bekeken: 79
Klinkt al een stuk beter :okdan:

het lijkt alsof je kick&bass niet helemaal goed aansluiten op elkaar !?
je tok heeft een drukkende neiging, of zo hoort het tenminste, misschien zal het geheel beter klinken als je de tok laat klappen ipv drukken ?!

dok dok dok, tok tok tok !?

Euhm, ja, dat komt denk ik doordat ik de punch nu langer heb gemaakt. De punch begon dan op 't einde te "kraken", waardoor het in de weg zat met de "gewone kraak".

En wat bedoel je met niet helemaal goed aansluiten? Dat 't klinkt alsof er een frequentiekloof tussen de kraak & bass zit? If so, dat was de bedoeling wel een beetje, dat is ook in een nr van d-block s-te-fan op het album music made addictz. Vond ik zelf vet klinken.
Niet goed aansluiten in elke andere vorm is natuurlijk niet de bedoeling geweest.

Wat harder laten tokken? Kan ik wel proberen inderdaad, doe ik morgen even. Again, thanks voor je feedback.

@Purno Klinkt idd alsof je punch en bass niet goed op elkaar aan sluiten. Voor de rest klinkt het lekker. :D

Zelf heb ik nog even een oude kick wat aangepast.

Punch en bass sluiten wel goed op elkaar aan denk ik, de bass en de kraak zelf niet.

@statiq

Je kraak vind ik mooi, je bass mag harder, punch mag harder klappen. That's it :)

jullie komen er wel met je hardstyle.. dat hoor ik wel
ik probeer het ook steeds zo,n hardstyle kick... maar das moeilijker dan t lijkt

@Purno

wat ik bedoel met het "niet helemaal goed aansluiten" is dat het hoort alsof de bass voor de tok komt, maar denk als je het hele zaakje wat harder laat tokken dat het probleem verholpen is, en anders ff je adsr nakijken wat betreft de tok en de bass !? ben benieuwd :)

@Statiq

heb het ff beluisterd en vind het wel oké, maar nog niet helemaal.
wat ik zou doen is net wat Purno zegt, zet de bas wat harder, boost het een beetje rond die 50Hz.

Ook vind ik je punch er niet echt bij passen, probeer iets meer distortion oid, laat hem raggen, gaat mooi horen met die kraak van je denk ik, nu klinkt het alsof je met een natte krant op de tafel slaat :)

@D-Joriz

niet bang zijn om iets te posten dude, we moeten allemaal ergens beginnen toch !?

Heb net 2 kicks gemaakt, nog niet helemaal klaar maar was benieuwd naar reacties wat beter kan :) Normaal gesproken maak ik andere kicks en dacht laat ik eens wat nieuws proberen hehe :D

Attachments

• Hossen.mp3
    602 KB · Bekeken: 81
  • Rossen.mp3
    572,4 KB · Bekeken: 94
Homeboy:

Duidelijke voorkeur voor de 2de.
Doet me denken aan een Zany bass.
Je punch kan wel wat krachtiger, de tik die er al inzit mag je gerust nog wat boosten in de mid.
Eventueel nog layeren.

Eerste is opzich ook niet slecht, maar denk wanneer je dit onder een melodie gooit hij te aanwezig zal zijn.
In dat geval zou ik hem wat subtieler maken, vooral ook een kwestie van smaak.
Ook bij deze hetzelfde verhaal met de punch, volgens mij dezelfde?

Anywhays, ga zo door. :)

Dude, thnx voor je feedback, die 2de kick is idd een soort van Zany style :) ik zal hem wat boosten, heb hem namelijk al gelayerd.

de eerste kick is wat agressief, heb er net ff melodie ondergeplakt en hij is idd té aanwezig, die kraak moet ik wat warmer maken en minder hard naar voren laten komen.
de punch is voor beide kicks hetzelfde idd, was te lui om 2verschillende te maken :)

thnx voor je feedback !

@ purno: ik zou persoonlijk die tik wat minder prominent in je mix doen. daardoor lijkt het inderdaad alsof hij slecht aansluit. Dit komt volgens mij ook omdat aan het begin van je kick niet alles (punches?) samen één worden. schuif hier en daar wat milliseconden zodat dit wel gebeurd.

@ statiq: geinige melodie. In jouw kick zit echt te weinig laag.

@ Homeboy: klinkt beide best goed. "Hossen" misschien iets lager pitchen en misschien wat reverb op je kraak-punch-enz. om het geheel wat warmer en minder statisch te maken. Zelfde geldt voor "Rossen". In deze zou mijns inziens een reverse bass erbij niet misstaan ;)

Doe er je voordeel mee!

Hierbij een snippetje van mijn nieuwe track. Graag niet alleen de kick beoordelen maar ook andere zaken als melodie, opbouw, enz. (ja ik weet dat dit misschien misschien misschien wel in een ander topic hoort....:P)
Maar deze is weer springlevend en daar wil ik graag een steentje aan bijdragen:W

P.s. let niet op de afmix. daar heb ik me nog niet mee bezig gehouden.

Attachments

• exodus3202010.mp3
    6,9 MB · Bekeken: 74
@Homeboy

Mijn voorkeur gaat uit naar de 1e. Gaat een beetje richting mijn kicks, vind ik zelf beter klinken dan al 't andere spul dat al in 10.000 nr's gebruikt is. Wat radicalz zegt is inderdaad wel waar, hij gaat vrij erg aanwezig zijn onder een melodie. Maar dat kun je verhelpen door een bijpassende synth te maken en bepaalde frequenties weg te snijden in je synth (trial & error methode).

@sytam, ik vind zelf dat de punches goed op elkaar aansluiten, als ik had gezegd dat 't 1 punch was, had niemand iets anders durven beweren denk ik. Dat 'ie minder prominent in mijn mix aanwezig moet zijn heb je helemaal gelijk in.

@sytam's stukje

Begin vind ik vet (neem aan dat dit de break is?), vet dat 't een afwijkend nummer (lees: eigen stijl) is waardoor je nummer wel herkend zal worden. Je melo vind ik tegenvallen, in het begin dacht ik, deze melo gaat dik worden, de climax komt zo, maar dat viel tegen. De climax blijft weg. Ook had je wel een keer kunnen afwijken met je kick. Opeens hoog gaan pitchen bijv.

De punch ligt wel goed in je mix, de kick zelf mag wel wat harder onder de melo. Ik denk eigenlijk niet harder, maar dat je de synth bij moet snijden. Aangezien de kick bij de outtro er wel goed uitkomt. Het gebruik van FX vind ik goed, vol, maar niet té druk.

Ik zou zelf alleen een keer andere FX uitproberen, niet de standaard kick zonder laag, resonance erop en de filters instellen, maar iets anders proberen.

Succes nog!

dag iedereen,

heb een screech gemaakt, hij lijkt op de donkey rollers
de meesten zullen hem herkennen :P lekker oldschool
afijn, heb er kick onder gezet...

Attachments

• bass.mp3
    2 MB · Bekeken: 78
Laatst gewijzigd:
Back