travelan
Synth liefde
Wat je zegt klopt, alleen gaat het in dit geval niet op. Maar als jij het gelooft dan vind ik dat best hoorDeze discussie is vaak zat gevoerd.
Ik wil hier nog een ding over zeggen wat het allerbelangrijkste argument is in deze kwestie:
Op het moment dat je een hele dure studio binnen stapt kan je niet ineens wél goed producen. Als je dat al niet kan met een hands-on pakket als FL studio, waarom zou je op magische wijze dan ineens wel weten hoe je de apparatuur moet gebruiken die in een dure studio staat?
Er bestaat geen apparaat met een knopje waarop staat "Hit-making-mode" ofzo... En hoe meer je bezig bent, hoe meer succes je hebt, hoe leuker je het gaat vinden, hoe meer geld je er mee gaat verdienen en hoe meer geld je in je studio gaat stoppen. Het succes is dus al gekomen voordat die dikke studio op je zolderkamertje is ontstaan.
Ik ben er heilig van overtuigd (en vele met mij) dat met de juiste kennis en ervaring je de meest vette tracks kan maken enkel en alleen met een willekeurige DAW en de standaard plugins.
Deze discussie is vaak zat gevoerd.
. standaard synths in bijvoorbeeld FL Studio moet je wel behoorlijk wat kennis erbij nodig, want ze zijn soms wel erg basic, het lukt ook wel maar je moet dan door synth'en.