Varierende Hardstyle Bassdrum

Wat je zegt klopt, alleen gaat het in dit geval niet op. Maar als jij het gelooft dan vind ik dat best hoor ;) Deze discussie is vaak zat gevoerd.

Ik wil hier nog een ding over zeggen wat het allerbelangrijkste argument is in deze kwestie:
Op het moment dat je een hele dure studio binnen stapt kan je niet ineens wél goed producen. Als je dat al niet kan met een hands-on pakket als FL studio, waarom zou je op magische wijze dan ineens wel weten hoe je de apparatuur moet gebruiken die in een dure studio staat?
Er bestaat geen apparaat met een knopje waarop staat "Hit-making-mode" ofzo... En hoe meer je bezig bent, hoe meer succes je hebt, hoe leuker je het gaat vinden, hoe meer geld je er mee gaat verdienen en hoe meer geld je in je studio gaat stoppen. Het succes is dus al gekomen voordat die dikke studio op je zolderkamertje is ontstaan.

Ik ben er heilig van overtuigd (en vele met mij) dat met de juiste kennis en ervaring je de meest vette tracks kan maken enkel en alleen met een willekeurige DAW en de standaard plugins.

helemaal gelijk travalan, maar verder met wat gratis plug-ing kan je ook wel heelveel mooi's maken.... ik doe niet anders :P. standaard synths in bijvoorbeeld FL Studio moet je wel behoorlijk wat kennis erbij nodig, want ze zijn soms wel erg basic, het lukt ook wel maar je moet dan door synth'en.

het klinkt niet verkeerd,

Enkele tips:

- zorg dat de kicks elkaar niet overlappen; cut itself.\
- nplaats van een ''B;; een G of een F, Lekker dreunen

- Die punch is ''OK'' maar kan een transient gebreuken. Zoek eens op google voor een gratis ''Transient'' Plugin. Zodra je heb aaan zet hoor je wel wat het doel is van die plugin.

:mega:

Thanks!
Schuingedrukt heb ik gedaan, onderstreept klinkt niet goed.

Waar speel je het op? Ik speel root noot C4.

Het doel van een Transient plugin is om de kick harder te laten aanvallen? Er keihard in te laten klappen?

Ik heb in ieder geval al je tips aangenomen, eerst heb ik de kicks gecut, want deze overlapten elkaar inderdaad. Vervolgens heb ik de TOK gefilterd, lage tonen weg, die wil ik niet in een tok, en wat meer afgeknipt zodat je alleen de tok hoort.

Vervolgens heb ik EQ gedaan, wat meer op de dreun de nadruk gelegd omdat mij dit niet lukte met de noten :(

Bekijk bijlage bassline_show_eqd.wav

En oh, even een echte newbie vraag... Ik maak eerst alleen een tok, dan sample ik dat (wav formaat, omdat het beter is dan mp3), vervolgens laadt ik deze sample in, in m'n sound en ga ik daar verder mee spelen (cutten, EQ, pitchen, etc). Maar nu heb ik op 1 of andere key (of knopje) gedrukt of geklikt en als ik 1 van mijn samples inlaadt, kan ik de toonhoogte van de samples niet meer wijzigen... Oftewel, alles wordt op 1 hoogte gespeeld. En dat is dus de reden waarom je in mijn kick geen variatie hoort.

Ik heb namelijk 2 (mijn eigen gemaakte) samples gebruikt, 1x diepe bass, 1x tok. De midrange heb ik in dit project gemaakt met 3xOSC en dat is dus het enige wat je hoort variëren van hoogte (erg goed luisteren overigens)...

Bekijk bijlage kick_tok.wav
Bekijk bijlage kick_deep.wav

Wat ik gebruikt heb:

http://www.stormrecordingstudio.co.uk/

http://en.wikipedia.org/wiki/Transient_(acoustics)

http://www.sfu.ca/sonic-studio/handbook/Transient.html

(Ja, ik moest toch even spieken wat Transient precies was, ik wil wel weten wat ik aan het doen ben! )

Thanks!

En oh, even een echte newbie vraag... Ik maak eerst alleen een tok, dan sample ik dat (wav formaat, omdat het beter is dan mp3), vervolgens laadt ik deze sample in, in m'n sound en ga ik daar verder mee spelen (cutten, EQ, pitchen, etc). Maar nu heb ik op 1 of andere key (of knopje) gedrukt of geklikt en als ik 1 van mijn samples inlaadt, kan ik de toonhoogte van de samples niet meer wijzigen... Oftewel, alles wordt op 1 hoogte gespeeld. En dat is dus de reden waarom je in mijn kick geen variatie hoort.

Gebruik je FL Studio??? dan kan je de pitch van het .wav bestand veranderen door in de sampler te kijken en onder het kopje time stretching de pitch veranden, dit is wel vervelend als je de bas laag met de melodie wil pitchen. Ik raad je dan ook aan om de bas laag te synth'en...

Heb ff de vrijheid genomen om jou sample te editten en kreeg een mooie punch, wat EQ en filter overheen gedaan en in het einde een fade out gedaan (einde klonk te hard).

Attachments

• Headhunterz - Musical Revolution (purno punch edit).mp3
    805,2 KB · Bekeken: 105
  • kick_tok_kaphaak.wav
    75,5 KB · Bekeken: 130
Kaphaak,

waar is je laag?........voel nauwlijks bass.

---------------
Ook weer een kick/bassje voor een nieuw nummer gemaakt!
Benieuwd wat men ervan vindt:
http://www.speedyshare.com/685639206.html

Voor de geinteresseerden, gebouwt met Junglist en wat hulp van Camelphat.

Laatst gewijzigd:
Ik Heb Het eght geprobeerd Hier Het Resultaat :D :o:

Attachments

• kanuzo Kick Harstyle.mp3
    971,1 KB · Bekeken: 124
Laatst gewijzigd:
Kanuzo, synth zak helemaal weg onder je kick/bass let daar even op.
Trouwens geen samples gebruikt, want dat lijkt er wel op?

Keep it up!

Weer Iets Anders geprobeerd

En Radicalz ik gebruik geen samples

Attachments

• Kicktest 2.mp3
    816,5 KB · Bekeken: 121
Kaphaak,

waar is je laag?........voel nauwlijks bass.

ben idd nog wat aan het klote met de laag. Misschien een andere synth, gebruik nu 3xosc maar kan de goede hoogte niet vinden :(. post later wel wat beters :P. ik gebruik geen junglist alles met 3xosc.

Zit nu niet achter de laptop dus hier het beloofde.

Attachments

• Builde - Her voice (kaphaak Kick).mp3
    1.023,5 KB · Bekeken: 121
  • KaphaakKick.mp3
    263,3 KB · Bekeken: 119
Ik maak mij sub meestal zonder punch msschien proberen??

Het klinkt nog helemaal niet lekker in de oren Purno.
Je kick/bass zie ik nu ook meer als 2 losse elementen.
Ik kan duidelijk de scheiding ertussen horen en dat is niet de bedoeling.

----------------

Ik ben de laatste tijd lekker op gang met kicks, ben bezig met een massive mashup van early tracks onder kicks van mij.

Alvast 1 kickje:
http://www.speedyshare.com/288589341.html

Het klinkt nog helemaal niet lekker in de oren Purno.
Je kick/bass zie ik nu ook meer als 2 losse elementen.
Ik kan duidelijk de scheiding ertussen horen en dat is niet de bedoeling.

----------------

Ik ben de laatste tijd lekker op gang met kicks, ben bezig met een massive mashup van early tracks onder kicks van mij.

Alvast 1 kickje:
http://www.speedyshare.com/288589341.html

Precies, dat is dus mijn probleem. Ik ben een beetje aan het spelen met de volume timing, maar nu klinkt het alsof er 2 dingen op elkaar liggen, in plaats van dat het blend.

Waar maak je je midrange mee? Ik maak alles met 3xOSC, de tok, de staart, alles.

Heb je verder ook nog advies voor mij?

Koppig dat ik ben, geef ik niet op...

Ik heb nu toch maar eens de midrange goed onder handen genomen. En mijn gevoel had gelijk, de midrange zorgt voor de extra punch. Waardoor de Tok niet los komt te staan van de bass. Dit zorgt voor een betere blend. Tevreden ben ik nog lang niet, ik moet de tok nog even wat cutten, filteren en EQ'en. Wel komt het meer in de richting, nietwaar?

Bekijk bijlage bass_hard4.wav

Ik heb overigens iets zeer irritants, iedere keer begint FL te kraken en klinkt het voor geen meter. Ik moet het iedere keer exporteren om het te kunnen beluisteren...

Wat is er mis? 't Lijkt mij namelijk niet dat dit hoort.
Zodra ik het exporteer, klinkt alles namelijk prima! (zonder kraken)

Even gegoogled, maar het schijnt aan de driver te liggen? Ik moet Asio4all v2 gebruiken ipv windows primary device driver bij sound options in FL? Zodra ik dat doe, krijg ik geen gehoor meer!
Wat ik al gedaan heb:

Reset FL settings.

Alle midi output uitgezet, dit moet omdat ASIO4all alle access vereist... Nog steeds geen geluid, wat kan ik nog doen?

Laatst gewijzigd:
ik heb de kicks eens een beetje zitten luisteren, ik weet niet of ik het goed hoor maar het lijkt of de lage tonen zijn overstuurd en dat ze elkaar soms overlappen.

Ik maak de sublaag wél met aan attack maar een hele kleine, je moet namelijk wel horen wanneer de volgende kick begint; je krijgt anders zo een lange bass ''strook'' met alleen een punch die aangeeft dat je volgende kick aan de gang is.

Bovendien laat ik de lage tonen helemaal apart; dus alléén sub.

Attachments

• Testones.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 128
oja ff nog iets kleins wat ik hoorde bij kaphaak met die musical revolution. Je hebt 2 ritmes in hardstyle (tenminste meestal) en dat is dat ''hoem pa hoem pa''. En het standaard 1/4 maat.

Als je je percussie daar ook niet op afstemt klinkt dat heel onnatuurlijk.

Ik zal een (meest slecht) voorbeeld posten in chronologische volgerde met:

1. 1/4 maat
2. hoempa hoempa (weet ff zo snel niet wat voor soort maat dat is)
3. een mix van die 2 (wat onnatuurlijk klinkt)

Attachments

• RYthm.mp3
    541,9 KB · Bekeken: 96
Back