Varierende Hardstyle Bassdrum

jep de afmixing is niet het je van het. Zorg dat je bijna nooit in het rood komt met je geluiden. Je synth staat veeeeeel te hard. en je kick ook. Beter dat je het volume van je koptelefoon/boxen omhoog zet, en het volume in fl wat lager

aangezien die spacer blijkbaar een geliefd nrtje is, heb ik ook ff poging gewaagd.

Synth = predator, z3ta, magnus choir
Kick = sub - hydra
midkick - microtonic en camelphat + eq

punch uit microtonic door camelphat

ps: purno je slaat je tracks op met 160 kb/s, ik raad je 320 kb/s aan + alles op hoog als je gaat renderen. Hoe beter de kwaliteit, hoe beter het klinkt :mega:

Attachments

• speesend.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 107
hmm.. ik ben een hele tijd bezig geweest om een beetje zo een punch als die van jou met microtonic te maken. Maar als ik de decay heel kort en een snelle attack houd dan klinkt het gewoon niet echt lekker.

Uiteindelijk maar een sample verkracht voor de punch en ook de midbass scheur weggelaten. Subbass gemaakt met hydra.
Ik heb sowieso moeite met die korte holle distorted punches

toch de uitkomst van mn probeersel maar even posten;

Attachments

• kicktest.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 112
jep de afmixing is niet het je van het. Zorg dat je bijna nooit in het rood komt met je geluiden. Je synth staat veeeeeel te hard. en je kick ook. Beter dat je het volume van je koptelefoon/boxen omhoog zet, en het volume in fl wat lager

aangezien die spacer blijkbaar een geliefd nrtje is, heb ik ook ff poging gewaagd.

Synth = predator, z3ta, magnus choir
Kick = sub - hydra
midkick - microtonic en camelphat + eq

punch uit microtonic door camelphat

ps: purno je slaat je tracks op met 160 kb/s, ik raad je 320 kb/s aan + alles op hoog als je gaat renderen. Hoe beter de kwaliteit, hoe beter het klinkt :mega:

Ja, klopt, afmixing heb ik vrij weinig aan gedaan. Maar zelfs met afmixing klinkt de kick niet lekker. Ik moet even mijn eigen draai vinden, eigen soort kick, maar tot dusver klinkt dat nog niet lekker. Ik denk altijd, als ik nummers hoor van noisecontrollers enzo, jaaaa, noisecontrollers kraakt lekker, headhunterz heeft mooie diepe bass en frontliner klapt er nice in, daar moet ik een mengeling van hebben, maar helaas gaat 't niet zo :P

Mijn kick klinken nog teveel teveel als een veer, zoiets als poooiiiiong (lastig uit te leggen) en dat vind ik niet mooi. De kick die je bij spacer gemaakt hebt klinkt nice, maar past er niet echt bij, vanwege de NC/siebzehn stijl :P

hmm.. ik ben een hele tijd bezig geweest om een beetje zo een punch als die van jou met microtonic te maken. Maar als ik de decay heel kort en een snelle attack houd dan klinkt het gewoon niet echt lekker.

Uiteindelijk maar een sample verkracht voor de punch en ook de midbass scheur weggelaten. Subbass gemaakt met hydra.
Ik heb sowieso moeite met die korte holle distorted punches

toch de uitkomst van mn probeersel maar even posten;

Euhm, iets teveel reverb naar mijn mening. Ikzelf bak er niets van met microtonic, en gebruik junglist (oude hydra), vind ik wel een fijne plugin.

Bij jou klinkt het alsof de sub en midbase elkaar overlapt, en je een stukje mid mist, die er direct in klapt, ook heb je BPM nog niet verhoogd? (not sure)

Mijn probeersel, zelfde kick siebzehn, eigenlijk best snel gemaakt en even wat meer op de afmixing gelet (synth daar gelaten), het geheel klinkt al wel beter, maar de kick is nog zwaar k*t.

Geen distortion
Bekijk bijlage full_kick_22_spacer.mp3

Alleen de kicks (staan nog te hard)
Bekijk bijlage full_kick_22_spacer_kicksonly.mp3

Iets meer afwerking
Bekijk bijlage full_kick_22_spacer_balanced.mp3

eej Purno je bas transponeert niet lekker en de bas overheerst had ook een probleem met mijn bas sectie heb nu een nieuwe synth ervoor gebruikt de voyager en die bevalt goed :D

Attachments

• hardstyle1 snipp.mp3
    1 MB · Bekeken: 108
eej Purno je bas transponeert niet lekker en de bas overheerst had ook een probleem met mijn bas sectie heb nu een nieuwe synth ervoor gebruikt de voyager en die bevalt goed :D

Bas staat nog steeds te hard? Damn it, dan heeft iedereen in mijn omgeving toch gelijk, ik word doof. Ik hoor bij mijn eigen probeersel namelijk geen bass :P

Die kan ik ook wel even proberen. Thanks voor de tip.

Lekkerste kick zit hierin, naar mijn mening:
YouTube - Decibel Outdoor trailer 2009

Ik verwacht jullie daar allemaal overigens :D

Laatst gewijzigd:
Ik zou zeggen kijk vooral uit met je gehoor. Blijf absoluut uit de gevarenzone, een vervelende piep die nooit meer weg gaat kan het gevolg zijn. Er is zelfs iemand die er een eind aan heeft gemaakt vanwege de piep. knettergek word je ervan..

Dus ge zijt gewaarschuwd.. :engel:

Verder vind ik het wel heel gaaf zo'n hele thread over de kicks.. ik zal eens proberen iets van mij te posten binnenkort.. bedankt voor alle info zover.

Die kick lijkt echt heel veel op noisecontrollers. Toch is het van frontliner. Misschien dezelfde studio?

Bij CTRL.ALT.DEL hoor je het goed, persoonlijk ben ik niet zo'n fan van deze kick.

YouTube - The Beholder & Max Enforcer - Be Amazed (Hardbass 2009 Anthem)

en dan vooral bij 0:19 seconden 8)

dat zijn de kicks waar ik van hou;)

Als je met metaal op metaal met een houten onderlaag slaat krijg je hetzelfde :okdan:
Just kidding, is wel leuke kick en je slaagt er goed in dezelfde stijl te hebben.

Klopt, iedereen vindt de kick op NC lijken, heeft 't ook wel wat van weg... Maar NC pitched iets lager en die van Frontliner klapt er harder in.

Een kick van mij met een shreek-like screech erbij :) Positief of negatief commentaar wordt gewaardeerd :okdan:

Attachments

• PUNCH - kick synthforum.mp3
    2 MB · Bekeken: 106
op mijn laptop lijkt het meer op een darkraver/jumpstyle kick. maar ik zal hem vanavond eens via de monitoren beluisteren..

klinkt wel dope, alleen nu nog pitchen :) daar zit vaak de moeilijkheid in

ff samplen dan :D

Haha :D

Een kick van mij met een shreek-like screech erbij :) Positief of negatief commentaar wordt gewaardeerd :okdan:

Ik vind de kick vet klinken, de screech vind ik niets (ook in shreek niet) :P

Toch klinkt 't om de 1 of andere reden niet helemaal als een hardstyle kick. Maar dat boeit niet, ik vind 'm vet :)

Gelukkig voor jullie gaan jullie eventjes geen kicks meer van mij horen. Ik wilde Windows XP installeren, naast Windows 7. Nu heb ik 'm er per ongeluk overheen geïnstalleerd :P

Wat heb je gebruikt voor de kick?

Microtonic/Hydra/Junglist?

En daaroverheen camelphat, eq, buzzeffect en compressor?

Verder nog claps en snares? Wat heb je daarmee gedaan?

Na alles opnieuw geinstalleerd te hebben is mijn geluidskaart dood en mijn headset ook, way to go!

Ik kan dus niet met zekerheid zeggen hoe dit klinkt, maar just let me know.

Zit er nog steeds teveel bass in?
En oh, de ASIO4all driver werkt eindelijk, echter wanneer ik mijn stukje ga exporten, krijg ik geen geluid :p Dan moet ik eerst de primary sound driver selecteren en dan pas krijg ik geluid. What's wrong?

Bekijk bijlage kick_05_attackagain.mp3

ik denk dat je expres niet hebt gepitched?

Ik vind de lage tonen wel ok, alleen de rest van de kick klinkt wat onnatuurlijk..

Haha, dat heb je snel door. Ik liep telkens te klooien met het pitchen, terwijl ik zonder instructies niet eens een goede kick kon maken. Eerst dus maar eens leren een goede kick te maken, dan pitchen.

Wat bedoel je overigens met onnatuurlijk? Het ritme? Het geluid van de kick? De aansluiting? Het kraken?

Back