Zij posten het hier zodat ze tips kunnen krijgen van andere mensen en zichzelf zo verder te helpen. Je kunt ze beter vertellen welke specifieke dingen er veranderd moeten worden aan hun ''kant noch wal'' kicks, dan kunnen ze er wat mee 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ik gaf toch al een tip, koop goeie monitoren.. Als je die hebt gaat alles vanzelf, lowcut je punch flink en laat een rond basje (sinusje) je laag bepalen.. Voeg een basslijn toe.. En eq en compress je punch en laag appart.. Daarna kick opslaan en wederom eq-en (+ wellicht compresseren), en limiteren kan vaak helpen om je kick meer 1 te laten worden.. Je kunt eventueel sidechaining toepassen.. Voila
Edit: dit had jij ze ook al lang kunnen vertellen hoor, jij geeft ook geen denderende tips

Op zich klinkt hij niet verkeerd.
Vind het wel goed klinken, alleen dat stukje met die andere kick/sample erbij niet.welke klinkt het best en wat kan daar nog verbeterd worden?
hier heb ik een voorbeeldje
Ik heb ook nog ff stukje gemaakt, nu ''ctrl alt delete''.
De kraak kan nog wat beter, ben er nog mee bezig![]()

@ purno
Op zich wel lekker, en de pro's die pitchen wel laag idd maar gebruik wat minder bass. Anders druk je dalijk alles weg als je alleen maar sub gebruiktOp zich klinkt hij niet verkeerd.
Vind het wel goed klinken, alleen dat stukje met die andere kick/sample erbij niet.
Ik heb ook nog ff stukje gemaakt, nu ''ctrl alt delete''.
De kraak kan nog wat beter, ben er nog mee bezig![]()
heb hier de kick los.
Sub = Hydra
Kraak=Sylenth1(een of andere drum preset wat aangepast) en kamelenvet erover

de kick klinkt niet verkeerd, er mag wel wat meer punch in en misschien de kraak nog wat harder. Er is alleen een probleem; hij is vals, je pitched verkeerd of je bass is niet goed afgesteld. Wel belangrijk dat dat even veranderd![]()

Kan aan mij liggen maar volgens pitch je nogsteeds vals en hij's niet zwaar genoeg (te hoge bass)
Bass = TalElek7ro
Kick = Vanguard
Kraak = Vanguard
Punch = Vanguard + claps + snares
PS: Ik vind vanguard echt een top vst...
Door de vangaurd , ff samplen en mono spelen
Ik heb net je comments toegepast, zoiets?
Ik had net inderdaad mijn sub iets te hoog gepitched waardoor het vals klonk wanneer de kraak ook zijn hoogste punt bereikte. Dit vind ik persoonlijk net weer wat te laag gepitched...

Wat maakt het uit dat mijn kick stereo is? Dat is iets dat ik nooit begrepen hebJe kick is stereoDoor de vangaurd , ff samplen en mono spelen
![]()

Ben ik het mee eens, ik vind het nergens op lijken, maar 't klinkt wel leuk denk ik. Beetje metal ofzo, het klinkt niet als een jump kick, jump kicks zijn net wat korter en minder krachtig.Vind het eig helemaal niet rauw & hardstyle klinken...
Klinkt eerder als een jumpstylekick met wat moves in de bassline รก la Hardstyle![]()
het klinkt niet als een jump kick, jump kicks zijn net wat korter en minder krachtig.
) kick

) en was het al beetje verleerd om niet te hard te oversturen etc...Ik heb getracht het iets rauwer voor je te maken... Op sommige toonhoogtes lukt dat wel redelijk, op andere weer totaal niet.
Bekijk bijlage 51395
Haha, Ik draai het al jaren en heb wel genoeg vinyl's liggen met kicks en bass. Die klinken ong zoals jouw(deze dan) kick
En hardere kicks zitte er ook wel tussen , zeker als die uit je vanguard!
Niet rot bedoeld ofzo maar vind het wat digitaal en lief klinken.
Maargoed, sinds ik dit topic ben beginnen lezen krijg ik zin om nog meer hardstyle te maken.Heb lange tijd enkel hardcore gemaakt (nu nog grotendeels
) en was het al beetje verleerd om niet te hard te oversturen etc...
Hier een kleine bassline.Bekijk bijlage 51396
Punch & kick: Microtonic
Kraak? : ook microtonic
Sub: Hydra

Haha, Ik draai het al jaren en heb wel genoeg vinyl's liggen met kicks en bass. Die klinken ong zoals jouw(deze dan) kick
En hardere kicks zitte er ook wel tussen , zeker als die uit je vanguard!
Niet rot bedoeld ofzo maar vind het wat digitaal en lief klinken.
Maargoed, sinds ik dit topic ben beginnen lezen krijg ik zin om nog meer hardstyle te maken.Heb lange tijd enkel hardcore gemaakt (nu nog grotendeels
) en was het al beetje verleerd om niet te hard te oversturen etc...
Hier een kleine bassline.Bekijk bijlage 51396
Punch & kick: Microtonic
Kraak? : ook microtonic
Sub: Hydra