Varierende Hardstyle Bassdrum

Zij posten het hier zodat ze tips kunnen krijgen van andere mensen en zichzelf zo verder te helpen. Je kunt ze beter vertellen welke specifieke dingen er veranderd moeten worden aan hun ''kant noch wal'' kicks, dan kunnen ze er wat mee :D

Ik gaf toch al een tip, koop goeie monitoren.. Als je die hebt gaat alles vanzelf, lowcut je punch flink en laat een rond basje (sinusje) je laag bepalen.. Voeg een basslijn toe.. En eq en compress je punch en laag appart.. Daarna kick opslaan en wederom eq-en (+ wellicht compresseren), en limiteren kan vaak helpen om je kick meer 1 te laten worden.. Je kunt eventueel sidechaining toepassen.. Voila

Edit: dit had jij ze ook al lang kunnen vertellen hoor, jij geeft ook geen denderende tips

Jouw tip om goede monitoren te kopen is al 100 keer gegeven op dit forum. Daarnaast is je tip over eq en compressie ook oud nieuws. Siebzehn daarentegen is hier elke keer actief bezig om hen concrete tips te geven, voorbeeldsamples te maken en dergelijke. Dus als jij na 4 onzin posts op dit forum gaat zeggen dat hij ook geen denderende tips geeft ben je niet helemaal lekker denk ik. Daarnaast heb je hier 1 snippet gepost die het niveau van de posters in dit topic zeker niet overstijgt.

Ik ben verder gaan bouwen op mijn vorige kick, nu heb ik 3 verschillende.

Alle 3 kun je beluisteren in dit fragment, welke klinkt het best en wat kan daar nog verbeterd worden?

Mijn sub vindt de laatste het leukst, mijn buren wat minder denk ik :D

Bekijk bijlage kick_96.mp3

[EDIT]

Ik luister nu even een paar kickjes van het forum en van de pro's... Zij hebben eigenlijk helemaal niet zoveel laag, dat valt best tegen. Ik denk dat wij teveel laag gebruiken, waardoor het de punch gaat onderdrukken en je de klap niet meer hoort. Ga ik vanacht wel eventjes proberen :D

Laatst gewijzigd:
hey purno je bent goed in de buurd.:okdan:
meschien de mid bass met de kraak nog iets rauwer maken.
probeer de sub en de kraak is wat lager te pitchen dan klink t nog zwaarder.
hier heb ik een voorbeeldje

Attachments

• voorbeeld + intro.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 107
@ purno

Op zich wel lekker, en de pro's die pitchen wel laag idd maar gebruik wat minder bass. Anders druk je dalijk alles weg als je alleen maar sub gebruikt ;) Op zich klinkt hij niet verkeerd.

@ Yellow
Die kick zit wel lekker, alleen hoor ik soms wat gerommel in het laag? Heb je misschien per ongeluk ook een andere sample aangeslagen die er niet in thuis hoort?

Ik heb ook nog ff stukje gemaakt, nu ''ctrl alt delete''.

De kraak kan nog wat beter, ben er nog mee bezig ;)

Attachments

• kont rol alt del.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 132
welke klinkt het best en wat kan daar nog verbeterd worden?
Vind het wel goed klinken, alleen dat stukje met die andere kick/sample erbij niet.

hier heb ik een voorbeeldje

Je kick vind ik lekker, je bass vind ik maar niks. Kwestie van smaak mss maarja...

Mooie melo & synth! Mijn synth's voor hardstyle klinken altijd iets te braaf:engel:
Kick is wel lekker , bass ook. Mss nog wat meer punch? dan knalt em net iets beter :eureka:

@ purno

Op zich wel lekker, en de pro's die pitchen wel laag idd maar gebruik wat minder bass. Anders druk je dalijk alles weg als je alleen maar sub gebruikt ;) Op zich klinkt hij niet verkeerd.
Vind het wel goed klinken, alleen dat stukje met die andere kick/sample erbij niet.

Yes, ben ik het mee eens. Ik had vandaag de spacer melo eronder gezet, zie hier. (alles staat nog iets te hard gemasterd, in FL klonk het goed, toen ik het exporteerde te hard (verschillende drivers) ).
Bekijk bijlage kick_98_2.mp3

Het lijkt alsof de sub een beetje pieuw pieuw geluiden gaat maken. Ik had de sub al zachter gezet en minder constant.

Vanavond ga ik dat even veranderen, ik zet de sub iets harder en pitch iets lager...

heb hier de kick los.

Sub = Hydra
Kraak=Sylenth1(een of andere drum preset wat aangepast) en kamelenvet erover

Hmm, anders dan ik van je gewend bent, maar ik vind 't lekker klinken. Ik hoor al een synth met een electric guitar tintje erbij, lekker melootje waarbij de kick veel gepitched wordt zoals in het begin van je fragment. :D

Ik heb mijn kraak iets aangepast, ik vond de lichte kraak niet mooi passen bij de synth, dus voor een zwaardere rauwere kraak, hierdoor lijkt het wel alsof de kicks wat trager gaan.

Bekijk bijlage kick_99_2.mp3

de kick klinkt niet verkeerd, er mag wel wat meer punch in en misschien de kraak nog wat harder. Er is alleen een probleem; hij is vals, je pitched verkeerd of je bass is niet goed afgesteld. Wel belangrijk dat dat even veranderd :P

de kick klinkt niet verkeerd, er mag wel wat meer punch in en misschien de kraak nog wat harder. Er is alleen een probleem; hij is vals, je pitched verkeerd of je bass is niet goed afgesteld. Wel belangrijk dat dat even veranderd :P

True, gisteren hoorde ik het niet. Vandaag wel. Raar toch altijd, als ik iets net gemaakt heb, denk ik "oh, klinkt best leuk". Wacht ik even en luister ik het nog een keer, vind ik het vaak niets.

Ik ben maar eens helemaal opnieuw begonnen vanuit 0 zonder te grijpen naar mijn punches, kraak en/of sub.

Het is wel een vage kick geworden, maar goed. Wat vinden jullie ervan?
Bass = TalElek7ro
Kick = Vanguard
Kraak = Vanguard
Punch = Vanguard + claps + snares

Ik heb zomaar eens iets anders gebruikt dan 3xOSC :D

Bekijk bijlage kick_101.mp3

[EDIT]
BPM staat iets te laag...

PS: Ik vind vanguard echt een top vst...

Kan aan mij liggen maar volgens pitch je nogsteeds vals en hij's niet zwaar genoeg (te hoge bass)

Bass = TalElek7ro
Kick = Vanguard
Kraak = Vanguard
Punch = Vanguard + claps + snares

PS: Ik vind vanguard echt een top vst...

Je kick is stereo:D Door de vangaurd , ff samplen en mono spelen;)

Ik heb net je comments toegepast, zoiets?
Ik had net inderdaad mijn sub iets te hoog gepitched waardoor het vals klonk wanneer de kraak ook zijn hoogste punt bereikte. Dit vind ik persoonlijk net weer wat te laag gepitched...

Vind het eig helemaal niet rauw & hardstyle klinken...
Klinkt eerder als een jumpstylekick met wat moves in de bassline รก la Hardstyle:D

Je kick is stereo:D Door de vangaurd , ff samplen en mono spelen;)
Wat maakt het uit dat mijn kick stereo is? Dat is iets dat ik nooit begrepen heb :P

Vind het eig helemaal niet rauw & hardstyle klinken...
Klinkt eerder als een jumpstylekick met wat moves in de bassline รก la Hardstyle:D
Ben ik het mee eens, ik vind het nergens op lijken, maar 't klinkt wel leuk denk ik. Beetje metal ofzo, het klinkt niet als een jump kick, jump kicks zijn net wat korter en minder krachtig.

Het geluid vind ik wel rauw, maar niet hardstyle indeed...

Ik heb getracht het iets rauwer voor je te maken... Op sommige toonhoogtes lukt dat wel redelijk, op andere weer totaal niet.

Bekijk bijlage kick_103.mp3

het klinkt niet als een jump kick, jump kicks zijn net wat korter en minder krachtig.

Haha, Ik draai het al jaren en heb wel genoeg vinyl's liggen met kicks en bass. Die klinken ong zoals jouw(deze dan;)) kick:D
En hardere kicks zitte er ook wel tussen , zeker als die uit je vanguard!
Niet rot bedoeld ofzo maar vind het wat digitaal en lief klinken.:D

Maargoed, sinds ik dit topic ben beginnen lezen krijg ik zin om nog meer hardstyle te maken.:okdan: Heb lange tijd enkel hardcore gemaakt (nu nog grotendeels:D) en was het al beetje verleerd om niet te hard te oversturen etc...
Hier een kleine bassline.Bekijk bijlage kick&bass v1.mp3

Punch & kick: Microtonic
Kraak? : ook microtonic
Sub: Hydra

Haha, Ik draai het al jaren en heb wel genoeg vinyl's liggen met kicks en bass. Die klinken ong zoals jouw(deze dan;)) kick:D

Maargoed, sinds ik dit topic ben beginnen lezen krijg ik zin om nog meer hardstyle te maken.:okdan: Heb lange tijd enkel hardcore gemaakt (nu nog grotendeels:D) en was het al beetje verleerd om niet te hard te oversturen etc...
Hier een kleine bassline.Bekijk bijlage 51396

Okay okay, duidelijk. Ik ga zo je kick nog eens even een paar keer beluisteren :)

http://www.wamdevelopment.nl/sounds/Noisecontrollers@Defqon.1_2009_Odyssee.mp3

Vabaf 7:20, gruwelijk hoe NC dat doet en hoe die kick klinkt, echt prachtig gewoon (kwaliteit is beetje bagger).

Hier een kleine bassline.Bekijk bijlage 51396

Al aardige punch zit er in, dat diehieuw geluid (veer die terugspringt lijkt 't), vind ik niet echt wat. Maar dat is smaak. Ook mag het iets rauwer.

Ik heb mijn kick iets opgeschoond, netjes gefilterd, ruis eruit. Ik heb de punch iets gewijzigd, transient erover heen, een tok bij in gezet, kraak nog iets verandert. Het klinkt al beter vind ik, maar nog steeds niet als 1 geheel, de bass laag moet iets veranderen. De pok van de bass (zit natuurlijk een hele lichte in) heeft een andere timing dan de rest.

De kick tokt wel aardig denk ik zo... Comments altijd meer dan welkom!

Bekijk bijlage kick_104_extra_punch.mp3

Back