Varierende Hardstyle Bassdrum

Radicalz + Aftersho-q lekker op weg mannen! :)

Synth vind ik wel grappig, inderdaad een keer wat anders, maar mag wat voller en harder naar mijn mening.

Ik heb ook voor het eerst eens naar iets toegewerkt in plaats van kick+melo :)

Check maar eens:

Elke vorm van feedback is welkom ;)

hey, nieuw hier :)

Heb wat gemaakt wil even checken wat jullie ervan vinden en miss tips kunnen geven.

Met de mix zelf ben ik nog niet serieus begonen.

Bekijk bijlage 52462

Snare in het begin mag naar mijn idee harder.
Soms heb ik het idee dat het plucked geluidje echt een paar miliseconden achterloop, geen idee of nog meer mensen hier last van hebben. Kan ook door mijn slechte gehoor komen, van alle studio uren :P

Heb wel het idee dat het ergens naartoe opbouwd, alhoewel het niet echt mijn stijl is.
Die synth die er bijkomt op 2:18 klinkt wel leuk naar mijn idee. mag alleen wat voller. Misschien wat meer laag toevoegen, doet soms wonderen.

Kicks zijn denk ik samples? of niet. Aangezien de baslijn bij de Melodie op het eind niet helemaal 100% goed staat. Als je zelf kicks maakt vanaf het begin is het veel gemakkelijker om een correcte baslijn te maken aangezien je dan alleen noten aan hoeft te geven. Met samples werk je met Pitch, hierdoor wijkt dit al snel af van de gewone notenbalk.

Misschien kun je er iets mee.
Het is niet mijn stijl, maar ik vind het zeker geen slecht begin. *D

Heb wat gemaakt wil even checken wat jullie ervan vinden en miss tips kunnen geven.

Met de mix zelf ben ik nog niet serieus begonen.

Bekijk bijlage 52462

Klinkt leuk, de kick klapt lekker en klinkt goed. Echter wanneer je pitcht lijkt het alsof het een sample is, aangezien de kick trager wordt wanneer je lager pitcht... Toch klinkt het wel lekker!

ja de kick is ook een sample, teminste zijn meerdere samples samen tot 1 gebracht het is niet zo dat ik een sample heb gedownload en die maar gebruikt heb maar daarom klopt dat idd niet. Maar met de info in deze topic ga ik werken aan een betere kick :D

THNX voor de feedback voor zover, ik ga er aan werken! Nog meer mensen feedback of kritiek hoor het graag :)!

Aftersho-q lekker op weg mannen! :)

Ik heb ook voor het eerst eens naar iets toegewerkt in plaats van kick+melo :)

Niet slecht purno , eindelijk iets wat op een track begint te lijken.:okdan:
Synth mag wel ietsje voller naar mijn mening.;)

Is zeker een begin , vind alleen je melo wat simpel. Wat meer noten zouden al groot verschil geven. ;)
De kick is al vaker gehoord , niet slecht fzo maar probeer wat nieuws.:D
Vind ook dat je wat meer effecten , edit's etc in je kick-lijn mag zetten. Is allemaal wat standaard.:P En daar word ik niet zo vrolijk van whaaaa...:W

Heb hier nog men revival x remix liggen. Stuur ze toch niet op dus jullie mogen wel keertje luisteren.:mega:

Attachments

• previewtje revival x v1.mp3
    5 MB · Bekeken: 105
Toch maar niet opsturen :)
Ik zal eens luisteren

EDIT: Kick in de Mid-Intro mag wel wat punchier zeg maar :)
Die screeches vind ik wel altijd leuk. Main-lead is een beetje kaal en zacht.
En de punch in de kick is naar mijn idee ook iets te soft.
Kan ook door het afmixxen komen. Ik denk dat ik er nog wel veel van recht zou kunnent trekken.
Maar een goede basis is natuurlijk altijd beter.

Ik ben nu nog bezig met mijn Intro en Outro van Memento, heb even geen inspiratie om het te maken :) ben ook met andere dingen bezig vandaar.
Maar ik zal er binnenkort weer eens aan beginnen. Het moet toch een keer af

EDIT: Kick in de Mid-Intro mag wel wat punchier zeg maar :)
Die screeches vind ik wel altijd leuk. Main-lead is een beetje kaal en zacht.
En de punch in de kick is naar mijn idee ook iets te soft.
Kan ook door het afmixxen komen. Ik denk dat ik er nog wel veel van recht zou kunnent trekken.
Maar een goede basis is natuurlijk altijd beter.

Ja , heb echt problemen met punch te behouden. Zeker vanaf ik men bass er in wil mixen...Volgens mij cut ik teveel laag weg uit de punch.
Men sub is ong 30-60hz , men punch/kick vanaf 62hz met boost op 100-120hz. Heb al uren naar de analyzer aan het kijken geweest maar zonder enig succes. Vind het probleem gwn niet , ze vullen elkaar mooi aan qua frequenties en ligge elkaar niet in de weg.:D
Iemand die me mss kan helpen? Hier heb ik sample van de sub...
Er staat en volume enveloppe op om hem zeg maar te laten ''opkomen''.

Ik hoor het wel! :mega:

Attachments

• Bass sample enveloppe.wav
    285,2 KB · Bekeken: 109
Ik gebruik altijd sidechaining. De Peak van mijn Punch regelt dan het volume van mijn Bass. Hierdoor lopen ze geleidelijk in elkaar over en krijg je ook minder snel verkeerde overlap.
Ik cut mijn subbass altijd op 100HZ voor de rest hoef ik nauwelijks te letten op interventie met andere kanalen, dit komt voornamelijk door die sidechaining die loopt.
Als je werkt met FL Studio kan ik het wel uitleggen. Maar je werkt met Cubase of niet? Misschien weet je trouwens al wel hoe sidechaining werkt.
Zo doe ik het in ieder geval. Misschien werkt het voor jouw ook *D

Succes in ieder geval. Als je nog vragen hebt dan zie ik ze wel verschijnen.

Ik gebruik altijd sidechaining. De Peak van mijn Punch regelt dan het volume van mijn Bass. Hierdoor lopen ze geleidelijk in elkaar over en krijg je ook minder snel verkeerde overlap.
Ik cut mijn subbass altijd op 100HZ voor de rest hoef ik nauwelijks te letten op interventie met andere kanalen, dit komt voornamelijk door die sidechaining die loopt.
Als je werkt met FL Studio kan ik het wel uitleggen. Maar je werkt met Cubase of niet? Misschien weet je trouwens al wel hoe sidechaining werkt.

Ik ben wel benieuwd naar sidechaining in FL :) Als je de tijd+zin hebt, zou je het best mogen uit leggen :)

Ik weet wel ongeveer hoe het werkt maar ik gebruik niet graag compressie. Weet niet wrm maar gebruik het gwn bijna nooit.:D
Mss toch maar eens proberen , lichte compressie dan maar. Als het helpt wrm niet??:P

In iedergeval , thx!

ff wat verbeteringen door gevoert

Attachments

• lets get ready.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 99
Ik weet wel ongeveer hoe het werkt maar ik gebruik niet graag compressie. Weet niet wrm maar gebruik het gwn bijna nooit.:D
Mss toch maar eens proberen , lichte compressie dan maar. Als het helpt wrm niet??:P

In iedergeval , thx!

Ik gebruik de Side-Chaining niet op mijn compressie maar op mijn volume. Veel mensen gebruiken Side-Chained Compression, maar de Side-Chaining die ik gebruik is anders. Die gaat regelt namelijk het volume en niet de compressie.

Ik zal het straks uitleggen voor je Purno, ik ben nu op het werk. En ik denk dat ik er plaatjes bij moet gebruiken. En jammer genoeg heb ik geen FL Studio op mijn werk *D, anders zou er niet veel van werk komen ben ik bang.

Ik zal even noteren wat ik me kan herinneren zo uit mijn hoofd: (Voor mijn gevoel is het redelijk gelukt en moet je er wel uitkomen zo :) )

In grote lijnen is het als volgt. Je gebruikt de Fruity Peak Controller op je Punch. Deze houd bij hoe de volume van je Punch eruitziet. Deze "Pieken" (vandaar de Peak Controller) kunnen gebruikt worden om dingen te beïnvloeden, zoals bijvoorbeeld het volume van een ander kanaal op de Inverted manier. Dit wil zeggen dat wanneer de Punch hard is, dan word het volume van de Bass zachter. Dit loopt vloeiend in elkaar over voor optimaal volume.
Als je deze peak controller op je Punch hebt gezet bij effecten. Dan moet je het Mute knoptje rechtsonder uit zetten anders hoor je de Punch niet meer. Vervolgens selecteer je in de mixxer de volumeregelaar van het kanaal waar je Bass op zit. Hier doe je rechtse klik op en je selecteerd. Link to Controller als ik me niet vergis. Daarna kies je bij Internal controller de Peak controller - Peak. Bij mapping formula kies je Inverted. Hierna klik je op Accept.
Nu beïnvloed het volume van je Punch het volume van je Bass op een omgekeerde manier. Je kunt hiermee spelen door de Peak Controller te selecteren en te spelen met de bovenste paar knoppen.
De onderste hebben geen invloed omdat je bij Internal Controller hebt gekozen voor Peak. Als je Peak + LFO kiest hebben de onderste knoppen ook invloed, dit gebruik ik echter nooit.

Ik heb het gevoel dat het redelijk klopt wat ik typ zo uit mijn hoofd *D
Ik zal hem nog even reviseren zodra ik thuis ben. Maar in ieder geval veel succes ermee, en als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel. Misschien heeft iemand anders ook nog tips voor je. :koffie:

:okdan: Mooi uitgelegd , alleen k*t van FL.:D

Heb ook wat sidechainen gedaan op die memento remix.
Heb voorbeeld gemaakt , om de 8beats springt de andere op.
1st 8 met sidechainen , 2de 8 zonder , 3e 8 met , .......

:D Je hoort duidelijk verschil , maar niet hoe ik het wou eigelijk.

Attachments

• sidechain.mp3
    759,8 KB · Bekeken: 104
Ik heb niet geluisterd, ik zit nog op het werk :gaap:
Maar wat wil je precies bereiken?

Misschien kan ik je zo op de gok helpen :)

Maar wat wil je precies bereiken?

Misschien kan ik je zo op de gok helpen :)

Dat men bass & kick mooi op elkaar volgens zoals jij zei.
Heb fl 8 nog eens geopend , gedaan wat jij zei en dat werkt wel.:okdan:
Vind het alleeen k*t dat ik het in cubase niet echt kan vinden.:stupid

Sorry dat ik niks van Cubase weet, anders had ik je geholpen :)
Je zou ook nog FL Studio als plugin in Cubase kunnen gebruiken voor alleen je Kicks. Misschien een beetje omslachtig aangezien je dit ook met Cubase kunt doen, maar misschien een tijdelijke optie. Succes in ieder geval :okdan:

Thanks voor je uitleg RvH, heeft mij heel erg geholpen! Mijn kicks klinken nu stukken beter als 1 geheel :D Ik probeer een beetje een eigen stijl te krijgen. Ik denk dat het ongeveer zoiets wordt.
Wat vinden jullie ervan?

Commentaar is altijd welkom!

Attachments

• song_06_clean_kickedit2_2.mp3
    255,2 KB · Bekeken: 86
Back