Varierende Hardstyle Bassdrum

hey guys ik ben weer eens bezig geweest en wel tevreden met de kick waar ik al zo lang op zit :)

ps: let niet op de compositie, het is een aaneensluiting van probeersels :)

jaaaa heeyyy !!

Ja heyyy..! :P

Je bent weer 's lekker creatief bezig hehe, klinkt leuk, gebeurd veel :)

De kicks over t algemeen missen wel power, vind ik..

Leuk gedaan wel :okdan:

Ik ben iets verder gaan borduren op m'n laatste kick, die is doordat cubase zonodig moest crashen een beetje veranderd, de mix was naar de klote.. :)

Iig, ik ben er redelijk tevreden over, ik denk dat ik hier maar een trackie van ga bouwen 8)

Attachments

• SF snipperd.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 116
Ik ben iets verder gaan borduren op m'n laatste kick, die is doordat cubase zonodig moest crashen een beetje veranderd, de mix was naar de klote.. :)

Iig, ik ben er redelijk tevreden over, ik denk dat ik hier maar een trackie van ga bouwen 8)

Ik vind de effecten en de kick wel wat hebben, alleen die screech vind ik wat minder. Ik denk dat als er een andere screech op staat, hij al een stuk beter klinkt :)

PS ik heb ook nog iets gemaakt, het is even snel in elkaar geflanst. De kraak rolt wel lekker naar mijn idee.

Attachments

• new test_2.mp3
    784,8 KB · Bekeken: 92
Ja heyyy..! :P

Preset van sylenth1 toch?:D

btw. klinkt lekker avalon. Vind de screech ook wel vet alleen....ja een beetje eentonig in mijn oren. Mss wat kleine edits ertussen zwieren. :D

@avalon

je kick is echt bruut vind ik, je screetch is ook naais. alleen passen ze idd niet zo lekker bijmekaar, denk met een beetje "warme" EQ dat je een heel eind komt, geef je kick iets meer laag, iets minder boosten in high en je screetch zou ik misschien de mid iets boosten met een heel klein beetje laag.. kleine reverb met korte release !?

voor de rest lekker bezig, nog één tip, als je panorama gebruikt doe het dan op zo'n 50%, nu pan je 100% links en rechts en dat klinkt niet zo lekker in de mix, als je het op zo'n 50% doet zul je zien dat het wat beter klinkt :)

@RvH

is je kick een sample ? komt me erg bekend voor hehe, veder doet het mij erg denken aan basshunter (de boot in de sloot jwt) leuke melodie trouwens :)

Ik ben nieuw op dit forum en dit topic is precies wat ik zocht. Helaas is het nogal groot geworden.
Ik gebruik Reason 4.0 en vroeg mij af of iemand mij kan tips kan geven om met deze software een variërende bassline te maken. Ik ben al aardig op weg, maar dat hele sterke effect zoals dat te horen is in de tracks van hhz/noisecontrollers enz krijg ik nog niet helemaal naar wens.

Ik ben nieuw op dit forum en dit topic is precies wat ik zocht. Helaas is het nogal groot geworden.
Ik gebruik Reason 4.0 en vroeg mij af of iemand mij kan tips kan geven om met deze software een variërende bassline te maken. Ik ben al aardig op weg, maar dat hele sterke effect zoals dat te horen is in de tracks van hhz/noisecontrollers enz krijg ik nog niet helemaal naar wens.

Laat gwn wat horen.:D

Niel heeft ook een preset gemaakt voor reason 4. (hardstyle bassdrum)
Mss dat dat al helpt.;)
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=117342

:mega:

Dat topic van niel had ik gevonden ja, zo ben ik ook hier belandt ;)

Hier een klein stuk van wat ik tot nu toe heb gebakken. Ben nog geen week bezig met hardstyle, deed hiervoor altijd house maar met de grotere festivals in aantocht begon het te kriebelen

Tips enz. zijn zéér welkom!

Attachments

• HS.mp3
    1.003,1 KB · Bekeken: 116
kick stukje harder idd zoals niel zegt, volgens mij ben je al een eind op weg :)

Aangezien er niemand op mijn laatste post gereageerd heeft heb ik vandaag ff een nieuwe gemaakt, het zijn 2 kicks, reverse bass en een rag kick. Ben er nog mee bezig maar wou ff mijn progress met jullie delen. let niet op de synth etc. die heb ik er ff snel ondergeplakt :)

Was die laatste post trouwens zo slecht van mij ??

Attachments

• 25-05-2010.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 97
@Homeboy:
Die reverse bass is hard! Krijg je dat effect met sidechaining of gewoon een hoge attack?
Die rag kick is denk iets té, je melodie valt vrijwel weg als die kick komt.

@Garuve

thnx voor je comment, wat bedoel je met hard ? qua volume of wat ? En welk effect bedoel je ? dat reverse stuje is idd een hoge attack :)

wat voor speakers heb je staan ? bij mij valt de melodie helemaal niet weg of zo, of ik hoor het niet meer haha. Heb een setje krk's rp8 staan hier en vind het erg lastig om de juiste laag weergave te vinden want hier hoort ie gewoon lekker !

@JRD

Ik zou die kick van jou iets meer boosten wat mid betreft, laag genoeg hier, klinkt lekker !
Lekkere lead ook :)

Met hard bedoelde ik dat ik 'em goed vond :) Met 'effect' bedoelde ik de feeling die die reverse bass geeft, maar dat heb je dus gedaan met een hoge attack. Moest gewoon even weten hoe dat gedaan wordt.

Ik beluisterde je track op behringer b2030p's, ik zou je krk's gewoon vertrouwen. Pas als je je track écht afmaakt kan je hem gaan beluisteren op verschillende soorten speakers om zo de juiste manier van afmixen te vinden.

@ Homeboy: Je kick klinkt wel lekker , zeker die reverse. Maar ik zou er nog net iets meer attack opzetten. Lijkt wel of het reverse gedeelte iets te vroeg komt...

Even de Reason hardstyle bassdrums op een andere boeg gegooid en dezelfde trucs toegepast als ik met sylenth1 heb gevonden. De reason patch in mijn handtekening ben ik niet tevreden over.

Het wil nog niet perfect lukken zoals in sylenth1 maar wel omheen te werken door losse samples te maken; sample geloopt met 2 bewerkingen in soundforge.

Attachments

• sampleloop_test_hskicks_reason.mp3
    138,7 KB · Bekeken: 103
ik heb een kick geprobeerd te maken en volgens mij is die aardig gelukt

feed is welkom :D

denk dat er iets meer bass in moet

grtzzzz JRD
die kraak of disortion of hoe je het wil noemen is echt super, en precies alleen nog wat extra bass erbij

kickjes lukt nu hier al wat beter als eerder alleen de kraak lukt totaal niet
wie kan ons tips geven of in ieder geval in de goede richting sturen?!

mvg,

Bekijk bijlage Kickje+schreech.mp3

@ Niel: Klinkt niet slecht! Alleen ontbreekt er wel wat punch,maar als kraak/bass-gedeelte klinkt het lekker! :D Sound doet me trouwens beetje denken aan Outblast - Pride&Pain...alleen iets veel minder ruig haha :D

jeps, liefste doe ik die kick realtime vanuit een synth, maar ik heb nog geen oplossing gevonden om oscillators te kunnen retriggeren in thor of subtractor.
Dat zal direct meer punch geven.

Check maar eens het origineel, realtime uit 2x subtractor:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=127663

Echt zwaar rommelig met freefloating osc's

Back