Varierende Hardstyle Bassdrum

Echt zwaar rommelig met freefloating osc's

Ja, klinkt idd rommelig. Deze klinkt dan wel beter...:D
Ik zou het ook niet weten hoe je moet retriggeren daarmee , heb nog nooit met reason gewerkt. ;)

Mss kan je er gwn een andere punch voor maken? :)

@ homeboy

je melodie is egt vet man, echt goed voor een intro ofzo;)

Je reverse is is egt vet, alleen hij past niet bij de maat van de melodie, je moet de bass net iets later laten komen zeg maar:P

voor de rest is het super, die rag kick is ook lekker trouwens.

Ik heb eff wat gemaakt om mn nieuwe reverse te testen, en ik heb een hhz kick gebruikt om een beetje dat hhz gevoel erin te houden, dit is meer een soort dj tool ofzo, ik kijk wel wat ik ervan maak haha:P

Bekijk bijlage say my name_8.mp3

@Garuve

Dat effect kan je op meerdere manieren maken, sidechaining is ook een manier maar daar heb ik iets minder controle over :D

@Aftersho-Q

Thnx voor je feedback, zal er wel wat mee gaan experimenteren straks.

@Druiloor

Melodie wil ik ook gaan gebruiken voor een intro, ik neem aan dat je doelt op de reverse ipv de bass want ik heb de kick zeg maar en dan de reverse erachter voor dat effect :? Klinkt die rag kick goed of zou ik hem nog moeten editten ?

ff over jouw stukje, Ik vind die reverse er niet echt bij passen als ik eerlijk mag zijn, de kick is lekker alleen die reverse is een beetje aan de lage kant, ik hoor ze liever hoger en feller, scherper en harder (misschien smaak) De 2de kick die erin komt, is dat die sample die je gebruikt hebt ? Die is echt gruwelijk :okdan: Tijdje terug heb je ook iets gepost van "say my name" die reverse vond ik echt veel dikker dan deze. Misschien nog een tip, die kick die je gefilterd hebt in de kleine breaks, geef ze iets meer reverb en een iets scherpere kick :P Goed bezig iig, je weet hoe ik erover denk :halleluja

@Aftersho-Q

Thnx voor je feedback, zal er wel wat mee gaan experimenteren straks.

No problem dude!:okdan:

@ Druiloor: Reverse bass is idd wat aan de lage kant , mss gwn een hogere noot nemen? Zou hij veel beter passen.;) Die 2e kick is idd wel gruwelijk!*D Mis wel wat percussie in je track (vooral crashes;))...

Ik heb de reverse ff aangepast, en het klinkt idd beter als ie wat later komt :)

zal later vanmiddag ff een stukje posten, ik probeer een track te bouwen hier haha

@JRD

Die kick moet harder qua volume (mid/high)

Je laag resoneert iets te veel !

Veder klinkt het wel lekker :)

Weer een stukje veder gebouwd vanmiddag, iemand misschien tips voor overgangen want daar heb ik de grootste moeite mee :D

Nog lang niet klaar, plannen zijn om de track nog iets te gaan vullen met misschien vocals of andere synths/geluidjes, opbouw creëren naar de qlimax etc.

Dit is een begin (hoop ik) dat ik graag wil uitwerken ! 8)

Feedback ??

Attachments

• 28-05-2010 nieuwe track.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 115
Ben verhuisd, dus heb een tijdje rustiger aan gedaan. Toch heb ik wel weer kickjes klaar liggen, hier 1tje. Excuses voor de synth en de file (slaat een paar keer over, mijn pc heeft er weinig zin in). Op mijn 5.1 set drukt de kick de synth weg, op mijn headset niet en op andere boxen ook niet...

Homeboy, ik moet eerst ff wat dingen doen, maar ik geef je zo feedback op jouw stukje :)

Attachments

• andromeda_edit9.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 97
Haha oké is goed, eerst maar ff mijn feedback ff dan:

Vind je kick aardig gelukt, alleen als hij laag gaat dan verliest ie al zijn kracht.
Ik zou de bass als volgt pitchen:

1e 8: Zo laten
2e 8: Zo laten
3e 8: 2 noten hoger als de 1e 8
4e 8: 1 noot lager als de 3e

zo iets, weet niet hoe ver je kunt schuiven maar ben benieuwd hoe dat hoort.

good job anyway :okdan:

Weer een stukje veder gebouwd vanmiddag, iemand misschien tips voor overgangen want daar heb ik de grootste moeite mee :D

Nog lang niet klaar, plannen zijn om de track nog iets te gaan vullen met misschien vocals of andere synths/geluidjes, opbouw creëren naar de qlimax etc.

Dit is een begin (hoop ik) dat ik graag wil uitwerken ! 8)

Feedback ??

Klinkt prima is het eerste wat in mij opkomt.
Maar please, remove the voice... Echt uit 2001 ofzo. Is volgens mij gesampeld van d-i-s-c-o-land ?
Je reverse kick klinkt prima, maar ik heb een gruwelijke hekel aan reverse kicks. Wat ik mooier zou vinden is direct beginnen met een ragkick, wanneer men denkt dat het niet harder kan, een nog hardere ragkick. Je intro melo is prima. Ook de overgang naar de ragkick vind ik wel goed gedaan hoor.

Ik vind de ragkick zelf wel iets missen, maar hij klinkt ook wel vet.

Bouw maar eens verder af, nog even een pakkende melo verzinnen!

Haha oké is goed, eerst maar ff mijn feedback ff dan:

Vind je kick aardig gelukt, alleen als hij laag gaat dan verliest ie al zijn kracht.
Ik zou de bass als volgt pitchen:

1e 8: Zo laten
2e 8: Zo laten
3e 8: 2 noten hoger als de 1e 8
4e 8: 1 noot lager als de 3e

zo iets, weet niet hoe ver je kunt schuiven maar ben benieuwd hoe dat hoort.

good job anyway :okdan:

Hmm, dan gaat 'ie vals klinken, 1 noot omlaag leidt bij deze kraak tot vals klinken. Op mijn 5.1 set verliest 'ie ook kracht, op mijn headset niet, wel gaat 'ie heel laag. Een goede bassline maak ik nog wel een keertje!

Na dagen zwoegen heb ik een geweldig kick gemaakt moet ik zegge :D
het resultaat:

p.s let niet op da distorte geluid in het intro stukie met de punch (staat iets op verkeerde hoogte)

Attachments

• DARK TBA.mp3
    6,1 MB · Bekeken: 97
@Purno

De voice in het begin heb ik voor de grap gedaan, die gaat er wel uit hoor don't worry. Die samples heb ik al erg lang en heb ze nog nooit eerder gebruikt en dacht laat ik het eens testen haha (zonder fx of wat)

Het probleem is dat ik een paar x die rag kick heb geprobeerd te editten, zonder succes, hij misct idd nog iets, misschien wat dist in de staart oid maar dat komt nog wel. Reverse kick maak ik bijna nooit, is aardig gelukt vind ik, overgang van reverse naar rag is idd best leuk alleen intro naar die synth moet ik nog iets op verzinnen :)

Ik zal je kick ff downloaden en in mijn auto keuren, als ie daar laag gaat dan is ie goed :)

@BassPounderz

Gefeliciteerd met je kick :okdan:

@ Basspounderz: Niet verkeerd ofzo maar ik vind je kick helemaal niet lekker klinken , zeker in de intro niet. (Het gaat eig vooral over de bass want de tok/punch vind ik dan weer wel goed;)) Hij mist gwn wat body en dikte. Evenals je synths...
Volgens mij kun je met nog wat tweaken en wat EQ al een stuk verder komen. :D

@Purno: Je kick klinkt gwn lekker dude! Je bent er al flink op vooruitgegaan hoor ik zo! ;) Zo wil ik mijn bass ook altijd alleen nog net iets ruiger. :D

@Homeboy: Weet niet of het al gezegd is maar je melo's zijn altijd wel aanstekelijk in je intro's....En dan die reverse bass erbij :{ (ik hou er namelijk wel van:P)
Zouden het in The-Site & The-Return zeker gedaan hebben!:dj:

Ik post later nog wel eens wat!

Ciao!:mega:

Is nog niet gezegd, maar ik hoor het graag. Wat ik nog liever hoor is wat er beter kan, de reden dat ik steeds terug kom hier is om het feit dat je "soms" echt goede feedback krijgt waar je ook echt daadwerkelijk wat mee kan. Maar eh, the site & the return ? Is dat een tent of zo ?

Benieuwd naar je post :)

Is nog niet gezegd, maar ik hoor het graag. Wat ik nog liever hoor is wat er beter kan, de reden dat ik steeds terug kom hier is om het feit dat je "soms" echt goede feedback krijgt waar je ook echt daadwerkelijk wat mee kan. Maar eh, the site & the return ? Is dat een tent of zo ?

Benieuwd naar je post :)

Haha echt nuttig was men post niet nu ik het zo terug lees.:D
Zal straks wat nuttige feedback geven , zit nu op laptop.:)

En ja dat zijn "tenten" haha:D

Ok homeboy. :D
Ik vind dat je opbouw naar de melodie nogal snel komt. Mag gerust wel wat langer zijn hoor... ;) Percussie zoals crashes etc mogen gerust ook wel wat meer ''aanwezig'' zijn.
Sound van synth kan naar mijn smaak mss ook wel wat ruiger. Maar das kwestie van smaak fzo. Vind het ook wat eentonig worden , mss nog een andere sound erin verwerken? (Fx kicks,synths,vocals,...) Zou het wel wat intressanter maken denk ik. :)
Kicks vind ik wel goed. :D

Ciao!

Thnx voor je feedback, heb er momenteel alleen maar claps, snares en een hihat in verwerkt.
Opbouw kort gehouden om snel te kunnen handelen bij edits oid, later maak ik die langer.

Synth wordt druk aan gesleuteld, maar maak hem zeker niet ruiger. Kortom, beetje bij beetje ga ik hem opvullen het gaat mij erom dat de kicks iig goed horen daar aan de andere kant :D

Back