Varierende Hardstyle Bassdrum

@Aftersho-Q: Klinkt heel vet! Waarom zou het niets zijn om een track van te maken?

@6 trak: Er is dan ook geen specifiek antwoord op de vraag :peukie:

@Aftersho-Q: sounds very nice!
@Aftersho-Q: Klinkt heel vet! Waarom zou het niets zijn om een track van te maken?

Thx guys!:okdan:
Weet niet mss dat ik er ooit een track van maak. Maar denk het niet.:D
Er lijkt gwn niks in me op te komen dat erbij past dus dan stop ik ermee.:P

@6trak: Het is een lang antwoord. :D

Heb nog eens geprobeerd, deze keer met Microtonic...

Ik heb het vermoeden dat de sub nog wat luider moet, maar misschien hebben jullie een ander oordeel?
Commentaar is zeker welkom:)

Bekijk bijlage 60129

Yes, je mist sub, ook klinkt het wat blikkerig. Ik denk dat je het algeheel wat te hoog gepitcht hebt, dat blikkerig geluid gaat namelijk weg als je laag pitcht.

Denk dat je al aardig op weg bent, ff de pitch goed krijgen en de bass en je hebt een prima kick :)

@BassFighterz: Je punch mist ook wat kracht. Ik zou hem net iets meer naar voren trekken dmv wat Eq en mss wat distortion. ;)

Heb er even aan gewerkt... Zoals eerder in dit topic beschreven stond heb ik er nog een extra basslijn ondergezet voor de sub.

Ik heb de kick ook wat lager gepitchd. Gevolg is wel nu dat ik de melodie ook lager gepitchd heb...

@Aftersho-Q: Heb de punch wat extra distortion gegeven, en ook een EQ-tje opgezet.
Hierbij het voorlopige resultaat:

Zeg gerust wat je er van denkt en wat beter kan volgens jullie.

Bekijk bijlage Yeah man.mp3

Edit: Nu ik het een uurtje achteraf nog eens hoor, heb ik de indruk dat de punch nog een pak krachtiger mag...

Laatst gewijzigd:
na een kort tijdje afwezigheid heb ik weer eens een week zitte knutsele waar dit dus is uitgekomen (Een Headhunterz achtige kick)

Attachments

• melodieeeeetje.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 110
Wow thanks jongens!

Had me volgens mij geen betere reactie kunnen wensen :D @ Homeboy: Thanks! Het zijn in totaal 4 kicks, 1 Kick uit een sample pack (ik geloof die van Blutonium Boy) en een sample van Headhunterz die ik gesampled heb uit Subsonic, maar dan de Hardbass edit. De kick van Headhunterz staat echter 3 keer onder elkaar gelayerd met elk een andere filter setting :)

Ik ben zeker van plan deze track bij te schaven tot hij echt lekker ramt, maar ben nu even bezig met het begrijpen wat jullie precies doen om op zo'n kick te komen!

Wat ik momenteel doe is Drumazon openen, de 909 kick kort houden en er Ohmicide/Camelphat op gooien en een beetje spelen met de knoppen voor een vieze kraak, en tot daar gaat t wel oke, maar als ik dan een sub bass eronder wil spelen klinkt het allemaal maar "losjes" - er is geen cohesie :P

heb wat reverbs geprobeerd maar misschien moet ik gaan sidechainen? Wat doen jullie inmiddels? Heb wel veel gelezen maar jullie werkwijzen zijn inmiddels misschien weer een beetje veranderd? Ik ga verder, hoop vanavond iets te kunnen posten zodat er wat tastbaars is van waar ik mee zit :P

een flinke attack op de bass gooie (in hydra zet ik die erop rond 3 kwart van de cirkel) zodat als ie gaat pitche hoor je em letterlijk naar de hoogte grijpe waardoor hij sterker word, voor de rest zorgt de attack ervoor dat de bass altijd gelijk loopt met de gehele kick :)

Hoop da et een beetje helpt

@BassPounderz: Ik vind jouw kick echt lekker maar ik denk dat hij met andere bassline beter uit de hoek zou komen. Ik vind dat je hem nu wat te hoog pitcht terwijl hij lager wel stuk beter klinkt. ;)

@BassPounderz

Ik sluit mij aan bij aftersho-q, pitch hem iets lager en hij zal een stuk beter in het geheel passen denk ik. Je synth vind ik ook niet echt mooi maar dat kan een kwestie van smaak zijn :D

@JRD

Ik vind je kick niet echt doorkomen, maar zodra je hem hoger pitcht hoort hij wel lekker.

Wat zouden jullie mij aanraden voor intro kicks ?

Bij Microtonic vind ik het meteen zo hardcore achtig klinken en met Hydra krijg ik ook niet echt iets leuks :(

Back